کد خبر : 9031

ناگفته های قرارداد کی روش/ کارلوس تا 2022 می ماند؟

ناگفته های قرارداد کی روش/ کارلوس تا 2022 می ماند؟

با توجه به عملکرد تیم ملی ایران تا به اینجای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا2019، باید گفت که کی‌روش حداقل تا 3 سال دیگر بر روی نیمکت ایران حضور خواهد داشت.

آنچه که تیم ملی ایران در مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا2019 از خود ارائه داده است کاملاً رضایت‌بخش بوده است و توانسته حتی بسیاری از مخالفان تاکتیکی‌اش را با خود همسو نماید، این مسئله به‌‌واسطه اقتداری رقم خورد که در برابر چین و عمان به نمایش گذاشته شد تا خیال بسیاری از افراد در موفقیت یوزها راحت شود و دیگر اما و اگری در کار نباشد.

درست چند ماه پیش، یعنی پس از حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه بود و که سر و صداهای بسیاری پیرامون ادامه همکاری و یا قطع همکاری کی‌روش با تیم ملی ایران به راه افتاد، چرا که او قراردادش رو به اتمام بود و اگر بنا بر ادامه مسیر با مرد پرحاشیۀ تیم ملی می‌بود، فدراسیون موظف بر آن بود که هرچه سریع‌تر مذاکراتش را با او آغاز نماید تا  تصمیمی جدید برای وضعیت تیم ملی ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا2019 اتخاذ شود.

پروسۀ مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس ‌کی‌روش بسیار پیچیده و درهم گره‌خورده بود، چرا که جزئیات مدنظر کی‌روش با فدراسیون کمی پیچیده و خاص بود و مهدی تاج با علم به اینکه افکار عمومی بر عملکردش نظارت دارد کارش برای پذیرش مفاد پیشنهادی آقای سرمربی با موانع بسیاری همراه بود، زیرا کی‌روش طلب دستمزدی بالغ بر 2میلیون و 500هزار دلار برای 6 ماه، یعنی تا پایان جام ملت‌های آسیا کرده بود و در قرارداد پیشنهادی او بندی گنجاده شده بود که در صورت حضور یوزها در جمع 4 تیم مرحلۀ نیمه‌نهایی جام هفدهم، قراردادش به صورت خودکار تا سال 2022، یعنی تا پایان جام جهانی 2002قطر تمدید شود که در نهایت مهدی تاج به عنوان شخص اول تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال، چراغ سبز خود را به پیشنهادات کی‌روش نشان داد.

اکنون تیم ملی ایران در جمع 4 تیم برتر قاره کهن قرار دارد و قهرمانی برایش به دور از  دسترس نیست، درست در زمانی که هواداران تیم ملی از شکست چین و پایان یافتن طلسم 15 ساله ناکامی برای رسیدن به مرحلۀ نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شادمان بودند، قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی 2022 قطر با فدراسیون به صورت خودکار تمدید شد تا از این پس تنها یم مسئله برای مذاکره باقی بماند! مسئله‌ای به نام "رقم دستمزد" که در قرارداد فعلی، در فاز دوم تمدید قرارداد باز گذاشته شده است تا کی‌روش هرآنچه که مدنظرش مبنی بر افزایش دستمزد باشد را ارائه بدهد.

حضور ایران در مرحلۀ نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، دلیل قاطعی بر باقی ماندن کی‌روش در ایران نیست، چرا که اگر او تصمیم خود را تغییر دهد و اعلام به پایان همکاری با ایران کند، می‌تواند یکطرفه قراردادش را فسخ و چمدان‌هایش را به سوی مقصد جدید ببندد! زیرا در قرارداد او با فدراسیون، اولویت با تصمیم کی‌روش است!

منبع: ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها