کد خبر : 83117

قیمت خودرو سر به فلک کشید | جدیدترین قیمت خودرو امروز 8 دی ماه

قیمت خودرو سر به فلک کشید | جدیدترین قیمت خودرو امروز 8 دی ماه

قیمت خودرو امروز جمعه 8 دی 1402 با ثبات و بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته گزارش می‌شود، در این روز با توجه به تعطیلی بازار قیمت‌ها نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت مانده‌اند و ترمز افرایش قیمت خودرو در بازار کشیده شده است.

قیمت خودرو امروز جمعه 8 دی 1402 با ثبات و بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته گزارش می‌شود، در این روز با توجه به تعطیلی بازار قیمت‌ها نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت مانده‌اند. همان‌طور که در گزارش‌های منتشر شده در هفته جاری نیز مطرح شده است، می‌توان شاهد افزایش قیمت خودروها در کف بازار بود. یکی از دلایل گرانی خودرو رو شدن وعده‌های سر خرمن مثل ارزانی قیمت‌های.

اکنون با گذشت بیش از دوسال تنها حدود چهار هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و این خودروهای وارداتی که روزگاری قرار بود سفیران رونق، تعدیل‌کننده قیمت‌ها و ترازوی نسب عرضه و تقاضای بازار خودرو کشور باشند نه‌ تنها در تحقق این امور موفق نبوده‌اند بلکه امروز در بازار، خودروهای نوبرانه وارد شده به کشور با قیمت‌های نجومی نسبت به گذشته قیمت‌گذاری می‌شوند.

از دیگر دلایل گرانی خودرو می‌توان به افزایش قیمت خودرو در مبدا کارخانه اشاره داشت. با توجه به قیمت‌گذاری دستوری خودرو توسط شورای رقابت و همچنین فشار‌های سازمان ملی استاندارد برای رعایت استانداردهای 85 گانه و فشار برای افزایش تیراژ خودرو به عدد واهی 1.5 تا 2 میلیون دستگاه خودرو در کشور، خودروسازان برای دور زدن شورای رقابت، تمکین از سازمان ملی استاندارد و حرکت به سمت تحقق وعده افزایش تولید خودرو توسط سیاستمداران، به اضافه کردن چند آپشن جزئی در خودروها روی آورده و بدین شکل در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی ارزان‌ترین خودروی صفر موجود در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو کوییک دنده‌ای است که با قیمت 350 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. به تعبیر دیگر کف قیمتی بازار خودرو از 350 میلیون تومان شروع می‌شود که تا چند سال گذشته این رقم با حضور خودروی پراید  روی خط تولید عدد 35 میلیون تومان بود.

گران‌ترین محصول خانواده کوییک، کوییک اتومات است که با قیمت 470 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروی سدان گروه خودروسازی سایپا، ساینا S دنده‌ای و شاهین G دنده‌ای است که هر کدام به ترتیب با قیمت 365 میلیون تومان و 610 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری می‌شوند. ساینا S دوگانه‌سوز تنها خودرو دوگانه‌سوز موجود در سبد محصولات خودروسازی سایپا نیز با قیمت 403 میلیون تومان در بازار در بین مصرف‌کنندگان معامله می‌شود. 

در گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودرو تارا V2 اتوماتیک به عنوان گران‌ترین محصول این خودروساز با قیمت 735 میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود، همچنین پژو 207 اتوماتیک سقف پاناروما نیز در بازار آزاد با قیمت 818 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز تنها خودرو دوگانه‌سوز تولیدی توسط شرکت ایران خودرو، در بازار 670 میلیون تومان از سوی فروشندگان ارزش‌گذاری می‌شود.

داخلی 1

قیمت خودروهای مونتاژی

در این بخش از بازار خودرو نیز قیمت‌ها بدون هیچ گونه تغییری نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت باقی مانده است.

ارزان ترین خودرو سدان مونتاژی کرمان موتور، جک j4 با قیمت 760 میلیون تومان و تنها پیکاپ مونتاژی این شرکت کی ام سی T8 با قیمت 1.380 میلیون تومان در بازار اعلام قیمت می‌شود. کراس‌اوور مونتاژِ ایران خودرو یا همان هایما S7 پلاس نیز همچنان با قیمت 1.445 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. در سبد محصولات شرکت مدیران خودرو نیز خودرو آریزو 6 پرو و تیگو 7 پرو با قیمت‌های 1.350 و 1.760 در بازار در میان خریداران و فروشندگان داد و ستد می‌شوند.

خارجی 2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

همان‌گونه که در ابتدای این گزارش نیز عنوان شد در روزهای آینده همچنین هفته‌های پیش رو می‌توان انتظار افزایش قیمت خودرو در بازار خودرو کشورمان را داشت. باید منتظر ماند و دید که آیا دولتمردان دولت سیزدهم می‌توانند تدبیری برای کنترل و کاهش قیمت خودرو در مبدا کارخانه و بازار آزاد داشته باشند و یا آنها نیز اشتباهات گذشته را تکرار خواهند کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها