کد خبر : 5036

قصر متحرک لینکلن

قصر متحرک لینکلن

نسخه 2020 لینکلن Aviator در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. خودرویی که مسلماً یکی از زیباترین تولیدات لینکلن طی سال‌های اخیر است. شاسی‌بلند چشم‌نوازی که طراحی پیچیده آن حس و حال نسخه مفهومی همین خودرو را که ابتدای امسال رونمایی شد را القا می‌کند.

به گزارش خودروتک، علاوه‌بر نسخه بنزینی، پیشرانه پلاگین هیبریدی با قدرت 450 اسب‌بخار برای آن قابل سفارش خواهد بود.

در واقع لینکلن اوییتور قصد دارد تا به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس دنیا در مقابل برندهای نام‌دار اروپایی مانند آئودی Q7، ب‌ام‌و X5، مرسدس‌بنز GLE و ولوو XC90 عرض‌اندام کند.

جوی فالوتیکو مدیر لینکلن درباره این پروژه می‌گوید: «اوییتور نمایش خردمندانه‌ای از ویژگی‌های بنیادین برند ما است. اوییتور نمایشی باشکوه از ظرافت، عملکرد و راحتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. نمایشی واقعی از چشم‌انداز لینکلن برای آینده.» در حالی که لینکلن می‌توانست اوییتور را به‌عنوان یک کانسپت با طراحی بی‌نظیر معرفی کند و البته هیچ امیدی به تولید شدن نداشته باشد؛ اما در عوض آمریکایی‌ها یک شاسی‌بلند با طراحی که روی پیمایش‌های خیابانی متمرکز شده بود را تولید کردند.

بازی زیبای چراغ‌های LED، جلوپنجره کروم عضلانی و بخشی از المان‌های طراحی انتهایی اشاراتی به زبان مفهومی این خودرو دارد. لینکلن اوییتور از پلتفرم فورد اکسپلورر جدید استفاده می‌کند؛ پلتفرمی که شامل نسخه‌های RWD (محور متحرک عقب) می‌شود و البته ویرایش محبوب AWD (همه چرخ‌های متحرک).

برای این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربو با 400 اسب‌بخار نیرو استفاده شده است. نکته حیرت‌انگیز درباره این لینکلن آن است که جعبه‌دنده آن 10 سرعته اتوماتیک است. علاوه‌بر نسخه بنزینی، پیشرانه پلاگین هیبریدی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. که در این صورت شاسی‌بلند لوکس لینکلن 450 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 815 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها