کد خبر : 3426

طرح جدید آموزش‌وپرورش برای معلمان به شورای دستمزد ارائه شد

طرح جدید آموزش‌وپرورش برای معلمان به شورای دستمزد ارائه شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزگاران تحت پوشش طرح معلم تمام وقت نیستند و طرح دیگری به شورای حقوق و دستمزد ارائه‌شده است که در صورت موافقت شورای حقوق و دستمزد آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم،‌ یار محمدحسین بر در نشست تخصصی هیئت‌های اندیشه‌ورز در مورد کلیات طرح معلم تمام‌وقت اظهار کرد: این‌یک طرح اختیاری است که فعلاً شامل همکاران هنرآموز و متوسطه می‌شود و این همکاران درصورتی‌که تمایل داشته باشند، می‌توانند با 6 ساعت اضافه تدریس در هفته معادل آن را که تقریباً معادل با حق‌التدریس ساعتی است در فیش حقوقی خود دریافت کنند و برخلاف حق‌التدریس که ممکن است پس از ماه‌ها واریز شود در صورت ورود به این طرح به‌صورت ماهانه این اضافه تدریس پرداخت می‌شود و یکی از مزیت‌های آن پرداخت به‌صورت 12 ماه و محاسبه در حقوق بازنشستگی است.

وی با توجه به بار مالی این طرح عنوان کرد: 96 تا 98 درصد بودجه آموزش‌وپرورش صرف بند (واو) می‌شود و با توجه به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش تحت قانون مدیریت خدمات کشوری اداره می‌شود و در این قانون همه پرداخت‌ها مشخص است با توجه به افزایش بودجه سنواتی سال‌های آینده، این طرح بودجه بیشتری نمی‌خواهد و با افزایش بودجه‌های سنواتی آموزش‌وپرورش قادر خواهیم بود بار مالی این طرح را جبران کنیم.

حسین‌بر گفت: در مورد آموزگاران این طرح اجرا نمی‌شود و طرح دیگری به شورای حقوق و دستمزد ارائه‌شده است که در صورت موافقت شورای حقوق و دستمزد آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش‌هایی که به تبعیض‌هایی میان کارکنان دولت در پرداخت‌ها  اشاره داشت، عنوان کرد: همه‌ افرادی که تحت قانون خدمات کشوری هستند، حکم‌های یکسانی دارند و تفاوت‌ در دریافتی‌ها است که این تبعیض‌ها را به وجود آورده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها