کد خبر : 4813

واکنش به حقوق کم معلمان / طرح رتبه بندی همچنان در دولت معطل است

واکنش به حقوق کم معلمان / طرح رتبه بندی همچنان در دولت معطل است

عباس گودرزی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سئوالش از وزیر آموزش و پرورش و در دستور کار قرار گرفتن این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: سئوال از وزیر در خصوص علت اجرایی نشدن نظام رتبه بندی معلمان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه بر اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان تأکید دارد، افزود: با وجود اینکه بیش از یکسال از زمان برنامه ششم توسعه می‌گذرد اما نظام رتبه بندی برای معلمان هنوز اجرایی نشده است.

گودرزی تصریح کرد: عادلانه نیست که معلم دانشجوی دکتری با دو مورد ثبت اختراع، ارائه مقالات متعدد و مقام آوردن در جشنواره الگوی تدریس، دریافتی کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان داشته باشد؛ معلمان قشر زحمتکش و تربیت کنندگان مدیران آینده کشور نباید به این شکل مورد بی مهری قرار بگیرند و با اجرای نظام رتبه بندی معلمان وضعیت معیشت آنان نیز دستخوش تغییرات ملموسی خواهد شد.

لایحه نظام رتبه بندی پیش از لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تا بار مالی آن در بودجه سال 98 دیده شود و اگر پس از بودجه به مجلس بیاید، سال آینده اجرایی نخواهد شد

این نماینده مردم در مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، توضیح داد: این طرح در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر در دولت جمع بندی و به مجلس ارجاع شود.

وی با تأکید بر ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پیش از وصول قانون بودجه سال 98، عنوان کرد: ضرورت دارد لایحه نظام رتبه بندی پیش از لایحه بودجه به مجلس ارائه شود تا بار مالی آن در بودجه سال 98 دیده شود و اگر پس از بودجه به مجلس بیاید، سال آینده اجرایی نخواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح بار مالی دارد مجلس به دلیل مغایرت آن با اصل 75 قانون اساسی نمی‎تواند رأسا اقدام کند و باید منتظر ارائه لایحه از سوی دولت بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها