کد خبر : 6458

این خودروها را به زودی در بازار خواهید دید + تصاویر

این خودروها را به زودی در بازار خواهید دید + تصاویر

بازار عجیب ایران چندسالی یکبار به روز می‌شود و بازیگران تازه جای بازیگران قدیمی را می‌گیرند. البته نه اینکه قدیمی‌ها از رده خارج بشوند و بروند دنبال کارشان، نه! بازیگران قدیمی می‌روند یک یا چند پله بالاتر از نظر قیمت می‌ایستند و جدیدترها می‌آیند جایشان را می‌گیرند.

به گزارش خودروتک، اتفاقی در بالا به آن اشاره کردیم بارها در بازار ایران رخ داده. مثلا ژاپنی‌ها رفته‌اند یک پله بالاتر ایستاده‌اند و دوستان کروی‌مان، یعنی همان خودروهای ساخت کره جنوبی آمده‌اند و جایشان را گرفته‌اند. به این ترتیب ژاپنی‌ها شده‌اند خودروی سوپرلوکس و کره‌ای از رده خودروهای ناشناخته و اکونومی به رده لوکس ارتقاء رتبه یافته‌اند.

حالا همین اتفاق برای خودروهای کره‌ای و چینی افتاده. با صعود یکباره قیمت در ۶ ماهه نخست امسال، کره‌ای‌ها و فرانسوی‌های وارداتی رفته‌اند و در رده خودروهای چند صد میلیونی و سوپرلوکس بازار ایران نشسته‌اند و چینی‌هایی که از مدت‌ها قبل برای رسیدن به این جایگاه در حال گرم کردن بودند، به امید اینکه تعویض طلایی بازار شوند جایشان در رده خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون تومان گرفته‌اند. نمونه‌اش همین تیگو ۷ خوش‌استایل، هاوال H2 جذاب، انواع هن‌تنگ‌های ناشناخته و چندین و چند اسم حاضر و در راه دیگر. بازار ایران گرچه در گذشته‌های نزدیک اقبال چندانی به این خودروها نشان نمی‌داد اما امروز به هر حال به علت نیاز به خودروی روز و صعود قیمت خودروهای پرطرفدار وارداتی، کم‌کم به مدل‌های «اکنون دیگر شناخته شده» چینی روی خوش نشان می‌دهد.

در این نوشتار کوتاه ۴ خودروی آینده بازار ایران پیش بینی و یک خودرو که حضور آن تقریبا در بازار قطعی است را معرفی می‌کنیم. با لیست ۴+۱ عضوی همراه ما باشید.

جک S7، ورود به رده پریمیوم

اجازه بدهید اول تکلیف این تافته جدابافته را از سایر اعضاء محتمل جدا کنیم. کرمان موتور قرار گذاشته این خودرو را پائیز امسال روانه بازار ایران کند. یک محصول متفاوت از سایر خودروها و مدل‌هایی که از سوی برند جِی اِی سی که در ایران به جک مشهور است.

فراتر از گذشته

جک اس ۷ پا را از سایر محصولات این کمپانی و آنهایی که تاکنون می‌شناختیم فراتر گذاشته و به عنوان یک شاسی‌بلند ۷ نفره در رده پریمیوم وارد بازار می‌شود. موتورش طبق معمول خودروهای چینی ۱٫۵ لیتری توربوست و می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور به تولید برساند.

زبان طراحی

این خودرو از زبان طراحی نسبتا تکامل یافته جی.ای.سی بهره می‌برد و با تجهیز به گیربکس ۶ سرعته دبل کلاچ، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی، هشدار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، پشت آمپر گرافیکی و… نسبت به شرایط فعلی بازار ایران انتخاب ارزنده‌ای در رده ۳۰۰ میلیون تومان به چشم می‌آید. خصوصا که طرح داشبوردش شباهت بسیاری به مرسدس کلاس اس جدید دارد و حس یک خودرو رده بالا را به راحتی به هر بیننده‌ای انتقال می‌دهد.

پس مطمئن باشید یکی از ستاره بازار کراس‌اوورهای متوسط بازار ایران در آینده نزدیک جک S7 خواهد بود. البته این مدل یک رقیب همنام و خوشنام نیز در بازار ایران دارد که محصول بی وای دی است و تا بن دندان مسلح شده.

 

 

 

چری تیگو ۸، تیگو ۷ هفت نفره

چری تیگو ۷ را دیگر همه می‌شناسیم. خودرویی که در ابتدای ورود به بازار آنگونه که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت اما با تبلیغات مفید و گسترده گروه خودروسازی مدیران، همچنین صعود وحشتناک قیمت نسل جدید توسان و اسپورتیج، به نخستین گزینه ix35 و اسپورتیج‌سواران سابق تبدیل شد.

حالا پیش‌بینی می‌کنیم موفقیت تیگو ۵ و تیگو۷ مدیران خودرو و چری برای عرضه برادر بزرگ‌تر این خودروها قلقلک بدهد. نخستین گزینه نیز می‌تواند مدل جذاب تیگو ۸ باشد، البته موفقیت این خودرو به شدت وابسته به قیمتی خواهد بود که برایش در نظر گرفته می‌شود.

پیشرانه

محتمل‌ترین گزینه برای بخش پیشرانشی این خودرو نیز یک نمونه ۱٫۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید کند و با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه جفت می‌شود.

البته این ارقام برای یک شاسی بلند ۷ نفره چندان مناسب نیستند اما گزینه دیگری که برای این خودرو در رسانه‌های چینی مطرح شده، یک نمونه تنفس طبیعی ۲ لیتری است که یک افتضاح به تمام معنا برای این کراس اوور از آب درخواهد آمد. به مرگ گرفتیم که به تب راضی شوید. تو را به خدا به همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری امتحان پس داده رضایت بدهید.

 

 

 

هاوال H6، شاید وقتی دیگر

این خودرو یک نمونه چینی فوق‌العاده است. باور کنید با همه فرق می‌کند. بهمن خودرو در نمایشگاه خودروی پارسال قول عرضه‌اش را به زودی زود داده بود اما با انفجار بازار و قیمت‌ها فعلا خبری از این مدل‌ها نیست و خبرهای جسته و گریخته فعلا همه را به آینده حواله می‌دهند.

اما این خودرو بدون تردید با ابعادی نزدیک به سانتافه و بهره از یک زبان طراحی اختصاصی و مدرن، همچنین یکی از پیشرانه‌های ۱٫۵ یا ۲ لیتری توربو که بین محدوده ۱۵۰ تا ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، یکی از مدل‌های آینده‌دار بازار ایران است. نسل قبلی هاوال H6 سال ۹۴ توسط عظیم خودرو معرفی شد و بازار نیامد، نسل بعدی نیز سال گذشته توسط بهمن خودرو به بازار معرفی شده و با این اتفاقات هنوز خبری از عرضه‌اش نیست، اما شاید سرانجام نسل جدید این خودرو به بازار ایران بیاید.

به هر حال هاوال برند آینده‌داری است و حضورش در بازار کشورمان خصوصا با این مدل به شدت پیش بینی می‌شود.

 

 

 

چانگان Raeton CC

خودروهای سواری سگمنت D در بازار ایران از دیرباز پرطرفدار بوده‌اند. حال می‌خواهند از برند تویوتا، رنو، کیا و هیوندای باشند، خواه لیفان. بالاخره جای خودشان را در بازار در صورت قیمت‌گذاری موفق و چهره به روز پیدا می‌کنند.

یکی از خودروهایی که با تکیه بر چهره تویوتا-لکسوسی زود در بازار ایران خواهد درخشید، محصولی از چانگان با نام رائتون سی سی است. نسل پیشین این خودرو کپی نابرابر اصل از نسل‌های قبلی تویوتا آریون محبوب در بازار ایران بود. همان کمری تکامل یافته ای به شدت در ایران محبوب شد و نمونه‌های دست دوم آن هنوز هم جذابیت ویژه دارند.

نسل جدید اما به شدت شبیه سری ES لکسوس شده و بهره از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک می‌تواند اگر زیر ۳۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد در بازار حسابی خوش بدرخشد. 

 

 

 

لیفان X80

این خودرو چندان جدید نیست اما ظاهر و شباهت بی اندازه ظاهر آن به خودرویی چون لندکروزر می‌تواند در صورت عرضه با قیمت مناسب خریداران ایرانی قلقلک بدهد. همین دلیل هم باعث می‌شود کرمان موتور برای عرضه چنین خودرویی دست کم به فکر فرو برود.

این خودرو از موتور ۲ لیتری بهره می‌‌‌برد. اما از این خودرو آنقدرها که از از یک شاسی‌بلند فول سایز انتظار دارید نمی‌توانید انتظار داشته باشید. هرچند نسبت به پولی که در این دوره و زمانه برای یک SUV کامل و فول‌سایز می‌پردازید خودروی مناسبی دریافت خواهید کرد.

 


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها