کد خبر : 1566

فرمول یک/ لکرک، شوماخر آینده

فرمول یک/ لکرک، شوماخر آینده

تیم اسکودریا فراری سرانجام پس از کش و قوس های فراوان تصمیم گرفت چارلز لکرک را جایگزین کیمی رایکونن برای فصل ۲۰۱۹ کند.

به گزارش خودروتک، چارلز یکی از سه راننده متولد موناکو است که در فرمول یک رانندگی کرده است. لوییس چیرون و اولیویر بروتا دو راننده دیگر هستند. لکرک قبل از مسابقه موناکو ۲۰۱۸ طی مصاحبه ای گفته بود: از بچگی رویای رانندگی ماشین های قرمز رنگ فراری را داشتم. هر کاری می کنم تا سال آینده این احتمال به حقیقت تبدیل شود. این جا به جایی دست من نیست و تنها کاری که از دست من بر می آید این است که تمام توان خود را به نمایش بگذارم و امید داشته باشم که مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

اکنون این رویا به واقعیت تبدیل شده …

لکرک در لباس فراری

لکرک در لباس فراری

وقتی که چارلز لکرک در گرندپری استرالیا ۲۰۱۹ برای اولین بار در تیم اسکودریا فراری مسابقه دهد، تبدیل به جوان ترین راننده بعد از ریکاردو رودریگز می شود که برای این تیم رانندگی کرده است. رودریگز همچنان رکورد جوان ترین راننده تاریخ فراری را حفظ می کند. وی در گرندپری ایتالیا ۱۹۶۱، ۱۹ سال و ۲۰۸ روز سن داشت. لکرک در موقع ورودش ۲۱ ساله خواهد بود ولی بازهم دستاورد بسیار بزرگی برای این جوان موناکویی است. هر کسی در این سن نمی تواند به صندلی فراری برسد.

فراری همیشه عادت دارد رانندگان باتجربه را وارد تیم خود کند چون مدیران تیم از جو مارانلو آگاه هستند اما عملکرد عالی فصل ۲۰۱۸ چارلز باعث شد تا آنها ترک عادت کنند. نفر قبلی که آن ها با وی قرارداد بستند سباستین فتل بود که در سال ۲۰۱۵ بعد از ۴ قهرمانی، از تیم ردبول ریسینگ جدا شد. قبل از آن نیز با کیمی رایکونن قرارداد بسته بودند که در سال ۲۰۰۷ قهرمان شده بود. چارلز چنین دستاوردهایی را نداشته است و فقط در گرندپری های فصل ۲۰۱۸ شرکت کرده و بهترین مقام وی ششمی آذربایجان است. لکرک بعد از ژیلز ویلنو کم تجربه ترین راننده تاریخ فراری است. ژیلز تنها بعد از یک مسابقه با مکلارن، در سال ۱۹۷۷ توسط مارانلویی ها ربوده شد. دوران حضور ویلنو به دلیل تصادف وحشتناکش در تعیین خط گرندپری بلژیک ۱۹۸۲ زود خاتمه یافت اما او توانست یک پیروزی بدست آورد. حال باید دید چارلز چگونه جا پای بزرگان می گذارد.

لکرک

لکرک از همان روزهای ابتدایی حضور خود در کارتینگ با موفقیت های خود سر و صدای زیادی را به پا کرده بود و در مسابقات داخلی و اروپایی موفق ظاهر شده بود. او همچنین در سال ۲۰۱۳، در مسابقات CIK-FIA World KZ با مکس ورستپن رقابت کرده بود. در سال ۲۰۱۴ چارلز توانست به مسابقات Formula Renault 2.0 Alps Series راه پیدا کند. موفقیت ها یکی پس از دیگری برای وی می آمدند. در سال اول خود دو پیروزی و همچنین ۳ سکو در ۶ مسابقه کسب کرد. در سال ۲۰۱۵، او به مسابقات FIA F3 EURO ارتقا پیدا کرد و توانست ۴ پیروزی کسب کند و در جدول رانندگان نیز چهارم شد و علاوه بر این ها، با کسب رتبه دوم گرندپری ماکائو چشم ها را خیره کرد. رشد او در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه پیدا کرد و راننده آکادمی تیم اسکودریا فراری شد و در اولین فصل حضور خود در مسابقات GP3، سه پیروزی کسب کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز او ترک عادت نکرد و با اقتدار تمام در اولین فصل حضور خود توانست قهرمان Formula 2 شود و با تیم پرِما ۷ پیروزی و ۸ پول پوزیشن به دست آورد. بنابراین او به اولین راننده ای تبدیل شد که در اولین فصل حضور خود در دو عرصه GP3 و Formula 2 توانسته به مقام قهرمانی برسد. وی به باشگاه نخبگانی وارد شده که توانسته اند در سال اول خود قهرمان Formula 2 یا GP2 شوند. اعضا دیگر این باشگاه عبارتند از : نیکو هالکنبرگ در سال ۲۰۰۹، لوییس همیلتون در سال ۲۰۰۶ و نیکو روزبرگ در سال ۲۰۰۵ . بعد از این عملکردهای عالی تعجبی نبود که وی را در سال ۲۰۱۸ در فرمول یک ببینیم.

لکرک در F2

لکرک در F2

چارلز وقت تلف نکرد و از همان ابتدا جا پای خود را در فرمول یک محکم کرد. او در این فصل با تیم سائوبر توانسته بارها به Q3 برسد و امتیازات زیادی را با حضور در جمع ده راننده برتر کسب کند. او باید بسیاز تلاش کند تا بتواند جایگزین فرد بزرگی به نام کیمی رایکونن شود اما ثابت کرده که می تواند شایستگی خود را نشان دهد. با وجود ماشین بهتر چرا که نه !


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها