کد خبر : 3046

درخشش فورد در صنعت فیلم سازی

درخشش فورد در صنعت فیلم سازی

خودروی فورد اج ST مدل 2019 را می‌تواند جدیدترین خودرویی دانست که وارد ناوگان خودروهای فیلم‌برداری شرکت Pursuit Systems شده است. قبلاً ناوگان این شرکت را مدل‌هایی مانند یک ب‌ام‌و X5 M، یک پورشه کاین توربو و مرسدس‌بنز ML63 آام‌گ تشکیل می‌دادند.

این خودرو به 500 کیلوگرم تجهیزات مخصوص فیلم‌برداری روی سقف خود مجهز بوده و می‌تواند در ضبط سکانس‌های با سرعت بالا، کمک زیادی به عوامل فیلم کند. مانند آن مدل‌ها، اج ST هم به یک کرین فیلم‌برداری بزرگ روی سقف خود مجهز است و بدین ترتیب می‌تواند از سکانس‌های فیلم‌ها در سرعت‌های بالا فیلم‌برداری کند. این کار به کمک یک دوربین با کنترل از راه دور مجهز به تثبیت‌کننده ژیروسکوپ که معمولاً به یک بازوی مکانیکی متصل می‌شود ممکن شده است.

همان‌طور که حدس زده‌اید، اضافه کردن تقریباً 500 کیلوگرم تجهیزات فیلم‌برداری روی سقف خودرو چالش‌های زیادی برای فورد ایجاد کرده است. برای حفظ یکپارچگی ساختاری و توانایی‌های دینامیکی اج ST، دو شرکت فورد و Pursuit Systems با همکاری هم سقف این کراس‌اور جذاب را تقویت کرده‌اند. یک رول کیج و سیستم تعلیق بادی در جلو و عقب نیز به خودرو اضافه شده و درعین‌حال، پیشرانه توربو دوقلو 2.7 لیتری شش سیلندر خورجینی آن تقویت شده است. گرچه فورد هنوز نگفته پیشرانه خودرو اکنون چقدر خروجی دارد، ولی بدون شک این عدد بسیار بیشتر از 335 اسب‌بخار قدرت و 515 نیوتن‌متر گشتاور مدل استاندارد خواهد بود.

از دیگر تغییرات اعمال‌شده روی آن می‌توان به ساده‌تر شدن کابین، اضافه شدن سیم‌کشی‌های بیشتر برای مانیتورهای داخل آن و یک روکش ویژه مشکی مات روی بدنه که برای جلوگیری از انعکاس نور به هنگام فیلم‌برداری نصب شده اشاره کرد.

بدون شک عملکرد فنی خوب، پیشرانه تقویت‌شده، ترمزهای قوی و کابین بسیار جادار موجب شده‌اند تا فورد اج ST مدل 2019 گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای فیلم‌برداری در سرعت‌های بالا باشد. در آینده‌ای نزدیک، شاید این فورد اج ST خاص را در پشت‌صحنه ساخت فیلم‌های بزرگ هالیوودی بتوانیم ببینیم.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها