کد خبر : 52167

ون برقی آمازون رونمایی شد

ون برقی آمازون رونمایی شد

اگرچه هنوز خبری از عرضه پهپاد جدید آمازون موسوم به آمازون پرایم ایر نشده، اما این غول دنیای فناوری قصد دارد تا مسیر جدیدی را با عرضه یک ون الکتریکی پیش روی خود باز کند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، آمازون اعلام کرد که با همکاری شرکت آمریکایی ریویان (Rivian) در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، ساخت یک ون الکتریکی را برای تحویل کالاهای خود به مشتریان آغاز کرده است.

به توجه به اطلاعاتی که ارائه شده، می‌توان گفت که این ون الکتریکی به سنسورها و دوربین‌های بیرونی با زاویه دید 360 درجه‌ای، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌سازگار با دستیار صوتی الکسا و مجموعه‌ای از فناوری‌های کمکی برای حرکت بهتر در ترافیک و بزرگراه‌ها مجهز شده است.

هر دو شرکت آمازون و ریویان، از سرمایه‌گذاری در تولید این ون‌ها ابراز خوشحالی کردند. در همین رابطه، مدیر حمل و نقل جهانی امازون عنوان کرد: ما می‌دانیم که می‌بایست از دیگر محصولات تحویل کالا پیشی بگیریم. ما می‌خواهیم که رانندگان‌مان از رانندگی با خودروهای خود لذت ببرند. در این خودرو، مواردی همچون امنیت و عملکرد مطلوب را در اولویت قرار دادیم تا بتوانیم کارکرد خوردرو را ارتقا دهیم.

ریویان قصد دارد تا سال 2022 میلادی، 10 هزار دستگاه از این ون الکتریکی را به بازار عرضه کند. این تعداد برای سال 2030 برابر با 10 هزار دستگاه عنوان شده که نشان‌دهنده عزم جدی آمازون برای به حداقل رساندن نقش خود در انتشار گازهای آلاینده به جو است.

همانطور که می‌دانید اخیرا بسیاری از شرکت‌ها و خودروسازان بزرگ دنیا به تولید خودروهای الکتریکی و کنار گذاشتن تولیدات خود که از سوخت‌های فسیلی بهره می‌برند، روی آورده‌اند و از آنجایی که میزان استفاده آمازون از خودرو در زمنیه تحویل کالاهای خریداری‌شده به مشتریان، نسبتا زیاد است این شرکت نیز ورود خود را به جمع حامیان استفاده از خودروهای الکتریکی اعلام کرد.

آمازون سفارش مشتریان را با ون‌های الکتریکی به دستشان می‌رساند

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها