کد خبر : 6253

خودروهای جدید هیوندای مجهز به فناوری اثر انگشت می شوند

خودروهای جدید هیوندای مجهز به فناوری اثر انگشت می شوند

کمپانی هیوندای موتور سیستمی را طراحی کرده است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا به کمک اثر انگشت خود، درب ماشین را باز کرده یا آن را روشن کنند.

به گزارش خودروتک، فناوری اثر انگشت چندین سال است که روی گجت‌های الکترونیکی مانند تلفن هوشمند یا تبلت‌ها به چشم می‌خورد. حالا شرکت هیوندای موتور به تازگی دست به ابتکار جالبی زده و این تکنولوژی را به خوروهای خود اضافه کرده است. بهخ این ترتیب رانندگان قادر خواهند بود تا بدون نیاز به کلید، درب ماشین را باز کرده یا آن را استارت زده و حرکت کنند. نمونه اولیه خودروهای هیوندای که به این فناوری مجهز هستند، اوایل سال 2019 در کشور چین وارد خیابان‌ها می‌شوند.

سانتافه، اولین ماشینی است که از این تکنولوژی بهره خواهد برد و همان طور که اشاره شد، اوایل سال 2019 در کشور چین به صورت آزمایشی روانه جاده‌ها می‌شود. رانندگان پیش از استفاده از خودرو، باید اثر انگشت خود را به سیستم بشناسند. سنسوری که جهت تشخیص اثر انگشت تعبیه شده، روی دستگیره در قرار دارد و اطلاعات کدگذاری شده را به سیستم کامپیوتری خودرو ارسال می‌کند. روی دکمه استارت ماشین نیز سنسوری برای تشخیص اثر انگشت راننده در نظر گرفته شده است.

اگر چند نفر قصد استفاده از خودرو را داشته باشند، هنگام شناسایی اثر انگشت، وضعیت صندلی راننده نیز بر اساس شخص مورد نظر تنظیم می‌شود. مسئولان کمپانی هیوندای اعلام نمودند که در آینده نیز قصد دارند تا وضعیت دما و حالت قرارگیری فرمان را نیز به این قابلیت اضافه کنند.

این اولین باری نیست که از اثر انگشت برای روشن کردن خودرو استفاده می‌شود، اما بد نیست بدانید که هیوندای، اولین شرکتی است که از این تکنولوژی برای باز کردن قفل درب خودرو بهره می‌برد.

مقامات Hyundai در مورد این تکنولوژی به این موضوع اشاره کردند که میزان خطای آن، 1 به 50 هزار تخمین زده شده و قابلیت تشخیص و تمایز دادن اثر انگشت شخص راننده و دیگر افراد جهت جلوگیری از هک شدن را نیز دارا است. 

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها