کد خبر : 83266

نقد و بررسی کیا سراتو و مشخصات آن

 

خودروی کیا سراتو و لوازم یدکی آن

LD سراتو در سال 2004 به عنوان یک سدان کوچک ارزان قیمت و هاچ بک برگرفته از هیوندای النترا برای مقابله با تویوتا کرولا عرضه شد. این خودرو عمدتاً با قیمت پایین فروخته می‌شد تا اینکه در سال 2013، کیا با تمرکز مجدد بر طراحی، فضا، فناوری، ایمنی و - بعداً - گارانتی طولانی‌مدت، دستخوش تغییر بزرگی در نحوه ساخت و بازاریابی خودروهای خود شد. در آن زمان، بیشتر سراتوها دریچه‌های پنج در بودند، اگرچه سدان تقریباً متوسط ​​اکنون نیز موفقیت‌آمیز بود، بیشتر از کوپ دو در با لباس تیز که فقط در سری TD (2009) و YD آن موجود بود.

همه موتورها دارای چهار سیلندر بودند، با مشخصات 1.8 لیتری یا 2.0 لیتری تنفس طبیعی، اگرچه کوپ دارای گزینه 1.6 لیتری توربو بود. مدل پایه از 27060 دلار شروع می شود و برای گران ترین نسخه به 36860 دلار افزایش می یابد. نسل چهارم BD سراتو در سال 2017 وارد بازار شد و اگرچه کوپ ناپدید شد، یک هاچ و سدان GT با موتور 1.6 لیتری توربو جایگزین آن برای رانندگانی شد که می‌خواهند تجربه‌ای اسپورت‌تر از موتور پیش‌فرض 2.0 لیتری اتمسفر موجود در بقیه خودروها داشته باشند. از محدوده این خودرو با نام کیا فورته نیز شناخته می شود.

قیمت و مشخصات مدل های کیا سراتو

محدوده قیمت کیا سراتو بر اساس سطح تریم انتخابی شما متفاوت است. این مدل از 27060 دلار شروع می شود و برای آخرین سال تولید به 36860 دلار می رسد. رنگ های موجود عبارتند از سفید شفاف، مروارید سفید برفی، آبی معدنی، نقره ای ابریشمی، آبی افق، خاکستری فولادی، قرمز باند، گرافیت پلاتینیوم و مشکی شفق قطبی. همه رنگ ها به جز سفید شفاف، رنگ ممتاز هستند و هزینه بیشتری دارند.

مصرف سوخت کیا سراتو در انواع مختلف و انواع بدنه‌ای موجود است که از نوع سوخت و ULP استفاده می‌کنند. مصرف سوخت تخمینی این خودرو از 7.4 لیتر در 100 کیلومتر برای هاچ بک  برای آخرین سال تولید این مدل شروع می شود.

سرعت 0 تا 100 خودرو 210 کیلومتر در ساعت است. صندلی های کیا سراتو  سدان و هاچ بک دارای صندلی برای پنج سرنشین است که دو نفر در ردیف اول و سه نفر در ردیف دوم قرار دارند. هیچ گزینه هفت نفره در دسترس نیست. صندلی عقب تاشو 60/40 است.

لوازم جانبی کیا سراتو

از لوازم یدکی کیا سراتو و لوازم جانبی آن میشود به ویژگی‌های استاندارد از نسخه پایه به بالا شامل صندلی‌های قابل تنظیم دستی، آینه‌های بیرونی برقی و گرم شونده، کروز کنترل، دسته ابزار 4.2 اینچی TFT-LCD، شیشه‌های برقی، روکش درب بالایی با لمس نرم، خروجی 12 ولتی، سه شارژر USB است. ، Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی با شش بلندگو و بلوتوث.

 قفسه فرمان معیوب در کیا سراتو 2010

همه چیز بستگی به این دارد که منظور شما از معیوب چیست. اگر قفسه دارای فرسودگی باشد و آنطور که باید سفت یا پاسخگو نباشد، به فرسودگی بیشتر ادامه می‌دهد (و در نهایت خراب می‌شود) اما نباید فراتر از آن روی ماشین تأثیر بگذارد. با این حال، اگر منظورتان این است که قفسه به طور خطرناکی شل شده یا در حال شکستن یا جدا شدن در نقطه‌ای مهم است، می‌خواهید ماشین را در تصادف از بین ببرید و شاید به خود یا شخص دیگری آسیب بزنید. یا بدتر. اساساً هیچ حاشیه ای برای خطا با فرمان خودرو وجود ندارد.

اگر درست نیست، ماشین به هیچ وجه نباید رانندگی شود و باید قبل از اینکه دوباره به جاده برسد، به درستی تعمیر شود. به شرطی که بتوانید یک قفسه فرمان دست دوم بدون ساییدگی و در شرایط عالی پیدا کنید، پس استفاده از آن خوب است. اما باز هم، با هیچ یک از اینها شانس نگیرید. و دوچندان مطمئن شوید که آسیبی به قفسه و اتصالات آن مانند تصادف قبلی وارد نشده است. از خود بپرسید که چرا ماشین اصلی این قفسه فرمان دست دوم را در وهله اول اهدا کرده است.

فضای داخلی کیا سراتو

فضای داخلی سراتو شامل دریچه‌های هوای دایره‌ای و یک صفحه نمایش لمسی است که در بالای پشته مرکزی قرار می‌گیرد. در کلاس های ورودی، صفحه نمایش 8.0 اینچی است در حالی که درجات بالاتر دارای یک واحد 10.25 اینچی هستند. تریم پارچه‌ای برای مدل‌های ورودی تعبیه شده است و کلاس‌های بالاتر دارای صندلی‌هایی با چرم هستند. فضای داخلی بیش از فضای کافی در جلو و عقب دارد و از برخی خودروهای کوچک مانند تویوتا کرولا بزرگتر است. ردیف دوم دارای درگاه USB-C، دریچه های هوای پایین و فضایی برای بطری ها در درها است.

ابعاد کیا سراتو: ابعاد کیا سراتو هاچ بک و سدان بسته به سال ساخت و سطح مشخصات متفاوت است.

فضای چکمه سدان سراتو فضای بار قابل توجه 502 لیتر (VDA) را ارائه می دهد که بیشتر از سایر سدان های کوچک مانند سوبارو ایمپرزا (460 لیتر) و هیوندای i30 (474 ​​لیتر) است. صندلی های عقب 60/40 را از طریق اهرم های موجود در صندوق عقب پایین بیاورید و این فضا بیشتر افزایش می یابد، اما آنها کاملاً صاف جمع نمی شوند. دریچه سراتو می تواند 428 لیتر را ببلعد.

هشدار سرعت در کیا سراتو GT 2023 من به شدت به صدا در می آید به چه دلیل است؟

به نظر می‌رسد بسیاری از خودروسازان از این سیستم‌های هشدار سرعت استفاده می‌کنند و در بسیاری از موارد، بیشتر آزاردهنده هستند تا کمک. در کیا شما، تشخیص علائم سرعت که بخشی از ویژگی کروز کنترل تطبیقی ​​است مقصر است. وقتی دوربین‌های خودرو علامت سرعت را تشخیص می‌دهند، آن اطلاعات را با سرعت واقعی خودرو مقایسه می‌کنند (گاهی اوقات با استفاده از اطلاعات هماهنگ از ناوبری ماهواره‌ای نیز). با این حال، گاهی اوقات علامت شناسایی شده مربوط به یک خیابان فرعی یا عملیات جاده ای در یک خیابان فرعی است که به شما هشدار کاذب می دهد. در هر صورت، همه این سیستم هشدار را دوست ندارند.

در مورد ماشین شما خبرهای خوب و بد وجود دارد خبر خوب این است که می‌توانید به سیستم منو بروید، Driver Assistance، سپس Vehicle Settings، سپس Speed ​​Alert را انتخاب کنید و باید تنظیمات Off را پیدا کنید که هشدار را غیرفعال می‌کند. خبر بد این است که هر بار که ماشین را روشن می کنید باید این کار را انجام دهید، زیرا تنظیمات پیش فرض روشن است. شاید فروشنده بتواند راهی برای خاموش کردن دائمی آن پیشنهاد دهد، زیرا به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اولین سرویس شما، سیستم را از زمانی که خودرو را خریده‌اید فعال کرده است.

کیا سراتو 2010 من بعد از تعویض فیلتر بنزین روشن نمی شود دلیل چه چیزی است؟

این ممکن است تصادفی باشد که در آن تعمیر و نگهداری شما کاملاً با مشکل دیگری هماهنگ شده است. اما اگر فرض کنیم که فیلتر سوخت جدید عاملی است که باعث عدم استارت شده است، اولین چیزی که باید بررسی شود این است که فیلتر را در جهت درست نصب کرده باشید. بسیاری از فیلترها فقط در یک جهت عمل می کنند. آن را به عقب نصب کنید، و ممکن است سوخت اصلا جریان نداشته باشد، که علائمی را که اکنون مشاهده می کنید به شما می دهد.

در کیا سراتو 2018 از چه سوختی استفاده کنم؟

همه کیاهایی که در استرالیا فروخته شده و پس از سال 1996 ساخته شده‌اند، می‌توانند از سوخت E10 استفاده کنند. اما ماشین شما به همان اندازه از استاندارد ULP با رتبه اکتان 91 RON خود خوشحال خواهد شد. به غیر از مصرف سوخت کمی بیشتر در هنگام استفاده از E10، تفاوتی بین این دو سوخت مشاهده نخواهید کرد. به این دلیل که محتوای اتانول سوخت نسبت به بنزین معمولی انرژی کمتری دارد. اما واقعاً چیز زیادی در آن وجود ندارد و E10 اضافی که استفاده می کنید با هزینه ارزان تر هر لیتر در مقایسه با ULP جبران می شود. این واقعیت که شما از E10 استفاده کرده اید، ارزش حفظ شده یا مطلوبیت خودروی شما را برای خریدار بالقوه یک ذره تغییر نمی دهد.

لوازم یدکی کیا سراتو را از کجا می‌توانیم خریداری کنیم ؟

شما می‌توانید انواع لوازم یدکی کیا از جمله لوازم جانبی ، مصرفی خودروی کیا سراتو را از سایت یدکینو با برند اصلی موبیس یا جنیون پارت تهیه و خریداری کنید کنید همچنین این فروشگاه دیگر قطعات خودرو‌های کمپانی کیا را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها