کد خبر : 83089

معرفی انواع کفپوش ماشین

کفپوش یکی از تجهیزات جانبی خودرو محسوب میشود، که به حالت یکپارچه و چند تکه کف خودرو را پوشش میدهد.

اگر از دسته افرادی هستید که زیاد از خودروتان استفاده میکنید و تمیزی و پاکیزگی خودروتان برای شما مهم است، و به دلیل اسنفاده مکرر از خودرو بیشتر مواقع با زباله هایی که در کف خودرو ریخته شده مواجه میشوید بهترین راه حل برای شما استفاده از کفپوش های خودرو است که در ادامه به برسی انواع آن میپردازیم.

 کفپوش ماشین

کفپوش خودرو چیست؟

کفپوش یکی از تجهیزات جانبی خودرو محسوب میشود، که به حالت یکپارچه و چند تکه کف خودرو را پوشش میدهد. معمولا به دلیل نوع متریالی که در تولید این کفپوش استفاده میشود قابل شستو شو هستند و به عنوان یک محافظ از کفی فابریک خودرو محافظت میکند.

انواع کفپوش

کفپوش های خودرو از نظر جنس، مدل، رنگ و قیمت انواع مختلفی دارند و در دسته های متفاوتی قرار میگیرند. این ویژگی باعث میشود تا افراد در خرید کفپوش انتخابات متعددی داشته باشند و با توجه به هدف و خواسته شان، محصول مد نظرشان را انتخاب کنند.

جنس

اولین موضوعی که در خرید هر محصولی با آن مواجه هستیم جنس به کار رفته در آن کالا است. برای انتخاب کفپوش خودرو در مرحله اول متریال به کار رفته در آن را با دقت برسی کنید.

کفپوش های خودرو در جنس های مختلف پارچه ای، لاستیکی، پلاستیکی، وینلی یا حصیری، نمدی و ژله ای تولید میشود که کاربرد هر کدام با توحه به جنس به کار رفته متفاوت است. انتخاب شما، بستگی به هدف شما از خرید دارد.

 

کفپوش پارچه ای

این مدل کفپوش از پارچه ساخته شده است که به عنوان ساده ترین نوع کفپوش محسوب میشود.در بخش های انتهایی این کفی از لایه ها و قطعات پلاستیکی استفاده شده که مانع از لغزش آنها میشود. طول عمر این کفی ها زیاد نیست و در مدت کوتاهی غیر قابل استفاده میشوند. این کفپوش قابلیت جذب بالایی دارد و گردوغبار، آب و... را به راحتی به خود جذب میکند که شکل ظاهری خود را از دست میدهد.

کفپوش پلاستیکی

کفی هودرو پلاستیکی یکی از انواع کفپوش هلیی است که دوام و ماندگاری بالایی دارد. این کفی به گونه ای تعبیه شده که در زیر پای سرنشینان نمی لغزد و ماتعی برای حرکت پدال ها نیز ایجاد نمیکند.همچنین جنس آن به گونه ای است که هنگام رانندگی کف پا احساس سختی ندارد. شستوشوی این کفی بسیار راحت است و به راحتی نیز خشک میشود.

کفپوش وینلی یا حصیری

جنس این مدل از کفپوش‌ها از وینیل است و در مقایسه با نوع پلاستیکی، ماندگاری بالاتری دارد. در طراحی این مدل از برجستگی‌هایی در پشت آن استفاده شده که مانع از حرکت و لغزش آن می‌شود. کفپوش حصیری برای انواع مختلف خودرو ساخته شده و تهیه آن نیز آسان است. این نوع از زیرپایی‌ها مانند نمونه‌های دیگر به راحتی تمیز می شود.

کفپوش نمدی

کفپوش های نمدی نیز قابلیت جذب بالایی دارند و به سرعت کثیف میشوند. به دلیل انعطاف پذیری که دارد نصب راختی نیز دارد.

کفپوش ژله ای

از منعطف ترین کفی ها میتوان به کفپوش ژله ای اشاره کرد این کفی بسیار نرم است و به همین دلیل نصب راحتی دارد. کفپوش های ژله ای همانند کقپوش پلاستیکی شست و شوی راحتی دارد و به راحتی تمیز میشود.

 

 کفپوش ماشین

مدل کفپوش خودرو

کفی های خودرو در مدل های مختلف ساده، سه بعدی و پنج بعدی تولید میشود که در ادامه به برسی آن میپردازیم.

سه بعدی

کفپوش سه بعدی ماشین از پلیمر های خاص پلاستیکی طراحی شده اند. طراحی این مدل کفی به گونه ای است که فضای مناسبی برای کف پاها در خودرو ایجاد میکتد. شیار های که در کف کفپوش وجود دارد باعث اصطکاک این کفی خواهد شد که از لیز خوردن پای سرنشینان جلوگیری میکند.

پنج بعدی

کفپوش های پنج بعدی به تازگی در بازار عرضه شده اند و به نوعی بهترین کفپوش در بازار محسوب میشوند. این کفپوش ها به دلیل شیار هایی که در سطح خود دارند مایعات ریخته شده در کف خودرو را به مخزن زباله ای که در انتهای این کفی قرار دارد هدایت میکند. علاوه بر این لبه های مرتفع این کفی از ورود گردوغبار و آب به داخل خودرو جلوگیری میکند.

ساده

این نوع کفی ها از ساده ترین نوع کفپوش هستند و تعداد زیادی از آنها در بازار های لوازم جانبی خودرو و یا سایت ها قابل مشاهده است. این کفپوش ها در سطح خود دارای شیار هایی هستن که از لیز خوردن کفی کفش روی کفپوش جلوگیری میکند. از آنجایی که مدل ساده کفپوش از قدیمی ترین نوع کفپوش های موجود در بازار است و بعد از آن مدل های مختلفی تولید شده اند.

 

 

ویژگی های یک کفپوش خوب

 

1- نصب راحت: اگر کفپوش انعطاف خوبی داشته باشد و چند تکه باشد به راحتی نصب میشود، که این مورد سبب میشود از اتلاف وقت شما جلوگیری شود.

2- قابلیت شست و شو آسان: کفپوش هایی که از مشتقات پلاستیک تولید شده اند مثل کفپوش پلاستیکی و ژله ای شستوشوی راحتی دارتد و لکه روی آتها باقی نمی ماند و از طرفی زودتر خشک میشوند.

3- عدم قابلیت جذب آب: زمانی که جتس کفپوش شما آب گریز باشد لکه های آب روی آن باقی میماند و جذب نمیشود در این حالت همیشه کفپوش شما تمیز خواهد بود.

 

 کفپوش ماشین

 

دلیل استفاده از کفپوش

کفپوش‌ها نه تنها گرد و خاک کفش‌ها را می‌گیرند که در اتاق خودرو پخش نشود بلکه در راحتی رانندگی نیز نقش دارند. زیرپایی‌ها تنها جنبه زیبایی ندارند بلکه نقش مهمی در راحتی پاها و جلوگیری از خستگی آنها هنگام رانندگی ایفا می‌کنند. وقتی جنس آنها نرم و مناسب باشد پاها در هنگام رانندگی کمتر خسته می‌شوند.

علاوه بر این برخی کفپوش ها یک یا دو صفحه با جنس پی وی سی یا استیل در زیر پای راننده دارند که پدال گیری را راحت کرده و مانع لیز خوردن پای راننده از زیر پدال می‌شود. از این رو راننده خودرو با خیال راحت‌تری پدال گیری را انجام می‌دهد.

کلام آخر

اگر قصد خرید کفپوش را دارید میتوانید با استفاده از نکاتی که باهم برسی کردیم یک خرید خوب و با کیفبت داشته باشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها