کد خبر : 2774

کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز

کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز

آمار وزارت صنعت نشان می‌دهد که تولید خودروهای دوگانه‌سوز در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، کاهش ۴۵ درصدی داشته است.

به گزارش خودروتک، در شرایطی که این روزها اخبار مختلفی در مورد احتمال احیای کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از افت ۴۵ درصدی تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

خودروی دوگانه‌سوز CNG گاز طبیعی

هرچند با توجه به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور، احتمال افزایش قیمت بنزین چندان بالا نیست، با این حال بازگشت کارت سوخت جدی شده است. بنابراین اگر کارت سوخت احیا شود، به احتمال فراوان اقبال به خودروهای دوگانه‌سوز در بازار افزایش خواهد یافت و این موضوع بر روند تولید این محصولات نیز اثر صعودی خواهد گذاشت. طبعاً اگر قیمت بنزین نیز افزایش یابد و فاصله آن با قیمت گاز طبیعی حفظ شود، این موضوع  اثری مضاعف بر میزان استقبال از خودروهای دوگانه‌سوز و تیراژ آن‌ها خواهد گذاشت.

پژو پارس  Peugeot Pars

این در شرایطی است که آمار ۶ ماه نخست امسال نشان می‌دهد تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس تا پایان شهریور امسال، ۲۷ هزار و ۵۱۴ دستگاه خودروی دوگانه‌سوز در کشور به تولید رسیده است که منحصر به چهار محصول پژو پارس، پژو 405،‌ تیبا و سمند می‌شود. در این میان، پژو پارس دوگانه‌سوز تیراژی ۴ هزار و ۴۷۴ دستگاهی از خود به جا گذاشته است. سمند دوگانه‌سوز نیز ۱۱ هزار و ۲۰۷ دستگاه تیراژ داشته و بنابراین بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. تیبا دوگانه‌سوز و پژو 405 دوگانه‌سوز هم به ترتیب ۳ هزار و ۵۶۱ دستگاه و ۸ هزار و ۲۷۲ دستگاه تیراژ تا پایان شهریور امسال داشته‌اند. هر چهار خودرو در مقایسه با نیمسال نخست سال گذشته، کاهش تولید تجربه کرده‌اند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها