کد خبر : 14859

خودروهای خاطره انگیز تویوتا که هنوز در ایران حضور دارند؟

خودروهای خاطره انگیز تویوتا که هنوز در ایران حضور دارند؟

معمولاً به مناسبت‌های مختلف، نمایشگاه خودروهای نوستالژی در جای‌جای ایران برگزار می‌شود و در برخی از آنها خودروهای نوستالژی تویوتا نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این خودروها در بیشتر موارد کارایی طبیعی خود را از دست داده یا نسبت به خودروهای جدید امروزی ضعیف‌تر هستند.

به گزارش خودروتک ،  اما در هر صورت علاقه دیرینه این افراد به آنها باعث شده که خرید و فروش خودروهای نوستالژی تویوتا همچنان در ایران جریان داشته باشد و حتی در وبسایت‌ها هم شاهد خرید و فروش آنها باشیم.

در این مطلب می‌خواهیم سه مورد از خودروهای نوستالژی تویوتا را معرفی کنیم که حتی هنوز هم در بازار ایران خریدوفروش می‌شوند و طرفدار زیادی دارند.

تویوتا لندکروزر 2F به عنوان خاص‌ترین گزینه خودروهای نوستالژی تویوتا

تویوتا لندکروزر 2F به این دلیل به عنوان یک خودروی خاص شناخته می‌شود که در تمام طول جنگ تحمیلی ۸ ساله از آن استفاده می‌شد. این تویوتای قوی و کارآمد سال‌های بعد از جنگ هم کماکان در خیابانهای ایران و به مرور زمان در خیابان‌های شهرستان‌های کوچک که هم دیده می‌شد. به مرور زمان و با واردات نسل‌های بعدی تویوتا لندکروز، این خودرو به یکی از خودروهای نوستالژی تویوتا در ایران تبدیل شد.

در تویوتا لندکروزر 2F از یک موتور بنزین سوز با حجم 4.2 لیتر استفاده شده بود که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار و نهایتاً گشتاور ۲۷۱ نیوتن متر را داشت. این خودرو مصرف سوخت ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده بود و در حال حاضر به عنوان یک خودروی آفرودی از آن یاد می‌شود. در یک مورد قیمت تویوتا لندکروزر 2F مبلغی در حدود ۳۶ میلیون تومان عنوان شده است که به نظر برای یک خودروی نوستالژی مناسب است.

تویوتا کرولا سال ۱۹۷۶

یکی دیگر از خودروهای نوستالژی تویوتا در بازار ایران، تویوتا کرولا است که اتفاقاً هنوز هم در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. این خودرو ظاهر موجه‌تر و جذاب‌تری نسبت به مورد قبل دارد و به عنوان یک سدان خانوادگی از آن یاد می‌شود. خودروهای کرولا در چهار نسل وارد بازار ایران شده که هر کدام از آنها ویژگی‌های متفاوتی داشت. این موضوع نشان می‌دهد که خرید و فروش تویوتا کرولا ممکن است مربوط به مدل‌های متفاوت آن باشد.

در مورد مشخصات فنی کرولا باید به موتور با حجم ۱۵۸۷ سی‎سی آن اشاره کنیم که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد. این موتور دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده که تولید آنها در سال ۱۹۹۲ به پایان رسیده است. اگر به فکر خرید تویوتا کرولا به عنوان یکی از خودروهای نوستالژی تویوتا هستید، می‌توانید قیمت مدلهای مختلف آن را پیدا کنید. در یک نمونه قیمت تویوتا کرولا ۱۷ میلیون تومان گذاشته شده است که ممکن است تغییراتی در مدل‌های دیگر آن هم دیده شود.

تویوتا کریسیدا

امکانات و قابلیت‌های تویوتا کریسیدا باعث شده که بسیاری از فعالان حوزه خودرو ایران آن را به عنوان یکی از خودروهای نوستالژی تویوتا برای خود نگه دارند. قیمت خرید و فروش تویوتا کریسیدا در بازار ایران مبلغی در حدود ۴۵ میلیون تومان تا ۶۵ میلیون تومان است. این خودرو به عنوان یک سدان با امکانات کامل در سال ۱۹۹۲ تولید شد و از همان زمان در بازار ایران حضور دارد.

در تویوتا کریسیدا یک موتور با حجم ۲۴۴۶ سی‎سی استفاده شده است که دارای ۴ سیلندر و ۱۲ سوپاپ است. آرایش قرار گیری سیلندرها به صورت خطی مستقیم بوده و موتور خودرو در جلوی آن قرار گرفته است. حداکثر توان خروجی گزارش شده برای تویوتا کریسیدا ۹۴ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور خروجی آن ۲۲۰ نیوتن متر در 2400 دور در دقیقه است.

مطمئناً برای پیدا کردن خودروهای نوستالژی تویوتا کار سختی ندارید و بسیاری از افراد جامعه به استفاده از آنها علاقه دارند. فقط باید کمی ریزبین و دقیق باشید. خرید و فروش تویوتا کریسیدا به عنوان یک سدان خانوادگی انجام می‌گیرد و خرید و فروش تویوتا لندکروزر 2f بیشتر مربوط به حوزه مسابقات آفرود و طبیعت‎گردی است. ولی خب به هر حال باید قبول کنیم که کاربرد طبیعی این خودروها در بازار ایران بسیار کمتر شده است.

منبع: دلگرم

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها