کد خبر : 37722

پیروزی زودهنگام تسلا مدل Y مقابل تویوتا راوفور

پیروزی زودهنگام تسلا مدل Y مقابل تویوتا راوفور

شرکت خودروساز برقی آمریکایی تسلا مدل Y را به زودی به بازار عرضه می کند که نوعی کراس اور [معروف به نیم شاسی که قدبلندتر از سدان و جمع و جور تر از خودروهای اس یو وی است] به حساب می آید. شاید یکی از مهمترین رقبای آن راوفور هیبریدی تویوتا است که سال 2019 روزآمد شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، این دهه ای که در آن به سر می بریم، دهه ی گذار از خودروهای بنزین سوز به خودروهای هیبریدی و برقی است. کسانی که می خواهند خودروی نو خریداری کنند باید سبک و سنگین کنند و ببیند برای 5 سال آینده کدام خودرو علاوه بر زیبایی و برآوردن نیازها مناسب است از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه تر خواهد بود.

خودروی راوفور تویوتا در سال 2019 از نو طراحی شده و به یکی از پرفروش ترین خودروهای اس یو وی در بازار آمریکا تبدیل شده است. حتی قبل از به روزرسانی سال 2019، راوفور مثل نقل و نبات در بازار آمریکا می فروخت. خودرویی جادار، هم برای سرنشین هم برای بار، سیستم های ایمنی تحسین برانگیز، امتیاز قابلیت اعتماد بالا، حفظ ارزش در بازار دست دوم و غیره از مواردی بوده است که به این خودرو اعتبار بالایی بخشیده است. در روزآمدی این خودرو هم انواعی از آپشن ها و سیستم های کمک به راننده دیگر تبدیل به استاندارد شده و در خود کارخانه نصب می شوند و دیگر لازم نیست مشتری درخواست دهد یا بعد از تحویل به خودرو اضافه نماید. در حالتی که کمترین امکانات روی آن نصب باشد یا به بیان ساده تر، قیمت پایه آن 25,950 دلار است (بدون محاسبه مالیات، هزینه حمل، شماره گذاری، بیمه، عوارض و غیره) در صورتی که مشتری نوع انتقال قدرت به هر چهار چرخ (All-Wheel Drive) را بخواهد، قیمت پایه 27,245 دلار است. البته مشتری باید بداند که برخلاف خیلی از خودروهای شاسی بلند [اس یو وی]  راوفور ردیف سوم ندارد و انتقال نیرو به هر چهار چرخ آپشن محسوب می شود و به درخواست مشتری است.

اما در مقایسه تسلا مدل Y از همان کارخانه انتقال نیرو به چهار چرخ تولید می شود و قیمت پایه آن از 52,990 دلار شروع می شود. یعنی در همان بدو خرید قیمت آن تقریبا دو برابر راوفور است. محاسبات EPA نشان می دهد که خودروی تسلا Y در مقایسه با راوفور تویوتا، سالانه 3750 دلار صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد می کند. به بیان ساده، برای آن که این دو برابری قیمت جبران شود، باید این مدل خودرو چند سال نزد شما بماند.

اما در بسیاری از موارد انتخاب مشتری به این صورت شکل نمی گیرد. برای مثال اگر شما یک خودروی اس یو وی تمام برقی می خواهد که سه ردیف صندلی داشته باشد و قیمت آن زیر 50 هزار دلار باشد فقط یک گزینه می ماند و آن تسلای مدل Y است. البته از قدیم گفته اند: این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار. چون راوفور دست به نقد است اما تسلای مدل Y فعلا نسیه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها