کد خبر : 56296

آمار فروش خودروسازان بزرگ کشور در 9 ماهه ابتدایی سال 99

آمار فروش خودروسازان بزرگ کشور در 9 ماهه ابتدایی سال 99

فروش شرکت‌های خودروساز در بخش سواری در پایان آذرماه امسال در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته رشدی بیش از ۵۲ درصد داشته است. ایران خودرویی‌ها بیشترین سهم را در این زمینه داشته‌اند. آبی‌های جاده مخصوص تا پایان آذرماه ۹۹ توانسته‌اند ۲۷ هزار و ۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، این میزان فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد بیش از ۸۷ درصدی حکایت دارد.بعد از ایران خودرو، خودروسازی سایپا قرار دارد. این خودروساز تا پایان آذر ماه امسال ۸هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان از محل فروش محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود کسب درآمد کرده است.

نارنجی‌های جاده مخصوص در پایان آذرماه سال گذشته ۹ هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان نقدینگی به حسابشان واریز شده بود. مقایسه این دو رقم از افت بیش از ۱۳ درصدی در بخش فروش خودروسازی سایپا به لحاظ مبلغی حکایت دارد.    وضعیت فروش پارس خودرو نیز نشان می‌دهد این خودروساز توانسته رشد بیش از ۳۹۳ درصدی را در پایان پاییز ۹۹ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته در کارنامه خود ثبت کند.

پارس خودرویی‌ها در پایان آذرماه سال گذشته ۴۰۳ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان فروش داشته‌اند اما در ۹ ماهی که از سال جاری می‌گذرد فروش خود را به هزار و ۹۹۲ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان افزایش دادند.حال به بررسی جزئیات فروش هر یک از شرکت‌های خودروساز می‌پردازیم. در میان سبد محصولاتی ایران خودرو بیشترین سهم فروش متعلق به گروه پژو است. ایران خودرویی‌ها از محل فروش محصولات حاضر در این گروه توانسته‌اند ۱۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان درآمد کسب کنند.

بعد از گروه پژو، خانواده دنا توانسته بیشترین درآمد را برای ایران خودرو به ارمغان بیاورد.خانواده دنا با اعضایی مانند دنا معمولی، دنا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ ۳ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان درآمد نصیب این خودروساز کرده است. بعد از خانواده دنا، گروه سمند قرار دارد. آبی‌های جاده مخصوص از محل فروش محصولات حاضر در این گروه خودرویی ۳ هزار و ۱۷ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان نقدینگی به حساب خود واریز کرده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها