کد خبر : 5483

اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش

اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش

بازار خودرو همچنان در رکود به‌سر می‌برد. فعالان بازار می‌گویند، به دلیل بلاتکلیفی در قیمت‌گذاری خودرو، این روزها مشتریان بیش از پیش سردرگم به نظر می‌رسند. به گفته آنها بی‌انگیزگی در دلالان و همچنین مشتریانی که برای کسب سود در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز موج می‌زند. این در حالی است که در هفته‌های گذشته، حضور این سرمایه‌های سرگردان و فعالیت دلالان سبب شده بود تا بازار روند افزایشی پیدا کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که بازار خودرو برای سرمایه‌های سرگردان جذابیت گذشته را ندارد، بازهم شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

دست‌اندرکاران بازار این‌بار انگشت اتهام را به سوی شرکت‌های خودروساز نشانه می‌روند. آنها معتقدند در شرایطی که دلالان و همچنین مشتریانی که برای کسب سود در این بازار حضور پیدا کرده‌اند، به تدریج در حال خروج از بازار هستند، شرکت‌های خودروساز با عرضه قطره‌چکانی به بازار سبب می‌شوند که قیمت‌ها روند کاهشی پیدا نکند.

البته خودروسازان از ابتدا دلیل این مساله را کمبود قطعه و زمینگیر شدن تولیدات خود در کف کارخانه عنوان کرده‌اند، مساله‌ای که با دیده تردید از سوی فعالان بازار به آن نگاه می‌شود. پایین نیامدن قیمت در بازار، سبب شده تا همچنان مصرف‌کنندگان واقعی حضور کمرنگی در بازار داشته باشند. تنها دلیلی که سبب حضور انگشت‌شمار مصرف‌کنندگان واقعی در بازار می‌شود، نیاز به خرید خودرو به دلیل شرایط خاص مصرف‌کنندگان است.

از طرف دیگر طی این هفته شاهد حضور اعتراضی برخی از مشتریانی هستیم که اقدام به پیش‌خرید خودروهای داخلی کرده بودند. دلیل اصلی این مساله را باید در سردرگمی شرکت‌های خودروساز در قبال خودروهای پیش‌فروش شده جست‌وجو کرد. 

عمده‌ترین این اعتراض‌ها مربوط به خودروهای خانواده رنو است. پیش‌تر شرکت سایپا اعلام کرده بود که از ۴۸ هزار خودروی ثبت‌نامی، توانایی تحویل ۱۲ هزار خودرو را تا پایان سال دارد و در ارتباط با ۳۶ هزار خودروی پیش‌فروش شده دیگر، به دنبال راهکارهایی است تا حقوق ثبت‌نام‌کنندگان را تامین کند. راهکارهایی که همچنان از سوی این خودروساز رسانه‌ای نشده و همین بلاتکلیفی سبب سردرگمی ثبت‌نام‌کنندگان شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها