کد خبر : 9181

چرا کارلوس کی روش «شنل» قهرمانی را نمی پوشد؟

چرا کارلوس کی روش «شنل» قهرمانی را نمی پوشد؟

رسانه های قطری با اشاره به این که کی روش در طول جام همواره تیمش را از کورس مدعیان دور نگه داشت به بررسی دلایل این استراتژی پرداختند.

رسیدن به نیمه نهایی و جمع چهارتیم برتر جام 2019 آن هم در شرایطی که سرمربی پرتغالی در طول جام مانع قرارگرفتن نام ایران در جمع مدعیان شد، به سوژه ای جالب برای رسانه های قطری تبدیل شد تا با پرداختن به دلایل اصلی این استراتژی کارلوس کی روش از این مربی پرتغالی به عنوان مردی متبحر در مسائل روحی روانی نام ببرند.

روزنامه استادالدوحه در گزارشی با این تیتر"چرا کی روش ایران را از کورس مدعیان دور کرد؟"به هوش بالای مرد پرتغالی پرداخت و نوشت:« سرمربی ایران خوب می دانست برای جلوگیری از فشارهای کاذب روحی روانی باید مانع ورود غرور به جمع شاگردانش شود از همین رو وقتی بازی با یمن با برد پرگل 5-0 توام شد او با پیش کشیدن نام تیم هایی مثل استرالیا، کره جنوبی و ژاپن آنها را مدعی اول قهرمانی دانست در حالی که خودش خوب می دانست شاگردان او می توانند این مسیر را به راحتی طی کنند».

این روزنامه در ادامه مدعی شد با وجود تمام تعریف و تمجیدها از ایران، کارلوس کی روش تلاش کرد تا تیم و بازیکنانش را از دایره نامزدهای قهرمانی دور نگه دارد. هدف او نیز کاهش فشارهای کاذب روی بازیکنان بود تا آنها بعد از تنها تساوی بدون گل مقابل عراق که بیشتر برای تثبیت صدرنشینی بود تا چیز دیگر در سایر بازی ها کمتر از دو گل به رقبای خود نزنند.

استادالدوحه در پایان این گزارش جمع بندی خود از این استراتژی را این گونه مطرح کرد:« کی روش اولین مربی فوتبال جهان نیست که در تورنمنت های بزرگ این گونه شانس قهرمانی تیم خود را زیر سئوال می برد و حالا با رسیدن ایران آن هم بدون استرس به نیمه نهایی می توان پی برد که هدف او از این استراتژی چیزی نبود جز این که بعد از 43 سال ایران را به عنوان قهرمانی آسیا برساند».

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها