کد خبر : 11535

بحران در یکی از بزرگ ترین قطعه سازان کشور

بحران در یکی از بزرگ ترین قطعه سازان کشور

یکی از بزرگترین قطعه سازی های صنعت خودرو که اخیرا ادعای توانایی خرید سهام خودروسازان را هم داشته، اکنون به دلیل بدهی های گسترده مجبور به فروش زمین و دارایی های خود شده است.

به گزارش خودروتک، گروه قطعه سازی عظام به عنوان یکی از بزرگترین قطعه سازی های کشور دارای ۱۲ شرکت زیر مجموعه در تولید قطعات خودرو است که اکنون به دلیل بدهی های گسترده و بعضا چندین ساله خود به یکی از خودروسازان مجبور به معاوضه و فروش زمین به جای بدهی های خود شده است.

جالب ماجرا اینجاست که این قطعه سازی که اکنون توان اداره شرکت‌های زیر مجموعه خود و حفظ نیروی انسانی و اموال و سرمایه های خود ندارد، اخیرا خواستار خریداری سهام یکی از بزرگترین خودروسازی های کشور شده بود.

جالبتر ماجرا اینجاست که یکی از بزرگترین شرکتهای گروه عظام بر خلاف رویه معمول در حال حاضر یکی از بدهکاران بزرگ به ایران خودرو بوده و درخواست داده به جای پرداخت بدهی چندین ساله خود زمین معاوضه کند.

به گفته کارشناسان یکی از دلایل چالشهای مالی حال حاضر عظام، سرمایه گذاری این شرکت در حوزه های غیر تخصصی از جمله گردشگری است.

حال چند سوال مطرح می شود، اول اینکه یکی از قطعه سازان بزرگ خودرو چرا باید سرمایه های خود را در این شرایط حساس صنعت خودرو در حوزه های دیگر به کار بگیرد که اکنون به دلیل کمبود نقدینگی نه تنها خود و کارکنان خود را با مشکل جدی مواجه کند بلکه با کاهش تولید قطعات، تیراژ تولید خودروسازان را هم کاهش داده و قیمت خودرو را اینجور لحظه ای در بازار بالا ببرد.

سوال دوم اینکه یک مجموعه قطعه سازی که اکنون به دلیل نداشتن استراتژی مناسب دچار بحران مالی و مجبور به فروش و تبدیل سرمایه های خود شده است چطور می خواهد سهام عمده یکی از بزرگترین قطعه سازی های کشور را در اختیار گرفته و به حوزه خودروسازی هم ورود پیدا کند؟

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها