کد خبر : 81872

تاثیر این خبر روی قیمت دلار چیست؟

تاثیر این خبر روی قیمت دلار چیست؟

در روزهای گذشته در برخی مقاطع زمانی، معامله گران دلار تلاش کرده بودند که این ارز را به بالای سقف تاریخی 36 هزار و 500 تومان ببرند. با این حال، این اتفاق رخ نداد و به تدریج برخی از معامله گران سعی کردند که با فروش بخشی از خریدهای قبلی، کسب سود کنند.

خبرنگار ارشد نشریه وال‌استریت ژورنال از احتمال تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای پهپادی خبر داد .به گزارش شبکه شرق، لارنس نورمن سه‌شنبه شب در توئیتی ادعا کرد که بسته تحریمی جدیدی برای بررسی در نشست آتی شورای وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی آماده شده است. 

برخی فعالان ارزی باور دارند که ادعای یاد شده می تواند زمینه ساز توقف روند اصلاحی در بازار دلار شود و اسکناس آمریکایی ممکن است با فضاسازی بازیگران افزایشی بالای مرز 36 هزار تومان باقی بماند.

 در روزهای گذشته در برخی مقاطع زمانی، معامله گران دلار تلاش کرده بودند که این ارز را به بالای سقف تاریخی 36 هزار و 500 تومان ببرند. با این حال، این اتفاق رخ نداد و به تدریج برخی از معامله گران سعی کردند که  با فروش بخشی از خریدهای قبلی، کسب سود کنند. این موضوع موجب شد که کمی قیمت دلار دچار افت شود و بازار به سوی کانال 35 هزار  تومانی حرکت کند. با این حال، شب گذشته با انتشار خبر احتمال اعمال تحریم های بیشتر، حداقل در بازار پشت خطی، دلار به صورت اندکی در کانال 36 هزار تومان پیش روی کرد. این اتفاق می تواند فضای بازار در ابتدای روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد، هر چند که بدون شکست سطح 36 هزار و 500  تومانی، تقاضای معناداری وارد بازار ارز نخواهد شد. برخی از بازیگران ارزی امیدوارند در ادامه فشار تقاضای فصلی، دلار به حرکت افزایشی ادامه دهد، ولی بازارساز نیز نشان داده است که به راحتی حاضر نیست اجازه دهد که اسکناس آمریکایی به بالای کانال 36 هزار تومان نفوذ کند.   

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها