کد خبر : 82906

اجاره خودرو با شرایط آسان

پارامترهای مهم در اجاره خودرو با شرایط آسان

اجاره خودرو یکی از صنعت‌های درآمدزایی در کشورهای مختلف است که چند سالی است در کشور ما بسیار موردتوجه مردم قرار گرفته است. اغلب ما اجاره اتومبیل را در کاربردهایی مانند مراسم عروسی یا برگزاری جشن‌ها مجلل شنیده‌ایم، اما برای این صنعت کاربردهای بسیار دیگر تعریف شده است که افراد زیادی تمایل دارند تا برای چند روز یک اتومبیل مناسب کرایه کنند تا راحت‌تر به کارهای خود بپردازند. برخی از مراکز کرایه اتومبیل شرایط سختی را برای اجاره ماشین‌های خود تعریف کرده‌اند که باعث می‌شود تا مردم از این کار صرف‌نظر کنند. از این رو اجاره خودرو با شرایط آسان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بیشتر افراد نسبت به پرداخت ودیعه یا ارائه چک معتبر برای رنت ماشین احساس خوبی ندارند؛ بنابراین برخی از شرکت‌های معتبر در تلاش هستند تا خودروهای خود را با شرایطی آسان در اختیار مشتریان قرار دهند. در ادامه این مطلب با شرایط این شرکت‌ها آشنا می‌شویم.

قوانین اصلی کرایه اتومبیل

قبل از این که درمورد شرایط آسان اجاره خودرو صحبت کنیم بهتر است ابتدا با قوانین اصلی کرایه اتومبیل آشنا شویم. این قوانین عبارت‌اند از:

  • دریافت ودیعه نقدی برای اجاره اتومبیل
  • ارائه مدرک شغلی معتبر
  • احراز محل سکونت
  • ارائه چک بانکی معتبر
  • ودیعه برای جریمه راهنمایی و رانندگی

پارامترهای مهم در اجاره خودرو با شرایط آسان

برخی از خدمات برای مشتریان در هنگام اجاره خودرو اهمیت دارد و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات با توجه به این پارامترها می‌توانند شرایطی آسان را برای کرایه خودروهای خود تعریف کنند. برخی از این خدمات را در ادامه معرفی می‌کنیم:

اجرای امور فنی و ظاهری توسط شرکت

زمانی که خودروی موردنظرتان به شما اجاره داده می‌شود، دوست نخواهید داشت که مشکل فنی داشته باشد یا این که ایرادی در ظاهر آن دیده شود. مشتریان در قبال پرداخت هزینه برای اجاره خودرو می‌خواهند تا یک اتومبیل بی‌عیب و نقص را تحویل بگیرند. ازاین‌رو تحویل سالم ماشین جزء شرایط آسان در هنگام کرایه ماشین به شمار می‌رود. شرکت‌های معتبری مانند سوئیچ حتماً به این پارامترها توجه دارند و اتومبیل‌های خود را به صورت دوره‌ای برای بررسی مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها بررسی می‌کنند.

تحویل در محل موردنظر

اکثر مشتریان تحویل اتومبیل در محل موردنظرشان را جزء شرایط آسان اجاره خودرو می‌دانند، زیرا اغلب آن‌ها به دنبال راحتی و سریع‌تر انجام شدن کارهای خود هستند و هیچ تمایلی ندارند تا مجبور شوند در اوج شلوغی‌ها از غرب شهر‌های بزرگی مثل تهران یا اصفهان به شرق آن بروند. در برخی مواقع مشتری تازه از سفر بازگشته است و می‌خواهد خودرو را درب فرودگاه تحویل بگیرد تا هر چه سریع‌تر برای انجام کارهای خود اقدام کند؛ بنابراین تحویل در محل از جمله مهم‌ترین شرایط آسان در اجاره خودرو برای شرکت‌های فعال در این حوزه است.

تنوع بالای خودروهای اجاره‌ای

این که مراکز اجاره خودرو دارای تنوع بالایی از خودروهای لوکس و داخلی داشته باشند می‌تواند یکی دیگر از شرایط اجاره خودرو آسان باشد، زیرا مشتریان تمایل دارند تا زمان مراجعه به شرکت بتوانند خودروی موردنظرشان را به راحتی انتخاب کنند؛ به طوری که مجبور نباشند تا برای یافتن یک اتومبیل چندین شرکت را جستجو کنند. پس بهتر است شما به عنوان یکی از فعالان این حوزه لیستی با تنوع بالا از اتومبیل‌ها را در مدل و رنگ‌های مختلف تهیه کنید.

شرایط آسان برای بستن قرارداد

تمام مواردی که در بالا گفته شد می‌تواند ازجمله شرایط آسان موردنظر در اجاره خودرو برای تعدادی از مشتریان باشد، اما تقریباً می‌توان گفت که نوشتن قرارداد با شرایط آسان برای تمامی افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی مواقع تعدادی از شرکت‌ها شرایط بسیار دشواری را در اجاره خودروهای خود تعریف می‌کنند که فرد به طور کلی منصرف می‌شود یا حتی در صورت عدم انصراف برای او بسیار دست و پاگیر خواهد بود. از این رو بهترین مرکز اجاره خودرو جایی است که آسان‌ترین شرایط را متناسب با نیاز مشتریان خود تعریف کند و درک درستی از نیازهای آن‌ها داشته باشد. اصولاً شرکت‌های باتجربه به این میزان از درک رسیده‌اند.

از طرفی شرایط اقتصادی حاکم در کشور ما در این چند سال اخیر باعث شده تا مردم به راحتی نتوانند برای اجاره خودروهای لوکس مانند بنز، پرادو، تویوتا پرادو یا مواردی مانند این اقدام کنند، اما بهترین مرکز در تلاش است تا امکان اجاره چنین خودروهایی را برای هر قشری از جامعه فراهم کند. از این رو برخی شرکت‌ها طرح‌هایی را به جای پرداخت ودیعه نقدی یا دریافت چک معتبر جایگزین کرده‌اند. برای مثال برخی مراکز اجاره خودرو به جای دریافت چک از شما تقاضای سفته می‌کنند یا این که درخواست یک سند ملکی معتبر را دارند. حتی در صورت عدم برخورداری از این شرایط می‌توانید اتومبیل شخصی خود را در پارکینگ گذاشته و خودرویی با ارزش بیشتری از ماشینتان را اجاره کنید.

برخی دیگر از شرکت‌ها در مقابل دریافت جواز کسب یا مدرک شغلی شما، اتومبیل موردنظر را در اختیارتان قرار خواهند داد. در این حالت باید کپی جواز خود را در اختیار شرکت قرار دهید و خودروی اجاره‌ای را برای مدت‌زمان مشخصی دریافت کنید.

قوانین اصلی کرایه اتومبیل

اجاره خودرو با راننده

این شرط برای کسانی که خودشان تمایلی به رانندگی ندارند جزء شرایط آسان اجاره خودرو به حساب می‌آید. گاهی اوقات مشتری به دلایل مختلف نمی‌خواهد رانندگی کند و از شرکت درخواست راننده همراه با اتومبیل را دارد. البته تمامی مراکز اجاره خودرو از این آپشن برخوردار هستند به خصوص برای کرایه ماشین‌های خارجی که ارزشی بسیار بالا دارند. برخی از مشتریان به دلیل این که اجاره خودرو با راننده هزینه کم‌تری دارد این گزینه را انتخاب می‌کنند.

ارائه قیمت مناسب

کرایه خودرو با قیمت مناسب می‌تواند از دیگر شرایط آسان برای اجاره خودرو باشد. این که افراد بتوانند خودروی موردنظر خود را با قیمتی ایده‌آل تحویل بگیرند برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر تمایل دارید تا جزء شرکت‌های اجاره خودرو با شرایط آسان باشید، بهتر است به کرایه اتومبیل‌های خود با قیمت مناسب توجه ویژه‌ای کنید.

جمع‌بندی

برای متقاضیان اجاره خودرو برخورداری از شرایط آسان و انعطاف‌پذیر شرکت‌های اجاره ماشین از اهمیت بسیار برخوردار است. شرکت‌هایی مانند سوئیچ یا سایت پرارین در تلاش هستند تا بهترین و آسان‌ترین شرایط اجاره را در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا شما به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانید خودروی موردنظر خود را کرایه کنید. برای یافتن یک مرکز اجاره خودرو با شرایط آسان حتماً به پارامترهایی که در این مقاله معرفی شد توجه داشته باشید و از افراد باتجربه در این کار تحقیق کنید. بهتر است تحقیقات و اطلاعات خود را خیلی زودتر از موعد اجاره انجام دهید تا وقفه‌ای در انجام کارهای شما نیفتد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها