کد خبر : 1217

فرمول یک/ حاشیه های تعیین خط سوزوکا

فرمول یک/ حاشیه های تعیین خط سوزوکا

تعیین خط پر اتفاق در ژاپن در نهایت با پیروزی لوییس همیلتون به پایان رسید. والتری بوتاس و مکس ورستپن دوم و سوم شدند.

به گزارش خودروتک، لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس، مسابقه اصلی گرندپری ژاپن را پیشتاز سایرین آغاز خواهد کرد.

رانندگان امروز در دور تعیین خط فرمول یک ژاپن در پیست سوزوکا به رقابت پرداختند که در پایان این لوییس همیلتون بود که با ثبت بهترین زمان موفق شد پول پوزیشن دیگری را کسب کند تا در ژاپن هم پیشتاز باشد.

پس از وی این والتری بوتاس از مرسدس و مکس ورشتپن از ردبول بودند که موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند. اما بدون شک اتفاق مهم، قرار گرفتن فتل در رده نهم بود که باعث خواهد شد راننده تیم فراری فردا در مسابقه اصلی کار سختی داشته باشد. دور اصلی مسابقه ژاپن فردا (یکشنبه) ساعت 8:40 صبح به وقت تهران برگزار خواهد شد.

///

9:30– خودرو ها به تدریج وارد پیست پر سابقه سوزوکا میشوند.

9:33 – پیست کمی مرطوبه و طبق گزارش های هواشناسی باید منتظر باران باشیم تا معادلات رو برهم بزنه!

9:39 – مک لارن به وضوح سرعت لازم برای برای رفتن به Q2 رو نداره و هر دو راننده اش به همره نیکو هالکنبرگ و سرگئی سیروتکین راننده روس و مارکوس اریکسون خیلی زود به کارشون تو روز شنبه پایان میدن.

9:43 – دنیل ریکاردو راننده ردبول هم قدرت موتور ماشین خودش رو از دست میده، امیدواریم که هرچه زودتر بتونه دوباره به پیست برگرده

9:45 – رایکونن و همیلتون اولین راننده هایی هستن که وارد Q2 میشن.

9:46 – آسفالت کمی مرطوبه و نور آفتاب پیست رو واقعا زیبا کرده.

9:50 – کیمی سکتور اول رو بنفش میکنه ولی بلافاصله ابتدا همیلتون و سپس بوتاس زمان های سریع تری رو ثبت میکنن. این اتفاق تو سکتور دوم و سوم هم میوفته.

9:52 – مکانیک های ردبول به شدت در تلاشن تا ماشین ریکاردو رو برای Q2 آماده کنن. مکس تو 10 گرندپری قبلی از ریکاردو سریع تر بوده.

9:55 – نزدیک به 8 دقیقه تا پایان Q2 باقی مونده و ریکاردو هنوز تایمی در Q2 ثبت نکرده و راننده ها به گاراژ برمیگردن تا خودشون رو برای یک دور دیگه آماده کنن.

9:58 – مکس تایم جدیدی رو ثبت میکنه که دقیقا 0.999 ثانیه با بهترین زمان که متعلق به بوتاسه فاصله داره.

9:59 – استرول که تا این لحظه در رده چهاردهم قرار داره شانس خودش رو آزمایش میکنه ولی تا سکتور دوم نزدیک 2 ثانیه از بوتاس کند تره.

10:00 – چهار دقیقه به پایان Q2 باقی مونده و این کارلوس ساینز از رنو هست که تلاش میکنه تا به Q3 راه پیدا کنه، سکتور اول 0.5+ و بدون موفقیت!

10:01 – آفتاب حالا دیگه کاملا پشت ابر مونده و ظاهرا از گاراژ ردبول هم خبر های خوبی به گوش نمیرسه، ریکاردو هنوز تایم نزده!

10:03 – مگنوسن در حال ثبت زمان جدیدیه و میخواد حداقل از برندون هارتلی سریع تر باشه تا بتونه به Q3 راه پیدا کنه اما بارون به کمک هارتلی میاد و کوین مگنوسن به تلاش خودش تو روز شنبه پایان میده!

10:05 – لکلرک در حالی که نه چندان سریع در حال دور زدن بود، اسپین میشه ولی حتی از آسفالت خارج نمیشه و به مسیر خودش ادامه میده! قبلا هم از این شیرین کاری ها ازش در جریان مسابقه دیده بودیم!

10:06 – تنها یک دقیقه به پایان Q2 باقی مونده ریکاردو بسیار ناراحته که نمیتونه زمانی رو ثبت کنه. ریکاردو به خبرنگار میگه که حالا دیگه تایم گیری برای من تموم شده و سعی میکنم فردا کار خودمو انجام بدم اما واقعا ناراحت کننده بود.

dani3

دنیل ریکاردو – تعیین خط گرندپری ژاپن 2018

10:09 – با توجه به ابرهایی که آسمون رو پوشونده اند، Q3 خیسی رو خواهیم داشت.

10:15 – آلونسو در حال مصاحبه با خبرنگار بهش میگه که ما قصد داریم تا بهترینمون را انجام بدیم ولی تو این پیست کار همیشه سخته و ما هم سرعت لازم رو نداریم ولی سعی میکنیم تا جایی که امکان داشته باشه، خودمون رو به محدوده امتیاز ها برسونیم.

10:22 – دو ماشین فراری با تایر اینتر مدیت وارد پیست مشن و بلافاصله پیکان های نقره ای با سوپر سافت!

ورو

intermediate

استراتژی فراری ها – گرندپری ژاپن 2018

10:24 – مکس ورشتپن هم با تایر های سوپر سافت به پیست میاد. ظاهرا فقط به نظر تیم فراری لاستیک های سبز بهترین انتخابه!

10:26 – فتل تو ثبت زمان اولش در Q3 کاملا بین دو ماشین فورس ایندیا منگنه میشه و پس از دست دادن چند صدم ثانیه ارزشمند و از دست دادن چسبندگی تایم نهم رو تا اینجا ثبت کرده!

10:29 – فراری ها هم حالا سوپرسافت رو ماشینشون دارن و میرن تا زمان جدیدی رو ثبت کنند.

10:32 – تو رادیو به همیلتون میگن که به پیت بیاد تا از ست سوپرسافت جدید استفاده کنن.

10:33 – همیلتون سکتور اول رو بنفش میکنه اما بوتاس تو این بخش از پیست ازش سریع تره.

10:35 – مکس 1.192+ از همیلتونی که زمان اول رو ثبت کرده کندتره و دلیلش بارش بارونیه که شروع به شدیدتر شدن کرده!

10:37 – مرسدس ها بازهم سریع ترین تایم رو میزنن و کیمی با سوپرسافت جدیدش موفق میشه بعد همیلتون، بوتاس و فرشتپن آخرین جایگاه از خط دوم شروع مسابقه تو روز یکشنبه رو بالا تر از رومان گروژان که امروز فوق العاده بود از آن خودش کنه.

Quali results

نتیجه کامل تعیین خط – گرندپری ژاپن 2018

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها