کد خبر : 54257

شوک قیمت پراید این بار به فروشندگان خودرو

شوک قیمت پراید این بار به فروشندگان خودرو

اگر دو ماه پیش قیمت پراید با عبور از مرز 100 میلیون تومان خریداران را شوکه کرد، دیروز دلالان و سفته بازان خودرو به شوک قیمت پراید گرفتار شدند.

به گزارش خودروتک، دیروز پس از کمی بیش از دو ماه قیمت پراید در ارزانترین مدل یعنی پراید 131 بار دیگر به زیر 100 میلیون تومان رسید. دیروز هر دستگاه پراید 131 از سوی فروشندگان تا 97 میلیون تومان هم اعلام قیمت شد و البته همچنان برای این قیمت پراید هم خریداری وجود ندارد.

قیمت پراید 131 نیز دیروز در محدوده 101 و 102 میلیون تومان اعلام می شد و احتمالا قیمت این مدل نیز ظرف امروز یا اوایل هفته آینده به زیر 100 میلیون تومان خواهد رسید.

موج کاهش قیمت خودرو که از نیمه آبان ماه شروع شد سد مقاومت فروشندگان خودرو را شکست و اغلب خودروهایی که در پروسه تولید انبوه قرار دارند با کاهش قیمت مواجه شدند. اگر چه در روزهای گذشته قیمت خودروهایی همچون سمند و پژو 206 با ریزش سنگینی مواجه بود اما آگهی دهندگان خودرو از اعلام قیمت پراید در زیر 100 میلیون تومان خودداری می کردند.

اما سیگنال هایی که از سوی بازارهای موازی سرمایه ای به ویژه بازار ارز منتشر شد، دیروز دیگر چاره ای به غیر از شکستن مرز حمایتی 100 میلیون تومان برای پراید باقی نگذاشت.

بررسی سایت هایی که آگهی خودرو را منتشر می کنند نشان می دهد که تعداد آگهی های فروش خودرو به طور چشمگیری افزایش یافته است و این در حالیست که خریداران با درک این مساله که قیمت خودرو در سراشیب کاهش قرار دارد، از ورود به بازار برای خرید خودداری می کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها