کد خبر : 38575

تویوتا راوفور 2021 رونمایی شد

تویوتا راوفور 2021 رونمایی شد

این خودرو از همان موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۷۶ اسب بخاری چرخه آتکینسون راوفور هیبریدی بهره می‌برد. مدل پرایم از یک پک باتری جدید لیتیم یونی و مبدل بوستر بهره برده و ۸۳ اسب بخار در مقایسه با مدل هیبریدی قدرت بیشتری تولید می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ، مشابه پریوس، شرکت تویوتا برای اشاره به پلاگین هیبریدی بودن تویوتا راوفور کلمه پرایم را به نام مدل اضافه کرده است. از نظر خروجی‌های موتور تویوتا راوفور بسیار بهبود یافته و مثلاً قدرت موتور از ۲۱۹ اسب بخار راوفور هیبریدی به ۳۰۲ اسب بخار در این مدل رسیده است. صفر تا صد آن برابر با ۵.۸ ثانیه می‌باشد. با این عدد، در خانواده محصولات شرکت تویوتا رافور بعد از سوپرا دومین مدل سریع شرکت محسوب می‌شود.

تا این جای کار آمار و ارقام این خودرو بسیار فوق العاده هستند، ولی آمار مصرف سوخت آن است که بیشتر از همه شما را شگفت زده خواهد کرد. تویوتا راوفور پرایم در حالت ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۲.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر داشته و قادر است تا ۶۵ کیلومتر فقط متکی به نیروی باتری‌های خود حرکت کند.

 

این عدد در مقایسه با ظرفیت پیمایش الکتریکی ۴۰ کیلومتری پریوس پرایم پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. ۶۵ کیلومتر ظرفیت پیمایش الکتریکی این خودرو در میان تمام شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی بازار بهترین است.

این خودرو از همان موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۷۶ اسب بخاری چرخه آتکینسون راوفور هیبریدی بهره می‌برد. مدل پرایم از یک پک باتری جدید لیتیم یونی و مبدل بوستر بهره برده و ۸۳ اسب بخار در مقایسه با مدل هیبریدی قدرت بیشتری تولید می‌کند.

اگر به این فکر می‌کنید که پک باتری بزرگ‌تر آیا تاثیری روی فضای بار خودرو گذاشته، تویوتا می‌گوید پک باتری خودرو زیر کف نصب شده و هیچ تاثیری روی فضای بار خودرو ندارد.

فروش تویوتا راوفور پرایم از تابستان سال آینده در دو تریم SE و XSE شروع خواهد شد. تویوتا هنوز جزئیات قیمتی این خودرو را اعلام نکرده، ولی می‌توانیم انتظار قیمت پایه‌ای بیشتر از ۲۸ هزار دلار تویوتا راوفور هیبریدی برای آن داشته باشیم.

تویوتا راوفور از کجا آمد؟

به گزارش زومیت ، نسل اول تویوتا راو4 در سال ۱۹۹۴ معرفی شد تا یک خودروی همه‌جارو و البته با قیمت مناسب باشد.این مدل در بازار استرالیا به موفقیت بسیار خوبی رسید اما در سال‌های نخست؛ برای امریکا جذابیتی نداشت.

راو4 با نسل دوم و سوم که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ تولید شد، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای سایز کوچک دنیا بود و بعد از مدل‌های کورولا و کمری در کلاس سدان، بیشترین حجم تولید در کارخانه‌جات تویوتا را به خود اختصاص داد. رونمایی از نسل چهارم راو4 در سال ۲۰۱۳، این محصول را وارد کلاس جدیدی کرد. با اضافه‌شدن ابعاد بدنه و قدرتمندتر شدن پیشرانه، راو4 از کلاس کراس‌اورهای کوچک جدا شد تا آماده‌ی مقابله با هیوندای توسان، هوندا C-RV و دیگر مدل‌های مشهور در کلاس کراس‌اورهای میان‌رده باشد.

این خودرو با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۶، تغییر چهره داد و امروزه با پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزل و حتی قوای محرک هیبرید تولید می‌شود. فروش راو4 در امریکا و کانادا، رشد متناوب سالیانه از ۲۰۰۳ به بعد را تجربه می‌کند و امروزه، از مرز ۴۰۰ هزار دستگاه در سال برای این مناطق، گذشته است.

toyota rav4

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است. این موضوع، مسلما بر فروش بسیار خوب راو4 نیز تاثیر می‌گذارد و یکی از دلایل قیمت نجومی این خودرو در بازار ایران به نظر می‌رسد. بیش از ۸ سال از حضور کراس‌اور راو4، در کشور ما می‌گذرد و این خودرو با پیشرانه‌ی جدید هیبرید در نمایشگاه خودروی تهران ۹۶، رونمائی شده است.

تیپ های مختلف تویوتا راوفور

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، خانواده نسل پنجم راوفور در مدل بنزینی مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری شامل پنج مدل LE، XLE، XLE Premium، Adventure و Limited می‌شود. در مدل هیبریدی، خانواده مدل‌های راوفور از LE HV، XLE HV، XSE HV و Limited HV تشکیل شده است. 

تویوتا راوفور LE

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

مدل پایه LE به امکانات و تجهیزات خوبی به‌صورت استاندارد مجهز شده که از آن جمله می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED، باربند، شیشه دودی، پنجره‌های برقی خودکار، صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی، دو خروجی برق ۱۲ ولتی و چند مورد دیگر اشاره کرد.

تویوتا راوفور XLE

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

تویوتا راوفور XLE مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچ، چراغ‌های جلوی LED با قاب کرومی، چراغ مه‌شکن، آینه‌های گرم‌شونده با راهنمای LED و هشدار نقاط کور، مونروف برقی، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، سیستم کلید هوشمند با ورود بدون کلید، چهار پورت USB و بسیاری دیگر را به تجهیزات مدل پایه اضافه می‌کند.

تویوتا راوفور XLE Premium

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

در تریم XLE Premium شاهد اضافه شدن مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، صندلی راننده برقی قابل تنظیم در هشت جهت، در عقب برقی، فرمان و دسته‌دنده چرمی به خودرو هستیم.

تویوتا راوفور Adventure

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

مدل گران‌قیمت‌تر Adventure تفاوت‌هایی در بدنه خود دارد که از آن جمله می‌توان به باربند بلندتر، گلگیر‌های بزرگ‌تر و طراحی خشن‌تر سپر جلو، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی خاص با تزئینات مشکی و تایر‌های ۲۳۵/۵۵ و نهایتاً ۲۲ سانتی ارتفاع از سطح زمین اشاره کرد. داخل کابین، صندلی‌های تهویه‌دار و گرم‌شونده جلو با روکش چرم مصنوعی ارائه شده‌اند.

تویوتا راوفور XSE HV

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

برای کسانی که به دنبال اسپرت‌ترین مدل هیبریدی راوفور هستند، تویوتا مدل XSE HV را با صفر تا صد ۷.۸ ثانیه ارائه کرده است. سیستم تعلیق آن تیونینگ ویژه‌ای با کمک‌فنر‌ها و فنر‌های سفت‌تر داشته و به مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی مشکی، تزئینات مشکی و رنگ دو رنگ بدنه به‌صورت استاندارد مجهز است. کابین زیبای XSE HV با تریم روکش چرم مصنوعی مشکی و تزئینات آبی جلوه خاصی پیدا کرده است.

تویوتا راوفور Limited

ررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راوفور

مدل لوکس Limited از مواردی مانند تزئینات نقره‌ای سپر جلو و عقب، گلگیر‌های بزرگ مشکی، جلوپنجره خاکستری متالیک و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی بهره می‌برد. داخل کابین مواردی مانند صندلی‌های جلو گرم و سرد شونده، صندلی راننده برقی قابل تنظیم در هشت جهت، در عقب برقی، سیستم صوتی Entune، آینه وسط دیجیتال با دید عقب و بسیاری موارد دیگر در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

نگاهی به راوفور هیبریدی

نسخه هایبرید در حال حاضر تنها حدود 12 درصد از فروش کل RAV4 را به خود اختصاص داده اما با توجه به تجربه‌ای که ما از سواری با نسخه جدید آن کسب نمودیم، احتمالا در آینده نسبت بیشتری از فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

شاسی بلند هایبرید جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی 2.5 لیتری چهار سیلندر به قدرت 176 اسب بخار و 221 نیوتن متر نیرو می‌گیرد.

پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی که قدرتی معادل 118 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن متر را به چرخ‌های جلو و همچنین نیرویی 54 اسب بخاری با گشتاور 120 نیوتن متری را به سوی چرخ‌های عقب گسیل می‌دارد، همراه شده و در مجموع قدرتی معادل 219 اسب بخار که در حدود 16واحد بیشتر از مدل قبلی است را در اختیار راننده می‌گذارد.

سازنده ژاپنی تغییراتی اندک شامل استفاده از ضربه‌گیرهای جدید برای موتور الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کننده متغیر را در سامانه هایبریدی نسخه جدید پدید آورده است.

در این سیستم همانند قبل از یک مجموعه باتری نیکل-هیدرید استفاده شده و سامانه انتقال نیروی آن شامل گیربکس CVT خواهد بود.

لازم است اشاره کنیم که تمامی نسخه های هایبرید تویوتا راو4 به طور استاندارد از سامانه تمام چرخ محرک سود خواهند برد. نکته جالب اینکه همزمان با وجود افزایش توان خروجی پیشرانه، میزان مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است.
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها