کد خبر : 27277

اختصاصی خودروتک؛

لامبورگینی سیان؛ قوی‌ترین ابرخودروی گاو وحشی

لامبورگینی سیان؛ قوی‌ترین ابرخودروی گاو وحشی

سرانجام لامبورگینی نیز به جرگه سوپراسپرت‌ سازان هیبریدی پیوست. محصول جدید این شرکت Sian نام دارد که هم به‌عنوان اولین هیبریدی شرکت شناخته می‌شود و هم به‌عنوان قوی‌ترین محصول آن‌ها. به نظر می‌رسد لامبورگینی با معرفی سیان قصد رقابت با محصول جدید رقیب دیرین خود یعنی فراری SF90 را داشته باشد. باید دید در دنیای واقعی رقابت این دو به کجا می‌رسد؟

به گزارش خودروتک ، لامبورگینی بارها مخالفت صریح خود با تولید خودروهای هیبریدی و یا برقی را اعلام کرده بود ولی به نظر می‌رسد که شرایط فعلی اقتصادی خودروسازان این اسطوره خودروهای اسپرت را نیز به تولید این‌گونه محصولات مجاب کرده است.

ابرخودروی هیبریدی Sian با طراحی منحصر به فرد و فضایی خود قصد دارد بینندگان و مخاطبانش را در نمایشگاه آینده فرانکفورت تحت تاثیر قرار بدهد.

قلب اصلی این خودرو همان پکیج 6.5 لیتری 12 سیلندر Vشکل تنفس طبیعی است که پیش‌تر روی لامبورگینی اونتادور SVJ نصب شده بود. موتوری با قدرت 770 اسب‌بخار که حالا با وجود یک موتور برقی به قدرت نهایی 819 اسب‌بخاری رسیده است.

لامبورگینی سیان

این یعنی سیان توانسته رکورد قوی‌ترین محصول شرکت را از آن خودش کند.

مثل همیشه قدرت خروجی از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. تفاوت اصلی این جعبه‌دنده آنجاست که در مدل جدید سرعت تعویض دنده را بر حسب نوع رانندگی تغییر می‌دهد.

لامبورگینی سیان

نکته جالب اینجاست که شتاب صفر تا صد این خودرو و مدل SVJ یکسان و هر دو 2.8 ثانیه ثبت شده است. سرعت نهایی نیز هم‌چنان روی 350 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

با این حال سیان در شتاب ثانویه 30 تا 60 و 70 تا 120 کیلومتر سریع‌تر از SVJ نشان می‌دهد و به ترتیب 0.2 و 1.2 ثانیه پرشتاب‌تر است.

طراحی این خودرو یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌ها به حساب می‌آید. اگرچه پیش‌تر پایه و اساس زبان بصری آن را روی مفهومی Terzo Millennio دیده بودیم ولی حقیقتا سیان با آن چراغ‌های ترسناکش چیزی دیگری از آب درآمده است.

لامبورگینی سیان

در قسمت عقب نیز شاهد زوایایی تند و تیز هستیم که در اوج هماهنگی با چراغ‌های شش ضلعی عقبی هستند.

شرکت می‌گوید قصد دارد تنها 63 دستگاه از این خودرو را تولید کند که قیمت پایه هر یک نیز 3.6 میلیون دلار است.

نکته جالب اینجاست که تمام این 63 دستگاه از قبل فروخته شده‌اند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها