کد خبر : 65513

تقاضا از پیش فروش خودرو عقب کشید

تقاضا از پیش فروش خودرو عقب کشید

سرانجام پس از بیش از یک سال هجوم تقاضا به انواع فروش های خودرو که از سوی خودروسازان اعلام می شد، اولین نشانه های جدی عقبگرد تقاضا از فروش فوق العاده در پیش فروش اخیر سایپا مشاهده شد. پیش فروشی که در آن میزان تقاضا برای چند خودرو زیر سقف درنظر گرفته شده بود.

به گزارش خودروتک، هر چند میزان تقاضا برای پیش فروش خودرو همواره از فروش فوق العاده به مراتب کمتر است، اما اینکه در جریان پیش فروش خودرو چند خودرو زیر تعداد درنظر گرفته شده متقاضی داشته باشند، اتفاق جدید در حوزه تقاضای خودرو صفر کیلومتر است. اتفاقی که در پیش فروش سایپا رخ داد.

پیش از این در مواردی میزان تقاضا برای خودروهای وانت همچون وانت پراید و وانت نیسان زامیاد در مواردی زیر ظرفیت در نظر گرفته شده بود که به این ترتیب قرعه کشی برای این خودروها منتفی بود. اما در پیش فروش اخیر سایپا این تقاضای زیر ظرفیت در خودروهای سواری ایجاد شده است.

در این پیش فروش 8 محصول از سایپا عرضه شد که شامل خودرو شاهین، ساینا S، ساینا، کوییک دنده ای، کوییک R، کوییک R تریم داخلی قرمز، کوییک S و وانت پراید 151 می شد.

برای این محصولات تنها 78 هزار و 244 نفر متقاضی ثبت نام کردند که از افت بسیار زیاد میزان تقاضا برای پیش خرید خودرو حکایت می کند. در واقع متقاضیان خودرو بیش از گذشته ترجیح می دهند به سراغ فروش فوق العاده بروند که هم بازه تحویل خودرو سه ماهه است و هم قیمت قطعی خودرو مشخص است.

اما به اصل بحث برگردیم یعنی تقاضای زیر ظرفیت عرضه در این پیش فروش. از این 8 خودرو تنها 2 خودرو شاهین و ساینا متقاضی بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده داشتند و در بقیه خودروها میزان تقاضا به سطح ظرفیت در نظر گرفته شده نرسید.

به عنوان مثال، برای خودرو کوییک R ظرفیت 5 هزار دستگاه در نظر گرفته شده بود که میزان تقاضا در نهایت به 3 هزار و 766 نفر رسید. و یا از 10 هزار خودرو ساینا S در نظر گرفته شده ، تنها 8 هزار و 448 دستگاه ثبت نام شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها