کد خبر : 1707

فرمول یک/ پس لرزه های تصادف فتل و ورستپن

فرمول یک/ پس لرزه های تصادف فتل و ورستپن

سباستین فتل می گوید که درباره ی برخوردش با مکس ورشتپن در مسابقه سوزوکا، با راننده ی ردبول صحبت خواهد کرد، اما خارج از دید عموم و بصورت خصوصی!

به گزارش خودروتک، سبقت ناموفق فتل از ورشتپن که باعث برخورد و اسپین شدن راننده ی فراری شد، می تواند پایان تلخی برای امید کسب عنوان قهرمانی باشد. راننده ی هلندی همچنین پیش از این، برخورد دیگری را نیز با کیمی رایکونن داشته است و این فتل را تشویق می کند که یک صحبت خصوصی با راننده ی 21 ساله داشته باشد:

او سریع است، اما این باعث نمی شود که او، اینگونه در کنار کیمی وارد پیست شود.

من نمی خواهم این موضوع به همینجا [در رسانه ها] ختم شود که سب چنین گفت و مکس نیز این را گفت.

وقتی زمان مناسبش برسد، من با او صحبت خواهم کرد، این روشی است که من ترجیح می دهم. شما سوالتان را پرسیدید و من جوابم را دادم.

او در ادامه افزود: مشکل آنجایی بود که به محض اینکه متوجه شد که من کنار او بودم، ترمزها را رها کرد و سعی کرد فشار بیاورد. اما من فکر می کنم این اشتباه است. او به جای اینکه نمای کلی پیست را در نظر بگیرد، فقط به من نگاه می کرد، هر دوی ما در وهله اول باید سعی کنیم پیچ را طی کنیم و بعد ببینیم چه کسی بیرون و داخل پیچ قرار دارد.

مسابقه فرمول یک ژاپن 2018

برخورد فتل و ورشتپن – مسابقه فرمول یک ژاپن 2018

بسیاری از کارشناسان در پدوک معتقد بودند که تلاش فتل برای سبقت از ورشتپن به لحاظ تاکتیکی اشتباه بوده است، قهرمان چهار دوره جهان افزود:

فکر می کنید چند بار می توانید صبر کنید؟

بدیهی است که من فقط با او مسابقه نمی دهم و با افراد پیشتاز نیز مسابقه می دهم.

باتری او در حال شارژ بود و من چراغ چشمک زن را دیدم. من انرژی باتری ام را نگه داشته بودم و در پیچ های اس شکل سعی کردم نزدیک او بمانم و خروج خوبی از هرپین (پیچ سنجاقی) داشتم.

در پیچ 12 نیز بغل به بغل او بودم وقتی که ترمز کردیم و به داخل پیچ وارد شدیم. من چنین برخوردهایی (سبقت هایی) را با دیگران نیز داشتم و سعی می کردیم که در سرتاسر پیچ همه چیز را کنترل کنیم.

این اولین نقطه ی سبقت گیری برای من نبود. من تمام تلاشم را انجام دادم تا از برخورد با ماشین او جلوگیری کنم اما وقتی که او همه چیز را می بندد، من به کجا قرار است بروم؟

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها