کد خبر : 2278

وحشت درباره باز کردن قفل خودرو با موبایل یا ساعت هوشمند

وحشت درباره باز کردن قفل خودرو با موبایل یا ساعت هوشمند

برخی صنایع خیلی پیشرفت کرده ام اما این پیشرفت لزوماً به معنی هوشمند شدن نیست. مثلا به پیشرفت در صنعت عکاسی نگاه کنید یا حتی در صنعت تولید خودرو، این ها صنایعی هستند که پیشرفت خیلی خوبی را در ذات صنعت خود داشته اند اما برای اینکه بخواهند هوشمند شوند، خیلی کند پیش می‌رود.

به گزارش خودروتک، علاوه بر پیشرفت امنیتی موبایل ها برای باز کردن قفل دستگاه توسط صاحب آنها، این روزها احراز هویت برای پرداخت های مالی که موضوع با اهمیت و خطیری است توسط موبایل ها به راحتی انجام می شود. بدین صورت می بینیم که این دستگاه‌ها به سطح خوبی از تامین امنیت رسیده‌اند و می‌توان برای موارد امنیتی سطح بالاتر روی آنها حساب کرد.

یکی از کارهایی که شاید روزانه چندین بار انجام دهید باز کردن قفل خودرو شماست. چه میشد اگر این را می توانستید با موبایل یا با ساعت هوشمند خود انجام دهید؟ خبر خوبی برای شما داریم، گویا باز کردن قفل خودرو با موبایل یا ساعت هوشمند به زودی ممکن می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

کنسرسیوم ارتباطی صنعت خودرو که به اختصار CCC شناخته می شود و در پس زمینه MirrorLink است، اولین مشخصات برای کلید دیجیتال را منتشر کرده است. این به شما اجازه می دهد که قفل خودرو های مورد پشتیبانی را با موبایل یا ساعت هوشمند مجهز به ان اف سی (NFC) باز کنید و استارت بزنید.

در حال حاضر شرکت‌های سامسونگ اپل و ال جی در کنار سازندگان چیپست از جمله کوالکام و NXP و البته تولیدکننده خودروها از جمله آئودی، bmw، فولکس واگن، GM و هیوندای روی نسخه دوم این فناوری کار می کنند. این نسل از استاندارد احتمالا تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ کامل خواهد شد.

 هیجان انگیز تر و البته خطرناک تر

با این سیستم دیگر ریموت کنترل های خودروها بی مصرف می شود اما اجازه بدهید درباره موضوع هیجان انگیز تر و البته خطرناک تر صحبت کنیم. تصور کنید که شما می خواهید خودرو خود را به دوستان قرض بدهید و به جای اینکه بخواهید به دستش سوئیچ فیزیکی را برسانید می‌توانید سوئیچ الکترونیک خود را با او به اشتراک بگذارید. خوب البته این موضوع می‌تواند کمی خطرناک هم باشد از این بابت که اگر امنیت آن کاملاً تامین نشود را برای افراد سودجو خیلی بازتر می شود.

این واقعا جذاب شما به سمت خودروی خود حرکت می‌کنیم و در چشم به هم زدن بدون نیاز به داشتن کلید فیزیکی می توانید قفل خودرو خود را باز کنید، استارت بزنید و حرکت کنید. نظر شما درباره این فناوری چیست و فکر می کنید که تا کجا قرار است موبایل ها و ساعت های هوشمند ما در زندگی نفوذ کنند؟

منبع: ترنجی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها