کد خبر : 6201

معلمان صلاحیت حذف یا تعیین مشق شب برای دانش آموزان را دارند

معلمان صلاحیت حذف یا تعیین مشق شب برای دانش آموزان را دارند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پخش تبلیغات آموزشی صدا و سیما بدون مجوز آموزش و پرورش را نقض آشکار قانون خواند و تصریح کرد: در موضوع مشق شب، معلم صلاحیت تعیین تکلیف آن را دارد.

​سید حمایت میرزاده خانه ملت  با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص موضوع "مشق شب" مدارس و اعلام نظر امروز وزیر آموزش و پرورش در این خصوص، اظهار کرد: اینکه آیا "مشق شب" برای دانش آموزان لازم است یا خیر، موضوعی کاملا تخصصی بوده و مسئله‌ای نیست که نمایندگان مجلس یا سایر بزرگان بخواهند به آن ورود کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه معلم، فارغ التحصیل دانشگاه تربیت معلم باشد می‎داند موضوع "مشق شب" مسئله‌ای نیست که بخواهند از بیرون کلاس برای آن تعیین تکلیف کنند و معلم متناسب با پایه و برنامه درسی برای دانش آموز تصمیم‌ می‌گیرد که چه تکلیفی برای دانش آموز تعیین کند؛ در واقع ممکن است معلمی امروز برای دانش آموزان یک کلاس تکلیف در نظر بگیرد و برای کلاس دیگری همان مبحث را تدریس ولی به آن‌ها تکلیفی ندهد. بنابراین "مشق شب" تعیین کردن موضوعی است که کاملا مربوط به معلم بوده و کسی نباید از بیرون برای او تعیین تکلیف کند.

مواجهه دستوری با موضوع مشق شب، نادرست است

وی تصریح کرد: بنابراین نه آموزش و پرورش باید تا به این حد با موضوع "مشق شب" دستوری برخورد کند و نه افراد غیر متخصص در این حوزه باید ورود کنند و موضوع را اینچنین حاشیه ساز و سیاسی کنند.

میرزاده تصریح کرد: در این میان مؤسساتی آموزشی وجود دارند که به غیر از مسائل مادی و مالی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند و نه تنها کمکی به ارتقای کیفی آموزشی نکرده‌اند بلکه به بدنه آموزشی کشور نیز ضربه زده‌اند.

این مؤسسات صدا و سیما را اشغال کرده‌‎اند

این نماینده مردم در مجلس افزود: گردش مالی این مؤسسات آموزشی به قدری است که آموزش و پرورش را اشغال کرده‌اند و با و وجود اینکه کارشناسان صدا و سیما می‌دانند که این تبلیغات برای دانش آموزان آفت است و خلاف منویات رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و اهداف نظام تعلیم و تربیت را به خطر می‌اندازد باز هم بهترین ساعات را در اختیار این مؤسسات آموزشی قرار می‎‌دهند که گویا صدا و سیما هم نمی‌خواهد از این درآمد هنگفت دل بکند.

نقض آشکار قانون توسط صدا و سیما

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا بر اساس قانون وزارت آموزش و پرورش باید تبلیغات حوزه آموزش و پرروش را تأیید کند یا خیر، اظهار کرد: بر اساس قانون پخش هر اطلاعیه‌ای در صدا و سیما باید اظهارنظر وزارتخانه مسئول و مربوط خود را داشته باشد ولی متأسفانه این نقض قانونی در حال حاضر توسط صدا و سیما در حال رخ دادن است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها