کد خبر : 2655

بررسی موشکافانه اولین شاسی بلند مازراتی

بررسی موشکافانه اولین شاسی بلند مازراتی

با استفاده از ۵۵۰ اسب بخار، صدای عجیب اگزوز و قدرت فرمان پذیری چشمگیر، Maserati Levante GTS توانایی جذب Porsche Cayenne Turbo را دارد. اما پیشرفت مازراتی در همینجا متوقف نمی شود. می دانید که Cayenne Turbo S جدید در راه است، مهندسین حتی ظاهر اسپرت بیشتری به آن بخشیده اند تا Levante Trofeo را تولید کنند.

به گزارش خودروتک، همانند GTS ،Trofeo نیز از یک موتور V8 با دو موتور توربو ۳٫۸ لیتری بهره می برد. اگرچه شما همچنان ۵۳۸ پوند فوت گشتاور را دریافت می کنید، این نسخه قادر به تولید ۵۹۰ اسب بخار قدرت است. با توجه به گفته شرکت Maserati، این ۴۰ اسب بخار اضافی کافی است تا ۰٫۲ ثانیه از زمان رسیدن از سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را کاهش داده و حداکثر سرعت آن را تا حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. به این معنی که سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها در ۳٫۸ ثانیه قابل دستیابی است و شما می توانید با حداکثر سرعت ۱۸۷ مایل در ساعت رانندگی کنید.

 

Maserati علاوه بر ظاهر اسپورت تر و خشن تر، یک حالت رانندگی مسابقه ای را نیز اضافه کرده. حالت جدید که Corsa نامیده می شود پایداری سیستم تعلیق را با کاهش ارتفاع رانندگی بهبود می بخشد که منجر به ارسال قدرت کمتر به چرخ های جلو، کاهش مداخله الکترونیکی، افزایش سرعت چرخش چرخ دنده و اضافه کردن کنترل سروع حرکت می شود. دقیقا همان نوع تغییراتی که ما دنبال آن هستیم.

این مدل همچنین صدای اگزوز بلندتری تولید می کند. یک صدای خروجی با شکوه. صدایی که احتمالا سزاوار آن است که حتی در حالت های بیشتری از حالت Corsa مورد استفاده قرار بگیرد. چه کسی نگران بیدار شدن همسایگان از خواب است؟ دیدن یک Levante Trofeo بهتر از خواب است.

از جاده تا پیست

همانطور که آمار و ارقام نشان می دهد، Levante Trofeo همچنین می تواند در مسابقات شرکت کند. این خودرو ترسناک یا غیرقابل کنترل نیست، اما زمانی که شما پای خود را روی پدال گاز قرار می دهید، شتاب می گیرد و حرکت می کند. Cayenne Turbo S احتمالا سریعتر خواهد بود، اما مزیت موتور V-8 فراری را نیز نخواهد داشت: Maserati.

 

خوشبختانه، Trofeo قابلیت های بیشتری علاوه بر موتور دارد. این همچنین یک مدل سرگرم کننده برای رانندگی است. Levante با وزن کمتر از ۴،۸۰۰ پوند ممکن است بیش از حد برای لذت بردن از مسیر بزرگ باشد، اما در یک مسیر کوهستانی، هیچ کدام از این موارد مهم نیست. در این خودرو کاملا حس حضور در منزل را خواهید داشت، پیچ های پیچیده را به راحتی بالا می روید به طوریکه خیلی ساده تر از چیزی که در حقیقت هستند به نظر می رسند.

اگرچه برخی از اتومبیل ها بدون توجه به حالت رانندگی، عملکرد مشابهی نشان می دهند، این در مورد Levante صادق نیست. حالت Corsa یک تجربه رانندگی درخشان تر و کاربردی تر ارائه می دهد که GTS حتی در حالت ورزشی هم قادر به ارائه آن نمی باشد. این تفاوت به اندازه فرق شب و روز نیست، اما قابل توجه است. با این حال، زمانی که حرف از حالت اولیه به میان می آید، هنوز هم می توانید به حالت عادی بازگردید و از یک سفر آرام و راحت در بزرگراه لذت ببرید. خوب، شما می توانید از گزینه مجانی ۲۱ اینچی استفاده کنید. در حالت استاندارد ۲۲s ،Trofeo از یک سواری خشن و سر و صدای بیش از حد جاده رنج می برد. با تغییر اندازه چرخ ها به یک اندازه کوچکتر (اغلب) این مسئله حل می شود.

 

به غیر از این، Trofeo یک کروز عالی ارائه می دهد که به علت تعداد قابل توجهی از ویژگی های استاندارد آن است. چراغ های LED، کروز کنترل انطباقی با کمک فرمان، هشدار برخورد از جلو، سیستم دوربین احاطه شده و نظارت بر نقطه کور همگی در آن گنجانده شده اند. صندلی های گرم و تهویه دار، پشتیبانی Apple CarPlay و Android Auto و& Wilkins  Bowers با ۱۷ بلندگو سیستم صوتی آن را تشکیل داده اند. بنابراین هنگامی که Trofeo می تواند مقدار زیادی از عملکرد و ظاهر ارتقاء یافته را تجربه کند، بسیاری از گزینه های آن می تواند با پرداخت مبالغ اضافی در GTS قابل دسترسی باشد.

آش به اندازه پول

از آنجایی که قیمت پایه آن از ۱۷۱،۴۷۵ دلار شروع می شود، Trofeo بیش از ۴۰ اسب بخار و یک حالت درایو اسپرت را ارائه می دهد. بله، شما به درستی خواندید. اگرچه GTS در حال حاضر قیمتی معادل ۱۲۱،۴۷۵ دلار دارد، شما باید ۵۰،۰۰۰ دلار اضافی برای دریافت Trofeo هزینه کنید.

اما اگرچه Trofeo ممکن است به عنوان یک خودروی گران شناخته شود، من مطمئن نیستم که این صحت داشته باشد. هنگامی که Cayenne Turbo S جدید برای فروش عرضه می شود، احتمالا قیمتی مشابه با Trofeo خواهد داشت. در حقیقت، Porsche حتی زمانی که به طور مشابه تجهیز شده باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر، Range Rover Sport SVR  با ۵۷۵ اسب بخار قدرت، قیمت کمتری دارد، اما دارای قابلیت های مشابه نیست.

 

 

آنچه واقعا باعث می شود که من در مورد Levante Trofeo متعجب شوم، کابین آن است. مهم نیست که پوست چرم Pieno Fiore تا چه میزان نرم و خوشایند است یا اینکه صدای دستگیره های آلومینیومی آن تا چه حد لذت بخش است، با همه این اوصاف اتاق آن مواردی را کم دارد. این حتی به این دلیل نیست که مازراتی چندی پیش از قطعات کرایسلر در اتاق خودروهای خود استفاده کرده است. کابین آن به سادگی فاقد طراحی چشم نوازی است که شما از یک خودروساز ایتالیایی با یک موتور فراری و چنین صدای بی نظیر اگزوز انتظار دارید. این به اندازه کافی خوب است، اما بدون لوگوی آن، آیا کسی می تواند حدس بزند که این یک مدل Maserati است؟ احتمالا نه.

البته، این خودرو قرار نیست قواعد مازراتی را تغییر بدهید و محصول جدیدی ارائه بدهد. اما با در نظر گرفتن اینکه چگونه Maserati احساسات زیادی را در ورق فلزی، صدای اگزوز و تجربه رانندگی وارد کرده، ناامید کننده است که درب را باز کنید و با یک فضای داخلی که بسیار متعارف است روبرو شوید.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها