کد خبر : 80082

بهترین روغن موتور برای پژو 405

برخلاف گذشته، خودرو های امروزی را می توان به راحتی و به سرعت در مسافت های طولانی توسط افراد ماهر و کارآمد جابه جا کرد و صنایع و شرکت ها را برای افزایش کارایی و بهره وری بالا در فعالیت های مرتبط بوسیله خودرو آلات مانند ماشین آلات سازماندهی کرد، زیرا بهره وری را بسیار افزایش می دهند.

امروزه افراد هر کاری را با کمک مستقیم و غیر مستقیم خودرو ها و ماشین آلات در هر زمانی از شبانه روز انجام می دهند و می توان گفت زندگی افراد امروزی به نوعی ماشینی شده و نمی توان گفت کاری بدون دخالت ماشین آلات و خودرو ها صورت می گیرد.

به همین دلیل خودرو نیاز به مراقبت و نگهداری از تجهیزات و قطعات خود و همچنین تجهیزات دیگری دارد که به کار و روند رشد انسان در همه زمینه ها سرعت می بخشد تا روند کارایی، استفاده و پیشرفت را ادامه دهد.

به همین دلیل با رشد و توسعه صنعت خودرو و ماشین آلات، کارشناسان فعال در این زمینه در تلاش هستند تا تمامی ابعاد خودرو اعم از عملکرد و قطعات را توسعه دهند و این پیشرفت دلیل اصلی کارشناسان و محققان است تا توسعه ابزار و قطعات، تعمیرات اجزای خودرو ها و فراهم کردن محصولات و شرایط مناسب برای نگهداری از قسمت های مختلف خودرو را جدی تر دنبال کنند.

چرا باید از روغن موتور استفاده کرد؟

چرا باید از روغن موتور استفاده کرد؟

یکی از مهم ترین و موثر ترین مواد تشکیل دهنده خودرو در فرآیند کار طولانی مدت است، زیرا اصل عمل و اصل نگهداری خودرو و حفظ اجزای آن و بهترین شرایط برای بودن در روند فعالیت ادامه دار استفاده از مواد و ابزار های محافظت کننده مخصوصا روغن موتور است.

روغن موتور محصولی است با ویژگی های فراوان از جمله چگالی خاص، ترکیب مواد اولیه، غلظت، ویسکوزیته خاص، سازگاری با موتورها و انواع موتورها و دارا بودن انواع ویژگی ها و نشانگرها چرا که برای هر نوع موتوری ویژگی های بسیار دیگری نیز برای روغن موتور وجود داشته و روغن موتور مخصوص هر خودرو برای ادامه فرایند درست آن استفاده شود.

در نتیجه از نظر دلایل و لزوم استفاده از روغن موتور تفاوتی بین نوع خودرو، کاربری خودرو، استحکام خودرو و... وجود ندارد و همه خودرو ها باید از روغن موتور مناسب نوع موتور استفاده کنند بنابراین در موتور خودرو به دلیل اینکه عمر هر خودرو و قطعات مربوط به موتور به نگهداری، تعویض و مراقبت از موتور خودرو بستگی دارد، از ابتدای تولید خودرو، خودرو های موتوری اساس همه خودروها بوده و وظیفه موتور سوزاندن سوخت است و چرخش سیلندر های موتور به تولید انرژی مستقیم ادامه می دهند و همین ادامه روند اصلی ترین دلیل برای لزوم استفاده و تعویض روغن موتور خودرو ها است.

به همین دلیل ایمنی، نگهداری و تعمیر موتور خودرو یکی از مهم ترین مسائل بوده و باید بهترین و بالاترین شرایط را برای خودرو و تداوم موتور فراهم کرد.

چگونه بهترین روغن موتور را برای خودرو انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین روغن موتور را برای خودرو انتخاب کنیم؟

اکنون که اهمیت استفاده از روغن موتور را می دانید، باید به طور منظم موتور خود را بررسی و روغن موتور آن را روغن موتور مناسب موتور و کاربری خودروتان تعویض کنید تا در کنار مراقبت از سایر قطعات خودرو، موتور خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.

حال سوال اینجاست که در هنگام تعویض روغن موتور چه نوع روغن موتوری دارای ویژگی ها و موادی است که باید به موتور خودرو اضافه شود تا عمر موتور افزایش یافته تا علاوه بر طول عمر آن راندمان و بهره وری بالاتری را نیز در اختیار موتور خودرو قرار دهد.

قبل از اینکه بدانید کدام روغن موتور برای خودروی شما مناسب است، باید با نوع روغن موتور و خواص اولیه آن مانند عدد نوشته شده روی نوع روغن موتور آشنا شوید، زیرا در صورت آگاهی نداشتن از خواص و ویژگی های آن انتخاب روغن موتور اشتباه می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی و آسیب به موتور شما شود و بهتر است برای پیشگیری از این چنین خساراتی ابتدا نوع موتور و روغن موتور مناسب برای نوع موتور خود را بشناسید.

نحوه تشخیص بهترین روغن موتور برای خودرو

نحوه تشخیص بهترین روغن موتور برای خودرو

در هنگام تعویض روغن موتور طبق توضیحات بالا باید عوامل و موارد مهم دیگری مانند مدت زمان استفاده از روغن موتور و مهم ترین نکات در دفترچه راهنما و خواندن نکات تعویض و روش های تعویض را در نظر بگیرید.

برای اینکه بفهمید کدام روغن موتور برای خودروی شما مناسب است، باید دفترچه راهنمای تعویض روغن موتور را بخوانید و بدانید خودروی شما از چه نوع موتوری بهره برده و روغن موتور مناسب خودرو شما کدم نوع روغن موتور با چه مشخصه هایی است و در زمان معین شده در دفترچه راهنمای تعویض روغن موتور نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

شما می توانید با مقایسه خواصی مانند ویسکوزیته روغن موتور های مختلف بر اساس زمانی از سال که می خواهید روغن موتور را تعویض کنید، بهترین روغن موتور را انتخاب کرده و بر بهره وری موتور خودرتان بیافزایید.

با توجه به خواص روغن موتور روی قوطی روغن موتور دو عدد درج شده است و این مشخصه نشان دهنده غلظت آن در فصول مختلف سال مانند رقیق تر شدن روغن موتور در فصل گرما و غلیظ تر شدن  روغن موتور در فصول سرد سال است.

در صورت تصمیم به تعویض روغن موتور در فصول گرم از سال، هر چه عدد دوم بزرگتر یا همان عدد بعد از حرف W بزرگ تر باشد، روغن موتور برای ماشین شما مناسب تر است.

حال اگر تصمیم به تعویض روغن موتور در فصول سرد داشتید، چون روغن موتور در فصل سرد سرد تر می شود، هر چه عدد اول یا همان عدد قبل از W کمتر باشد، روغن موتور برای ماشین شما مناسب تر است.

بهترین روغن موتور مناسب برای پژو 405

همانطور که در بالا گفتیم در فرآیند تعویض روغن موتور و انتخاب بهترین روغن موتور برای خودرو ابتدا باید نوع موتور و برخی از خصوصیات نوع روغن موتور را بشناسید زیرا به دلیل وجود تفاوت های اساسی در انواع روغن موتور ها و وجود احتمال عوارض و آسیب های جدی به موتور خودرو انتخاب بهترین و مناسب ترین روغن موتور برای خودرو  تاثیر بسزایی در موتور خودرو دارد.

حال در پاسخ به این سوال که روغن موتور مناسب برای موتور پژو 405 چیست، باید بگویم که به طور کلی موتور خودرو های پژو 405 یک موتور کوچک چهار سیلندر است که در خانواده خودروهای پژو و پژو پارس و برخی تیپ های 206 کاربرد دارد و به طول معمول و عموم روغن موتور های تمام سنتتیک برای موتور های از نوع 405 کارآمدی و طول عمر بهتری را دارا هستند.

بهترین روغن موتور مناسب برای پژو 405

زیرا روغن موتور سنتتیک در موتورهای چهار سیلندر کوچک و موتور پژو 405 کارایی و کیفیت بالایی دارد و همچنین باید بگوییم که روغن نیمه سنتتیک در عملکرد موتور های چهار سیلندر کوچک مشکلی ایجاد نمی کنند.

کلام آخر

ما در مطالب بالا به همراه یزدان اویل به بررسی موضوعات بسیاری مانند دلایل بزوم استفاده از روغن موتور، چگونگی انتخاب بهترین روغن موتور برای نوع موتور خودرو و پاسخ دادن به این سوال که بهترین روغن موتور برای خودرو های پژو 405 کدام است پرداختیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها