کد خبر : 2881

سریع ترین کراس اوور های جهان با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار

سریع ترین کراس اوور های جهان با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار

کراس‌اورهای با هدف تولید خودرویی مناسب و کاربردی در رانندگی شهری با کابین بزرگ‌تر از مدل‌های سواری، طراحی شده‌اند. معمولاً سرعت از ویژگی‌های قابل توجه این کلاس از خودروها نیست، اما بازهم برخی برندها، کراس‌اورهای کوچک قدرتمندی تولید می‌کنند.

به گزارش خودروتک، در این مقاله، سریع‌ترین کراس‌اورهای کوچک مدل ۲۰۱۸ با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار را معرفی می‌کنیم. سریع‌ترین، به‌معنی زمان کمتر در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است؛ البته زمان‌های آورده شده بیان‌گر شتاب اولیه‌ی خودروها در سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) است. برای محسابه‌ی صفر تا ۱۰۰ به‌صورت دقیق‌تر، حدود ۰.۲ ثانیه به هر زمان باید اضافه کرد.

۱۳- لندرور دیسکاوری اسپرت

Land Rover Discovery Sport

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۹ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۶.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۸ هزار و ۷۹۰ دلار

دیسکاوری اسپرت با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری اینجینیوم، یکی از ارزان‌ترین محصولت فعلی لندرور است. باوجود سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) سنگین وزن، دیسکاوری اسپرت با ۲۳۷ اسب بخار قدرت، در کمتر از ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. لندرور دیسکاوری اسپرت در دو مدل پنچ و ۲+۵ سرنشین عرضه می‌شود.

۱۲- جیپ چروکی تریل‎هاوک

Jeep Cherokee 2019 / جیپ چروکی

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۶ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۶ ثانیه با نهایت سرعت ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۴ هزار و ۹۶۵ دلار

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری جدید گروه فیات کرایسلر (FCA)، عملکرد مدل ۲۰۱۹ جیپ چرولی در مسیر مستقیم را بهبود بخشیده است. گشتاور بیشتر این پیشرانه در مقایسه با مدل قبلی، در رانندگی آف‌رود با چروکی هم بسیار کمک‌کننده خواهد بود. جیپ چروکی با پکیج آپشن ویژه، ظرفیت کشش بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم پیدا می‌کند تا یک کراس‌اور خانوادگی کاربردی باشد.

۱۱- هوندا CR-V تورینگ

هوندا / Honda CR-V

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۵ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۸ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۳ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۴۵ هزار و ۱۴۵ دلار

هوندا CR-V در تیپ تورینگ با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت، عملکردی روان و مناسب دارد. تأخیر توربوشارژ کم در کنار گیربکس CVT نرم، مسئول اصلی شتاب قابل توجه این کراس‌اور با قدرت کمتر از ۲۰۰ اسب بخار هستند. مدل ۲.۴ لیتر با قیمت پایه ۲۵ هزار و ۲۴۵ دلار، در زمان ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای طی کردن مسیر ۴۰۰ متر با نهایت سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

۱۰- فورد اسکیپ تیتانیوم

فورد اسکیپ / Ford Escape

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۳ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۷ ثانیه با نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۴ هزار و ۴۸۵ دلار

قدرتمندترین تیپ کراس‌اور فورد اسکیپ (Escape) به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتن‌متر مجهز است. اسکیپ یکی از بهترین کراس‌اور‌های کامپکت بازارجهانی است که ظرفیت کشش آن  به‌بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

۹- مینی کانتری‌من S ALL4

MINI Cooper S Countryman

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۲ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۵ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۲ هزار و ۲۵۰ دلار

مینی کانتری‌من S ALL4 با داشتن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۹ اسب بخار و ابعاد کوچک، گزینه‌ی جذابی در بین کراس‌اور‌های کامپکت به‌نظر می‌رسد. ۲۸۱ نیوتن‌متر گشتاور در کنار فرمان‌پذیری مثال‌زدنی مینی، از دیگر ویژگی‌های این محصول آلمانی – بریتانیایی است.

۸- مرسدس بنز GLA 250

مرسدس GLA 2017

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۹ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۳ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۵ هزار و ۹۵۰ دلار

کوچک‌ترین کراس‌اور مرسدس بنز، در شتاب‌گیری اولیه عملکرد قابل توجهی دارد؛ GLA 250 با سیستم انتقال قدرت 4MATIC و گشتاور دور پایین پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، بسیار سرزنده به‌نظر می‌رسد. با قرار دادن این مدل در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دنده‌‌های سریع گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه، سبقت‌گیری و شروع حرکت آسان خواهد بود.

۷- لکسوس NX 300

لکسس NX

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۹ ثانیه

درگ ۴۰۰ متری: ۱۵.۳ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۷ هزار و ۱۸۰ دلار

اولین کراس‌اور کامپکت لکسوس، از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. بااینکه مدل ۲۰۱۸ لکسوس NX300 وزنی حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم دارد، اما توربوشارژ پیشرانه به‌قدری روان عمل می‌کند که گویا قلب تپنده‌ی این مدل، یک V6 سرحال است.

۶- بی‌ام‌و X1

x1

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۸ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۶ هزار و ۸۹۵ دلار

اولین محصول بی‌ام‌و که از پلتفرم محور جلو استفاده کرد، مدل X1 بود. شباهت X1 و مینی کانتری‌من در سیستم انتقال قدرت بر کسی پوشیده نیست، اما محصول باواریا از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. همین تفاوت قوای فنی باعث شده است تا مینی، در مسیر مستقیم از X1 عقب‌تر باشد.

۵- ولوو XC40 T5

Volvo XC40 / ولوو

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۷ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۱ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۹ هزار و ۱۹۵ دلار

کوچک‌ترین کراس‌اور ولوو، در بخش طراحی داخلی و خارجی، کیفیت ساخت و حتی قوای فنی، تفاوت چندانی با دیگر محصولات این برند سوئدی ندارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ XC40 جذاب، ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار چهارچرخ قرار می‌دهد. ولوو XC40 یکی از متفاوت‌ترین کراس‌اورهای کوچک بازار جهانی است.

۴- شورولت اکوئیناکس

شورولت اکوئیناکس / Chevrolet Equinox

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۶ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۵.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار

اکوئیناکس (Equinox) پیشرانه‌ی V6 برادر بزرگ‌تر خود را کنار گذاشته و نمونه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۵۲ اسب بخار، انتخاب کرده است. باوجود قدرت کمتر در مقایسه با نسل گذشته، اما وزن شورولت اکوئیناکس هم پایین‌تر است؛ قوای فنی ۴ سیلندر کارآمد در این مدل، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بزرگ‌تر، عملکرد بهتری نشان داده است.

۳- بی‌ام‌و X2

BMW X2

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۳ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۴.۹ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۹ هزار و ۳۹۵ دلار

بی‌ام‌و X2 در مقایسه با X1، قیمت بیشتر و ویژگی‌های کاربردی کمتری دارد.؛ اما قوای فنی آن به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا راننده، سواری اسپرت‌تری تجربه کند. به‌طور کلی عملکرد واقعی X2 در جاده‌های پر پیچ و خم مشخص می‌شود که به‌لطف وزن کمتر و تایرهایی با چسبندگی بالاتر، شتاب اولیه آن هم در این کلاس، قابل توجه است.

۲- اینفینیتی QX30

Infiniti QX30

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۳ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۴.۹ ثانیه با نهایت سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۰ هزار و ۹۴۵ دلار

بخش‌هایی شامل پیشرانه، گیربکس و شاسی در دو مدل مرسدس بنز GLA 250 و اینفینیتی QX30 مشترک است؛ اما تنظیمات آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها تفاوت مشخصی دارد. QX30 در تیپ S با ارتفاع کمتر و تنظیمات ECU متفاوت، علاوه بر شتاب اولیه سریع، فرمان‌وپذیری بهتری هم خواهد داشت.

۱- مینی کانتری‌من S E ALL4

مینی کانتریمن پلاگین Mini Countryman Plug-in Hybrid 2017

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۵.۹ ثانیه

درگ ۴۰۰ متر: ۱۴.۶ ثانیه با نهایت سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل پایه: ۳۷ هزار و ۷۵۰ دلار

سریع‌ترین کراس‌اور کامپکت ۲۰۱۸ با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار، یک مدل پلاگین هیبرید و مجهز به یکی از کوچک‌ترین پیشرانه‌های بازار است. مینی کانتری‌من (Countryman) در تیپ S E ALL4 از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار موتور الکتریکی و گیربکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده می‌کند؛ ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور که به‌صورت آنی در اختیار مینی قرار دارد، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۶ ثانیه ممکن می‌کند. این مدل، علاوه بر یک کراس‌اور سریع، خودروی خانوادگی مناسب رانندگی شهری و بین‌شهری نیز هست.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها