کد خبر : 9513

رنج رور SV کوپه دیگر تولید نخواهد شد

رنج رور SV کوپه دیگر تولید نخواهد شد

به تازگی مشخص شده که جگوار لندرور از تولید نسخه لوکس و 2در از شاسی بلند پرچمدار خود یعنی رنجرور SV، منصرف شده است. مدتی پیش و در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو 2018 رنجرور این کوپه لوکس را به معرض نمایش درآورد و پس از آن وعده داد که آن را در تیراژ محدود 999 دستگاه و با قیمتی در حدود 300 هزار دلار تولید خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، هرچند تعداد پیش فروش‌های احتمالی رنجرور کوپه اعلام نشده اما انگلیسی‌ها می‌گویند که علت لغو تولید این خودرو، کمبود تقاضا نبوده است.

اکنون و در اظهارنظری رسمی از سوی مقامات این شرکت معتبر، اعلام شده که پای این خودروی کوپه لوکس به خط تولید نخواهد رسید اما در ادامه به مشتریان وعده داده شده که تمرکز منابع و هزینه‌های لندرور روی توسعه نسل تازه‌ای از محصولات متمرکز شده و این شرکت برنامه‌های هیجان انگیزی برای برقی‌سازی و بکارگیری انواع گوناگون فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید در ساخته‌های خود دارد تا بدین ترتیب همچنان بتواند در بازار خودروهای شاسی بلند پیشتاز باشد.

در ضمن شرکت رنجرور خاطرنشان ساخته که علت لغوشدن تصمیم این شرکت درباره تولید رنجرور SV کمبود تقاضا نبوده ولی از فاش کردن تعداد خودروهای پیش فروش شده احتمالی نیز خودداری کرده است.

به هرحال این تصمیم می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های گروه جگوار لندرور برای کاهش هزینه‌ها تا سقف 2.85 میلیارد دلار اشاره کرد که کاهش 4500 نفری نیروی کار را به دنبال داشته و به دلیل رشد منفی فروش در بازار چین، کاهش استقبال از مدل‌های دیزل و البته مقابله با شرایط نامساعد احتمالی آینده پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام شده است.

قرار بود تولید رنجرور SV کوپه توسط بخش خودروهای ویژه جگوارلندرور یعنی SVO و به صورت دست ساز انجام شود درحالیکه برای فضای کابین نصب چهار صندلی مجزا با پوشش چرم اختصاصی و قطعات چوبی پیش بینی شده بود. در بخش فنی نیز پیشرانه 5 لیتری سوپرشارژر 8 سیلندر با قدرت 557 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور به عنوان گزینه اصلی درنظر گرفته شده بود.

در هرحال به نظر می‌رسد مسئولان شرکت جگوار لندرور علاقه‌ای به نا امید ساختن طرفداران این برند ندارند چراکه وعده ساخت چندین مدل خودروی جدید جالب که همچون مدل F-PACE SVR واجد ویژگی‌های لوکس محصولات این برند به همراه عملکرد فنی خوب باشند، را داده‌اند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها