کد خبر : 6770

جانشین لامبورگینی اونتادور هیبریدی خواهد بود

جانشین لامبورگینی اونتادور هیبریدی خواهد بود

اطلاعات جدیدی در رابطه با خودروی جایگزین لامبورگینی اونتادور در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این خودرو با سیستم هیبریدی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خودروتک، در گذشته شاهد انتشار گزارش‌هایی در رابطه با خودروی جایگزین لامبورگینی اونتادور در فضای مجازی بودیم و حال اطلاعات جدید خبر از معرفی این خودرو در سال 2020 می‌دهند. Autocar در گزارشی جدید این ادعا را مطرح کرده و همچنین اعلام نموده که سیستم هیبریدی مورد استفاده در این خودرو سال آینده به همراه یک هایپرکار تولید محدود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد این هایپرکار دارای کدنام LB48H است و نمونه اولیه آن در اوایل سال جاری میلادی برای برخی مشتریان این برند ایتالیایی به نمایش گذاشته شده است. این خودرو به یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی و موتور برقی مجهز می‌شود. استفاده از موتور برقی علاوه بر افزایش قدرت، کاهش تولید گازهای آلاینده را نیز به همراه دارد.

لامبورگینی در گذشته اعلام کرده بود به علت قوانین سخت‌گیرانه در رابطه با میزان تولید گازهای آلاینده، مجبور به استفاده سیستم‌های الکتریکی در محصولات آینده خود می‌شود. در ابتدای سال جاری میلادی مدیر بخش فنی لامبورگینی، Maurizio Reggiani اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه اولین هایپرکار هیبریدی خود است که در حالت برقی تا 50 کیلومتر راننده را همراهی می‌کند. استفاده از موتور برقی (در تعداد مختلف) در خودروها در کنار مزیت، معایبی نیز برای آن‌ها در پی دارد.

در حالی که موتورهای برقی علاوه بر افزایش قدرت باعث کاهش تولید گازهای آلاینده نیز می‌شوند، این موتورها وزن خودروها را افزایش می‌دهند. مدیر بخش فنی لامبورگینی معتقد است که استفاده از یک سیستم هیبریدی در خودروهای سوپراسپرت، باعث افزایش 150 تا 200 کیلوگرمی وزن آن‌ها می‌شود. آقای Maurizio Reggiani در این زمینه گفته است: من همیشه اعلام کرده‌ام که کاهش 10 کیلوگرم وزن یک خودرو بسیار مهم‌تر از افزایش یک اسب بخاری قدرت موتور آن است، حتی اگر نسبت قدرت به وزن ثابت باقی بماند. با این حال انتطار دارم وزن خودروها در آینده افزایش پیدا کند، در حقیقت نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. انتطار می‌رود در آینده بهبودهای زیادی در این زمینه ایجاد شود.

این احتمال وجود دارد که سیستم هیبریدی خودروی جایگزین لامبورگینی اونتادور به گونه‌ای طراحی شود که یک موتور برقی روی محور جلوی آن قرار بگیرد. این موضوع باعث افزایش شتاب، بهبود توزیع وزن و بهبود انتقال گشتاور به چرخ‌های جلو می‌شود. لازم به ذکر است؛ این سیستم ارتباط مستقیمی با موتور بنزینی این خودرو ندارد و به صورت مستقل کار می‌کند.

در سال 2014 شرکت لامبورگینی از یک خودروی هیبریدی مفهومی بر اساس اوراکان رونمایی کرد. این خودروی سوپراسپرت مفهومی به موتور 10 سیلندر و موتورهای برقی روی محور جلو مجهز شده بود. ترکیب این 3 موتور برقی به همراه موتور بنزینی می‌توانند در مجموع 898 اسب بخار قدرت تولید کنند. مصرف ترکیبی سوخت این خودرو 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده و میزان انتشار گازهای آینده آن نیز برابر با 98 گرم در هر کیلومتر رانندگی است.

آقای Reggiani اعلام کرد: به نظر من باید گیربکس خودرو در بخش جلویی آن قرار بگیرد. موتور برقی نیز باید روی محور جلو تعبیه شود چرا که در این سبک طراحی نیازی به شفت برای اتصال آن به موتور بنزینی نیست. من فکر می‌کنم این کار بهترین راه‌حل است.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها