کد خبر : 9018

امروز در بازار سکه و ارز چه گذشت؟ شنبه 6 بهمن

امروز در بازار سکه و ارز چه گذشت؟ شنبه 6 بهمن

اقتصادنیوز: بازار طلا و ارز تهران نخستین روز هفته را با جهش قیمت طلا و سکه همگام با صعود قیمت طلای جهانی به کانال ۱۳۰۰ دلاری آغاز کرد اما دلار رشد آرامی را پشت سر گذاشت. امروز سکه به میانه کانال ۴.۱ میلیونی و طلای آب‌شده به بالای مرز ۱.۶ میلیونی دست یافتند. دلار نیز همچنان پایین مرز ۱۲ هزار تومانی جابه‌جا می‌شود.

هفته گذشته بازار طلا و ارز پایتخت به صورت کلی روند صعودی را اما در پایان هفته با کاهش نسبی همراه شد. امروز شنبه ۶ بهمن‌ماه بازار با جهش نرخ‌های بازگشایی مواجه شد و در ادامه نیز نرخ‌ها رشد اندکی را تجربه کردند. از حوالی ظهر نرخ‌ها افزایش و کاهش چندانی نداشته و در یک دامنه محدود در نوسان رفت‌وبرگشتی قرار گرفتند.

سکه امامی (طرح جدید) در انتهای هفته گذشته به زیر مرز ۴.۱ میلیون تومانی بازگشت و نرخ ۴ میلیون و ۸۲ هزار تومان را ثبت کرد. امروز سکه به محض بازگشایی با جهش ۵۰ هزار تومانی وارد کانال ۴.۱ میلیونی شد و در ادامه از میانه کانال نیز بالاتر رفت. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت ۴ بعدازظهر) سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه نیز ۱ میلیون و 320 هزار تومان بوده‌است. سکه گرمی نیز ۷۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده هفته گذشته نهایتاً با نرخ ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان بسته شد. امروز هر مثقال طلای 17 عیار با نرخ ۱ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه معاملات مثقال طلای آبشده به ۱ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان نیز رسید اما در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت ۴ بعدازظهر) مثقال طلای آب‌شده ۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان شده‌است.

اونس طلا در بازار جهانی امروز بالاخره وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شد. در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار نزدیک به 370 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

دلار آمریکا در بازار غیررسمی هفته گذشته در نهایت با نرخ حدودی ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان بسته شد. امروز دلار با نرخ ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز به کار کرد و به ۱۱ هزار و ۹۳۰ تومان هم رسید. در صرافی‌ها دلار آمریکا تا ۱۱ هزار و ۴۶۰ تومان نیز معامله شد اما در بازار آزاد و در لحظه تنظیم گزارش دلار آمریکا ۱۱ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت دارد.

بعدازظهر امروز یورو در نیمه بالای کانال 13 هزار تومان و پوند انگلیس در میانه کانال 15 هزار تومان قرار گرفت. درهم امارات نیز در میانه کانال 3 هزار و 200 تومانی واقع شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها