کد خبر : 23938

این یک نفر هم کی‌ روش را روسفید کرد و هم برانکو را

این یک نفر هم کی‌ روش را روسفید کرد و هم برانکو را

برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش قطعا اختلافات بسیار شدیدی با هم داشتند که در این میان گاهی مربی پرتغالی مقصر بود و گاهی هم مرد کروات. با وجود این، هر دوی آنها جزو حرفه‌ای‌ترین مربیانی بودند که طی این سال‌ها وارد فوتبال ایران شده‌اند.

به گزارش همشهری ورزشی، می‌توان لیست بلندبالایی نوشت از وجوه اشتراک این دو دشمن خونی؛ تشابه‌هایی مثل اینکه هر دوی آنها به شدت شیفته کار بودند و برای مسوولیتی که داشتند خیلی جدی وقت می‌گذاشتند. یک شباهت مهم دیگر این دو اما مقابله آنها با بازیکن‌سالاری بود.

نه کی‌روش و نه برانکو، هیچکدام حاضر نبودند وقت‌شان را برای استعدادهای بی‌دقت و سر به هوا حرام کنند. در این میان از آنجا که برانکو مربی باشگاهی بود و تمرینات و مسابقات بیشتری را در ایران پشت سر می‌گذاشت، طبعا لیست بلندتری از قربانیان انضباط‌گرایی او وجود دارد؛ از محمد عباس‌زاده و رامین رضاییان تا محسن مسلمان. کی‌روش هم دو قربانی بسیار سرشناس دارد که شاید اسم‌شان حالا حالاها فراموش نشود. این دو نفر مهدی رحمتی و هادی عقیلی هستند که این دومی تا همین اواخر همچنان در حال توضیح دادن چون و چرای حذفش از تیم ملی است!

بین مغضوبین کی‌روش و برانکو اما یک اسم مشترک هم به چشم می‌خورد؛ پیام صادقیان! اوج فوتبال پیام، لیگ سیزدهم در پرسپولیس بود.

آن زمان تازه دو سال از حضور کی‌روش در فوتبال ایران می‌گذشت و مربی پرتغالی زیر فشار شدید هواداران برای دعوت از صادقیان قرار داشت. می‌دانید که وقتی بازیکنی در پرسپولیس و استقلال بدرخشد و به تیم ملی دعوت نشود، مردم و رسانه‌ها چه فشاری در این مورد خواهند آورد. این همان اتفاقی بود که کی‌روش هم تجربه‌اش کرد. او اما کوتاه نیامد و جز یکی، دو بار، هرگز حساب جدی روی صادقیان باز نکرد. در همان لیگ سیزدهم صادقیان به خاطر اصرارش بر آرنج زدن، از حضور در بازی با نفت تهران محروم شد و به نوعی توقف سرخپوشان در همان بازی، قهرمانی را از این تیم گرفت.

همچنین او در اولین دقایق داربی برگشت هم با محمدرضا خلعتبری که یار خودی بود درگیری تندی پیدا کرد که اگر داور سختگیری به خرج می‌داد، می‌توانست هر دو بازیکن را اخراج کند. همان روزها حامیان کی‌روش برای هواداران پرسپولیس استدلال کردند که او اگر یکی از این کارها را در یک بازی مهم ملی انجام بدهد، تاوانی عظیم به فوتبال یک مملکت تحمیل خواهد شد. یک سال گذشت و برانکو سرمربی پرسپولیس شد. این بار نوبت مرد کروات بود که روی نام صادقیان خط قرمز بکشد. پیام اوایل لیگ چهاردهم دو ماه از حضور در میادین محروم شد و پس از آن دیگر به وضعیت سابق برنگشت. برانکو در پنج بازی پایانی همان فصل هدایت سرخپوشان را به دست گرفت و بسیاری بر این باور بودند که او باید به صادقیان فرصت جبران بدهد، اما پیام به اولین مهره مازاد پروفسور تبدیل شد. صادقیان در این سال‌ها بارها به برانکو پیغام داد و حتی التماس کرد که به پرسپولیس برگردد، اما تلاش‌های او هرگز به جایی نرسید.

امروز که پیام آشکارا قید فوتبال را زده و با آن حواشی زننده دنبال راه انداختن سایت پیش‌بینی نتایج افتاده، حتی تندروترین و کم‌سال‌ترین هواداران او هم جایی برای دفاع از این استعداد تباه‌شده نمی‌بینند. این همان روزی است که تاریخ به سود سربلندی حرفه‌ای‌ها شهادت می‌دهد؛ کسانی مثل برانکو و کی‌روش که هر چقدر با هم دعوا داشتند، اما بعضی چیزها را خیلی خوب می‌دیدند و می‌فهمیدند. مقایسه کنید با حمید درخشان که صادقیان جلوی چشمش 20 تا خمیازه کشید و در تیم باقی ماند.

همشهری ورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها