کد خبر : 81985

بازار دلار در حالت آماده باش

بازار دلار در حالت آماده باش

معامله گران بازار ارز تهران امروز در حالت آماده باش برای ورود نمایندگان آژانس به تهران بودند.امروز یک خبر سوخته در بازار برجسته شد و یکی از دلایلی که موجب کُند شدن خریدها شد همین عامل بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار جهانی طلا امروز تعطیل رسمی بود. فلز زرد رنگ جهانی  دیروز در محدوده 1793 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا  18 عیار امروز با 1 میلیون و 729 هزارو 700 تومان مبادله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 13 هزار و 200 تومان گران تر بود. سکه امامی هم  امروز در بازار رسمی با 18 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل رنج بود.

افزایش قیمت دلار درتهران و هرات 

نرخ دلار رسمی در بازار امروز نسبت به عصر افزایش یافت. در هرات بازیگران ارزی در موقعیت خرید قرار گرفتند و اسکناس آمریکایی در هرات نسبت به روز قبل 100 تومان بالا رفت. البته  افزایش قیمت دلار  در هرات در حالی رقم خورد که  نرخ دلار  در سلیمانیه دنده معکوس زد.

خبر سوخته در بازار دلار / معامله گران دلار در حالت آماده باش 

معامله گران بازار ارز تهران امروز در حالت آماده باش برای ورود نمایندگان آژانس به تهران بودند.امروز یک خبر سوخته در بازار برجسته شد و یکی از دلایلی که موجب کُند شدن خریدها شد همین عامل بود.

عده ای از معامله گران با اشاره به خبر رویترز می گفتند ایران اعلام کرده به همکاری با آژانس ادامه می‌دهیم و به تیم فنی آن اجازه داده شده است تا از تاسیسات در تهران بازدید کنند زیرا ما به دنبال شفاف سازی مسائل باقی مانده هستیم. با این حال این خبر رویترز  در واقع مصاحبه محمد اسلامی بود که چند روز پیش از سفر قریب الوقوع نمایندگان آژانس به تهران خبر داده بود.

نرخ درهم رنج شد 

نرخ  حواله درهم  نیز امروز در مقایسه با روز قبل رنج بود. از نظر معامله گران یکی از دلایلی که موجب شده سطح انتظارات برای دلار افزایش یابد به پیشروی نرخ درهم در روزهای اخیر بر می گردد. 

اظهارات جدید صالح آبادی درباره نرخ ارز 

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری امروز گفت: ناآرامی های اخیر با تحریک خروج سرمایه در بازار ارز موثر بوده است ولی تنها دلیل افزایش نرخ ارز نیست.

رییس کل بانک مرکزی در توضیح تکمیلی درباره چرایی افزایش قیمت ارز گفت: تقویت دلار در دنیا یکی از دلایل افزایش نرخ ارز است؛ انتظارات، تورم و ... در قیمت ارز اثرگذار بوده است.

وی در واکنش به گرانی عمدی دلار توسط دولت برای جبران کسری بودجه تاکید کرد: ما نرخ ارز غیررسمی را قبول نداریم و باید تعدیل شود؛ دولت هیچ وقت از محل بازار قاچاق نیازهای ارزی را تامین‌ نمی کند، تامین مالی نیازهای ارزی کشور در نیما انجام می شود.

وی درباره افزایش قیمت ارز در بازار توافقی گفت: قیمت ارز توافقی در بازار متشکل براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود نه دستوری؛ بانک مرکزی بعنوان بازارساز در بازارهای مختلف حضور دارد.

علی صالح آباد گفت «شوک‌های تورمی دیگر تکرار نمی‌شود»؛ این وعده جدید رییس‌کل بانک مرکزی است که با استناد به آمار رشد نقدینگی و پایه پولی گفته که انتظارات تورمی مردم در سال آینده کاهشی و روند تورم آرام خواهد بود.

علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی درباره تحولات نقدینگی گفت: برنامه پولی ماهانه در دولت سیزدهم تدوین و مقرر شد تا پایان امسال رشد نقدینگی کمتر از ۳۰ درصد شود؛ هم اکنون پایه پولی ۲۰.۵ درصد و نقدینگی ۲۰.۲ درصد است و تا پایان امسال به کمتر از ۳۰ درصد خواهد رسید.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه افزود: افزایش دستمزد ۵۷ درصدی امسال رقم عجیب و غریبی بود و به هیچ وجه سال آینده چنین افزایشی نخواهد بود. دولت قطعاً افزایش حقوق را کنترل می‌کند و قطعاً افزایش این عدد نخواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها