کد خبر : 42172

بازگشت استراماچونی به استقلال جدی است؟

بازگشت استراماچونی به استقلال جدی است؟

بازگشت سرمربی ایتالیایی فصل گذشته استقلال به این تیم می تواند یکی از جذاب ترین اتفاق ها برای آبی ها در شروع فصل جدید باشد هرچند که به نظر نمی رسد این اتفاق به این سادگی ها شدنی باشد.

به گزارش ورزش سه، در یکی از جلساتی که احمد سعادتمند پیشکسوت باشگاه استقلال برگزار کرده گفته می شود به این نکته اشاره کرده که برای فصل بعد تصمیم دارد استراماچونی را به این تیم برگرداند، سرمربی محبوبی که  هنوز هواداران استقلال خاطرات خوب دوران حضور او در ایران را فرامش نکرده اند.

این خبری است که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می شود اما  سوال اصلی اینجا است که سعادتمند چرا دنبال بازگرداندن استراماچونی است؟ او اعتقاد دارد این مربی ایتالیایی چه در استقلال باشد و چه نه یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و آبی ها باید 700 هزار یورو مطالبات او را پرداخت کنند و بنابراین بهتر است این مربی که توانایی فنی بالایی دارد و بازیکنان و هواداران  هم دوستش دارند برگردد و به کارش در این تیم ادامه بدهد.

اما بازگشت استراماچونی به استقلال چقدر می تواند عملیاتی باشد؟ اول اینکه اگر استراماچونی بخواهد به این تیم برگردد باید قرارداد جدیدی با وی امضا شود چراکه او همان زمان که ایران را ترک کرد، قراردادش را فسخ و بابت سال دوم آن به فیفا شکایت کرد که حکمش به زودی اعلام می شود. بنابراین آبی ها اگر بخواهند استراماچونی را به ایران برگردانند باید دوباره با او بر سر مبلغ توافق کنند و قرارداد جدیدی را امضا کنند.

نکته دوم اینکه یکی از دلایل جدایی استراماچونی مشکل پرداخت پولش و نحوه انتقال آن به بانک های ایتالیایی بود که در این مورد شرایط ایران اصلا تغییر کرده است و تحریم بانک های ایرانی همچنان پابرجا است.

اما مساله بعد هم این است که استراماچونی برای بازگشت به ایران شرط خواهد کرد تمام بازیکنان مورد نیازش جذب و البته امکاناتی مثل زمین تمرینی برای این تیم ایجاد شود که با توجه به شرایط باشگاه بعید است این اتفاق حداقل برای فصل بعد عملی شود.

البته در این باره ذکر این نکته ضروری است که سعادتمند هرگز حرف رسمی در باره بازگشت استراماچونی نزده است و مشخص نیست آیا او چنین تصمیمی دارد یا نه.

آندره آ استراماچونی بهزاد غلامپور

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها