کد خبر : 75422

هنسی ماموت 1000 6x6 | آتش فشان خیابانی

هنسی ماموت 1000 6x6 | آتش فشان خیابانی

شرکت مهندسی و طراحی خودروی آمریکایی هنسی (Hennessey) بزرگترین وسیله نقلیه خود را معرفی کرده است. این وسیله نقلیه شگفت انگیز، یک وانت پیکاب شش چرخه با بیش از هزار اسب بخار قدرت است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی هنسی از محصول جدید خود با نام ماموت و با عنوان تجاری Hennessey Mammoth 1000 6x6، رونمایی کرد. این وانت غول پیکر ، ۷  متر و ۱۹ سانتیمتر  طول، ۲ متر و ۱۳ سانتیمتر ارتفاع و ۲ متر و ۲۳ سانتی متر عرض دارد.

این وانت دارای یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 از نوع Hellcat بوده و در حالت عادی ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت داشته و در صورت تقویت، ۳۰۰ اسب بخار به این نیرو اضافه می شود.

علاوه بر افزایش قدرت بسیار زیاد، ماموت یک کیت آفرود با سیستم تعلیق Bilstein و قفل اکسل های عقب به مشتریان خود ارائه می دهد. در این خودروی خاص، شش رینگ ۲۰ اینچی با تایرهای ۳۷ اینچی آفرود دیده می شود که قابلیت مانور و ایستایی بالایی به ماموت می بخشد.

گفتنی است این خودرو سه محور بوده اضافه شدن یک محور سوم طول ماموت را ۱۲۲ سانتی متر افزایش می دهد. گفتنی است سپرهای جلو و عقب ماموت با ظاهری خشن تر و چراغ های LED مجهز شده است.

جان هنسی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سازنده ماموت، در رابطه با این خودرو گفت: همه چیز در Mammoth 6x6 بزرگ ‌تر، قدرتمند تر و با ابهت ‌تر است. علاوه بر این، ماموت علی رغم جثه بزرگ خود،  فوق‌العاده سریع است. ما می توانیم مدعی شویم که ماموت پادشاه بلامنازع جاده ها است.

به گزارش سیناپرس،  قیمت Hennessey Mammoth 1000 6x6 از ۴۹۹ هزار و ۹۵۰ دلار شروع شده و بر اساس تجهیزات اضافی درخواستی، این مبلغ بیشتر می شود. گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ماموت در تنها برای ۱۲ سال تولید می شود.

در خاتمه گفتنی است ماموت سومین و قدرتمندترین مدل وانت شش چرخ هنسی است. این خودرو به دنبال خودروهای VelociRaptor 6x6 مبتنی بر فورد رنجر با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و Goliath 6x6 Silverado است که بر اساس شورولت سیلورادو ساخته شده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها