کد خبر : 26638

میزان افزایش حقوق معلمان دبیرستان در طرح تمام وقت اعلام شد

میزان افزایش حقوق معلمان دبیرستان در طرح تمام وقت اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی در خصوص افزایش حقوق معلمان تمام وقت دبیرستان ارائه کرد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، به طراحی و تدوین طرح معلم تمام وقت اشاره کرد و گفت: درست است که طرح معلمان تمام وقت منتقدین زیادی دارد ولی تا کنون ۱۰۵ هزار درخواست برای ورود معلمان به طرح تمام وقت ثبت شده است.

کار بزرگی که انجام شد این بود که آیتم جدیدی به حکم حقوقی معلمان تحت عنوان «فوق‌العاده ویژه» اضافه کردیم. آیتم‌ها طبق فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌شود  و تعریف آیتم جدید کار سختی است. در این طرح هر معلم اگر به صورت داوطلبانه شش ساعت به ساعت موظفی‌اش بیافزاید، حدود ۵۷۰ هزار تومان به حکمش اضافه می‌شود و به جای ۹ ماه، ۱۲ ماه سال  به صورت منظم دریافتی دارد.این طرح برای معلمان دوره متوسطه است.

الهیار ادامه داد: کار مشخص دیگری برای معلمان ابتدایی در نظر داریم که هنوز چکش کاری نشده و نیازمند کار بیشتر است. استانداردسازی هزینه غذای مدارس شبانه روزی یکی دیگر از کارهایی بود که به صورت جدی برای بهبود و اصلاح آن پیگیری کردیم. در کل برای تامین اعتبار و ورود اعتبار به آموزش و پرورش طبق اسناد و مدارک عملکرد خوبی داشتیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۳۹۰۰ میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۶ و ۴۳۰۰ میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۷  گفت: البته این دستاوردها مقطعی و موردی هستند که از وظایف ذاتی ماست؛ ولی اصل قضیه و نقطه ثقل عملکرد ما شکل گیری گفتمان توسعه در این مدت بوده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها