کد خبر : 3384

4 مزیت طرح تمام وقت برای معلمان

4 مزیت طرح تمام وقت برای معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش طرح معلم تمام وقت را دارای 4 مزیت برای فرهنگیان دانست و گفت:این طرح کاملا مطالعه شده و کارشناسی بوده و قطعاً به نفع معلمان است.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با تسنیم درباره چرایی تغییر افزایش 25 درصدی فوق العاده شغل معلمان در طرح تمام وقت و کاهش آن به 18 درصد اظهار کرد: در بررسی که ابتدا برای طرح معلم تمام وقت داشتیم، افزایش 25 درصدی حق شغل و شاغل مطرح شد که پس از آن تصمیم گرفتیم آن را به 18 درصد افزایش فوق‌العاده ویژه تبدیل کنیم که رقم بیشتری را شامل می‌شود و با مساعدت شورای توسعه مدیریت و شورای حقوق و دستمزد توانستیم آن را به فوق العاده ویژه تبدیل کنیم که مبلغ ریالی و امتیازات بیشتری را در مقایسه با حق شغل و شاغل دارد.

وی درباره تضمین پرداخت این مبلغ گفت: طرح معلم تمام وقت کاملا اختیاری بوده و اجباری برای معلمان وجود ندارد یعنی هر فردی که تمایل داشته باشد می‌تواند از مزایای آن استفاده کند. درباره ضمانت اجرای پرداخت این مبلغ هم باید بگویم که این رقم وارد حکم افراد شده و با حقوق آنها پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش طرح "معلم تمام وقت" را دارای چهار مزیت برای فرهنگیان دانست و عنوان کرد: این رقم وارد حکم حقوقی آنها می‌شود و به عنوان پرداخت مستمر و قانونی به جای 9 ماه سال تحصیلی در 12 ماه پرداخت همچنین در احتساب حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت لحاظ می‌شود.

الهیار تأکید کرد: طرح معلم تمام وقت کاملا مطالعه شده و کارشناسی بوده و قطعاً به نفع معلمان است. با توجه به فضاسازی‌ها در فضای مجازی ابهاماتی درباره آن ایجاد شده است اما وقتی طرح به جریان افتاد و معلمان از مزایای آن استفاده کردند،‌ مشخص می‌شود که به نفع فرهنگیان است.

وی درباره ارتباط این طرح و معیشت معلمان گفت: هم‌اکنون معلمان ساعات حق‌التدریس دارند که می‌خواهیم آن را منظم کنیم. معلمی که 24 ساعت موظف خود را در هفته پر می‌کند و چند ساعت حق‌التدریس دارد یا ممکن است شغل دوم هم داشته باشد ما به شغل دوم او کاری نداریم بلکه می‌خواهیم ساعات موظف و ساعات حق‌التدریس او را مدیریت و منظم کنیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها