کد خبر : 83119

جامپ تاریخی قیمت طلا و سکه | جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز 8 دی

جامپ تاریخی قیمت طلا و سکه | جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز 8 دی

قیمت طلا و سکه هفته گذشته با وجود اعتراضات نسبت به سامانه مودیان مالیاتی در روند افزایشی قرار گرفت. برخی روزهای هفته گذشته صنف طلا در اعتراض به سامانه مذکور تعطیل بود؛ اما روند افزایشی انس جهانی طلا باعث بازدهی مثبت قیمت‌ها در هفته نخست دی شد.

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته برخلاف بازدهی صفر دلار، افزایش داشت. در هفته نخست دی‌ماه، فاکتورهای تعیین قیمت طلا یعنی دلار و طلای جهانی روند متوازنی نداشتند. دلار با نوسانات محدود به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت و در نهایت نیز در کف کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد. انس جهانی طلا اما افزایشی شد و طی یک هفته گذشته بیش از ۴۰ دلار رشد قیمت داشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۲۰۶۳ دلاری در حال معامله است. در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

Screenshot 2023-12-30 at 12.55.40 AM

 

کارشناسان اقتصادی می‌گویند انس جهانی طلا به شکست سقف مقاومتی ۲۰۷۰ دلاری نزدیک شده است. آنها معتقدند اگر در چند روز پایانی سال میلادی، انس جهانی طلا بتواند بالای منطقه فعلی تثبیت شود، می‌توانیم ریتم طلای جهانی را صعودی ببینیم.

با توجه به اینکه بانک‌های مرکزی جهان به خرید طلا بیشتر سوق پیدا کرده‌اند، این موضوع می‌تواند در ماه‌های آینده دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت باعث حرکت کامودیتی‌ها و کریپتوها شود. تکنیکالیست‌ها می‌گویند اگر انس جهانی طلا بالای ۲۰۷۰ دلار تثبیت شود، می‌توان شاهد ادامه حرکت تا سقف‌های قیمتی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ بود.

مالیات ۲۵ درصدی طلا دروغ است؟

چالش هفته گذشته بازار طلا موضوع الزام برای ثبت اطلاعات صنف طلا و جواهر در سامانه مودیان از ابتدای دی بود. مساله‌ای که به تعطیلی بازار طلا در برخی شهرها از جمله تهران منجر شد.

در همین راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است که این سامانه برای شفافیت و عدالت مالیاتی اتخاذ شده و هیچ دخل و تصرفی به نرخ‌های طلا و جواهر ندارد. داوود منظور این الزام را وظیفه قانونی عنوان کرد و گفت: «برخی از فعالان تجاری که قبلاً فرار مالیاتی داشتند، در فضای مجازی اقدام به شایعه‌سازی کردند، از جمله اینکه شایع شد که قرار است 25 درصد مالیات از اصل طلا گرفته شود، در حالی که چنین مطلبی اصلاً صحت نداشته است.»

رشد قیمت طلا و سکه بر مدار انس جهانی

پنجشنبه هفتم دی ۱۴۰۲ سکه امامی با قیمت ۲۹ میلیون و ۵۰۸ هزار تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار با افزایش ۱۳۰ هزار تومانی با قیمت ۲۶ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با افزایش  ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت.

روز پنجشنبه قیمت طلا  افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۸۳۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۱۹ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها