کد خبر : 78032

فرمول یک | گرندپری استرالیا تا سال 2035 برگزار می شود

فرمول یک | گرندپری استرالیا تا سال 2035 برگزار می شود

بر اساس اعلام برگزارکنندگان مسابقات اتومبلیرانی فرمول یک جهان، گرند پری استرالیا تا سال ۲۰۳۵ در ملبورن ادامه خواهد داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، طبق قرارداد جدید میان استرالیا و مسئولان مسابقات اتومبلیرانی فرمول یک جهان، مسابقه جایزه بزرگ استرالیا تا سال ۲۰۳۵ در ملبورن ادامه خواهد داشت.

در سال ۲۰۲۲، این رویداد بیش از ۴۱۹۰۰۰ هوادار را برای مسابقه آخر هفته به پیست آلبرت پارک جذب کرد که بزرگترین جمعیت برای یک رویداد ورزشی آخر هفته در تاریخ استرالیا به شمار می رود.

این مکان از زمان اولین مسابقه در ملبورن در سال ۱۹۹۶ در تقویم مسابقات فرمول ۱ بوده است و به عنوان بخش اصلی تقویم باقی خواهد ماند.

تاریخ برگزاری مسابقات جایزه بزرگ سال آینده، پس از نهایی شدن تقویم رقابت‌های ۲۰۲۳ تایید خواهد شد و منوط به تایید شورای جهانی ورزش‌های موتوری خواهد بود.

 

استفانو دومنیکالی، رئیس و مدیرعامل فرمول ۱ گفت: "خوشحالم که تایید کنم که ملبورن و پیست آلبرت پارک تا سال ۲۰۳۵ در تقویم فرمول ۱ باقی خواهند ماند. "

این هفته، تمرکز علاقمندان اتومبیلرانی روی مسابقات گرندپری کانادا است که از روزجمعه با اولین جلسات تمرین در مونترال آغاز می‌شود.

همچنین سران فرمول ۱ در تلاش هستند با آفریقای جنوبی برای پیوستن مجدد به تقویم مسابقات در سال ۲۰۲۳ به توافق برسند.

دومینیکالی، پس از مسابقه جایزه بزرگ آذربایجان در روز یکشنبه، مستقیماً از باکو به آفریقای جنوبی پرواز کرد تا با مسئولان این کشور گفت و گو کند، اگرچه برای رسیدن به توافق رسمی احتمالاً چند هفته دیگر زمان لازم است.

این مسابقه در پیست جایزه بزرگ کیالامی که تا سال ۱۹۹۳ میزبان فرمول یک بود، برگزار می‌شد.

سران فرمول یک در حال تلاش برای ثبت تقویم ۲۴ مسابقه‌ای برای سال آینده هستند که شامل یک مسابقه خیابانی جدید در لاس وگاس نیز می‌شود. با این حال به گزارش اسکای وضعیت بیماری کووید در چین ممکن است به این معنی باشد که تنها ۲۳ مسابقه در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها