کد خبر : 2973

به این خودروها با خیال راحت اطمینان کنید

به این خودروها با خیال راحت اطمینان کنید

مجله‌ی Consumer Reports روز چهارشنبه لیست سالانه‌ی خود که در آن برند‌های خودرو ساز بر اساس قابلیت اطمینان آن‌ها رتبه بندی می‌شوند را منتشر کرد.

به گزارش خودروتک، کانسیومر ریپورت این لیست را به وسیله‌ی تجزیه و تحلیل پاسخ‌های نظرسنجی‌های انجام شده بر بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ خودرو ایجاد کرده که لیست امسال شامل ۲۹ برند می‌شود. کمپانی‌های لکسوس و تویوتا برای ششمین سال متوالی رتبه‌‌های برتر این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. کمپانی لکسوس با کسب امتیاز میانگین ۷۸ از ۱۰۰ در زمینه‌ی قابلیت اطمینان جایگاه نخست لیست را از آن خود ساخت و کمپانی تویوتا نیز با کسب امتیاز ۷۶ به جایگاه دوم بسنده کرد.

این در حالیست که سال گذشته تویوتا در جایگاه اول و لکسوس در جایگاه دوم لیست قرار داشتند. به گفته این نشریه تمامی مدل‌های کمپانی لکسوس دارای داده‌های کافی جهت دریافت امتیاز قابلیت اطمینان متوسط و یا بالاتر بوده و در میان نقاط قوت خودرو‌های این برند نیز به دکوراسیون مناسب در فضا‌های‌ داخلی، موتور‌های نرم، و مدل‌های هیبرید کم مصرف اشاره کرد. به گفته‌ی این نشریه “ کمپانی لکسوس نمونه‌‌ای عالی از این حقیقت است که چگونه خودرو‌های لوکس در عین پیشرفته بودن به لحاظ تکنولوژی می‌توانند بسیار قابل اطمینان نیز باشند”.

به اعتقاد Consumer Reports مکانیزم‌های تولید و انتقال‌ قدرت، راندمان سوخت، کیفیت سواری، اتاق‌های بی‌صدا، و کنترل‌های بصری از جمله نقاط قوت کمپانی تویوتا محسوب می‌شوند. این مجله همچنین افزود “ کمپانی تویوتا خودرو‌هایی مستحکم، کارآمد، و قابل اطمینانی را تولید می‌کند”. کمپانی مزدا بیشترین صعود از ده سال گذشته تا به امروز را تجربه کرده و با پشت سر گذاشتن نُه پله به جایگاه سوم رسیده است. علاوه بر این خودرو سازان آمریکایی نیز در میان ده برند‌ی دارای کمترین میزان قابلیت اطمینان هستند نُه جایگاه را به خود اختصاص داده و هیچیک در میان پانزده جایگاه برتر لیست قرار نگرفتند. کمپانی فورد بیشتر امتیاز را در میان خودرو سازان آمریکا از آن خود ساخت و در جایگاه هجدهم این لیست جای گرفت.

در نقطه‌ی مقابل برند‌های آسیایی موفق به تصاحب پنج جایگاه برتر این لیست شده و در مجموع یازده از پانزده جایگاه را در این لیست به خود اختصاص دادند. پانزده برند خودرو ساز با بیشترین امتیاز در زمینه‌ی قابلیت اطمینان از دید نشریه‌یConsumer Reports و امتیازات میانگین هر یک به شرح زیر است:

۱۵ هوندا با امتیاز ۵۰

قابل اطمینان‌ترین مدل : هوندا فیت


۱۴- نیسان با امتیاز ۵۱

قابل اطمینان‌ترین مدل : نیسان ماکسیما


۱۳- آکورا با امتیاز ۵۱

قابل اطمینان‌ترین مدل : آکورا ILX


۱۲- جنسیس با امتیاز ۵۲

قابل اطمینان‌ترین مدل : جنسیس G80


۱۱- پورشه با امتیاز ۵۴

قابل اطمینان‌ترین مدل : پورشه 911


۱۰- هیوندای با امتیاز ۵۷

قابل اطمینان‌ترین مدل : هیوندا سانتافه XL


۹- مینی با امتیاز ۵۷

قابل اطمینان‌ترین مدل : مینی Countryman


۸- BMW با امتیاز ۵۸

قابل اطمینان‌ترین مدل: BMW i3


۷- آئودی با امتیاز ۶۰

قابل اطمینان‌ترین مدل : آئودی Q5


۶- اینفینیتی با امتیاز ۶۱

قابل اطمینان‌ترین مدل : اینفینیتی Q60


۵- کیا با امتیاز ۶۱

قابل اطمینان‌ترین مدل : کیا سِدونا


۴- سوبارو با امتیاز ۶۵

قابل اطمینان‌ترین مدل : سوبارو Crosstek


۳- مزدا با امتیاز ۶۹

قابل اطمینان‌ترین مدل : مزدا MX-5 میاتا


۲- تویوتا با امتیاز ۷۶

قابل اطمینان‌ترین مدل : تویوتا پریوس


۱- لکسوس با امتیاز ۷۸

قابل اطمینان‌ترین مدل : لکسوس GX

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها