کد خبر : 4648

خریداران واقعی خودرو دست نگه داشته اند

خریداران واقعی خودرو دست نگه داشته اند

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت‌های فعلی خودرو غیرواقعی است، گفت: مصرف کنندگان واقعی برای خرید دست نگه داشته‌اند و بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت‌ها است.

به گزارش خودروتک، سعید موتمنی در گفت‌وگویی اظهار کرد: طی این هفته بازار خودرو شاهد افزایش قیمت خاصی نبوده است، اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار بسیار زیاد و حدود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد است.

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه خودروسازان عرضه‌ای به بازار ندارند، گفت: اختلاف قیمت بازار و کارخانه چه در خودرو‌های زیر ۳۵ میلیون تومان و چه خودرو‌های بالای ۳۵ میلیون تومان بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه خرید و فروشی در زمینه خودرو‌های داخلی و خارجی صورت نمی‌گیرد و بازار راکد است، افزود: افرادی که نیاز به خودرو دارند، ناچار به خرید با قیمت بالا هستند.

موتمنی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت‌های فعلی غیرواقعی است، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان واقعی برای خرید دست نگه داشته‌اند و بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت‌ها است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: سود بازار فعلی را افرادی می‌برند که در گذشته به صورت عمده خودرو از شرکت‌ها خریداری کرده اند به دلیل اینکه هم در سود مشارکت خودروسازان سهیم بودند و هم در حال حاضر با سود بالا خودرو‌های خود را به مشتریان می‌فروشند.

وی با بیان این مطلب که بازار در انتظار تعیین تکلیف قیمت‌ها است، گفت: اگر بازار تعیین تکلیف شود و قیمت‌های جدید اعلام شود، شرکت‌ها خودرو‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند.

موتمنی اظهار کرد: به عنوان مثال اگر روزانه در تهران فقط ۵۰۰ دستگاه خودروی پراید عرضه شود دیگر کسی حاضر نمی‌شود این خودرو را با قیمت ۳۰میلیون تومان خریداری کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تصریح کرد: در حال حاضر عرضه هیچ خودرویی به تعداد بالا نیست، اگر اینگونه بود قیمت‌ها با ۵۰درصد کاهش روبه رو می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که خودروسازان به دنبال افزایش قیمت هستند آیا این موضوع تغییر در وضعیت بازار حاصل می‌کند یا خیر، گفت: باید از خودروسازان پرسید اگر قیمت‌ها افزایش یافت، نیاز بازار را می‌توانند تامین کنند تا حاشیه بازار از بین برود یا کماکان این روند ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها