کد خبر : 4116

قوی ترین ویرایش ب ام و سری 3 آمد

قوی ترین ویرایش ب ام و سری 3 آمد

در گذشته شاهد معرفی نسل جدید بی‌ام‌و سری 3 بودیم. به تازگی این شرکت آلمانی خودروی بی‌ام‌و M340i را معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و در گذشته نه چندان دور از هفتمین نسل بی‌ام‌و سری 3 به صورت رسمی رونمایی کرد. این کمپانی در اواخر ماه جاری میلادی مدل‌های مختلف این خودرو را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این خودرو از طراحی جذابی بهره می‌برد. در حالی که تا معرفی بی‌ام‌ M3 زمان زیادی باقی مانده، بی‌ام‌و خودروهای M340i و M340i xDrive را معرفی کرده است.

این کمپانی آلمانی امروز مشخصات کامل مدل 2020 بی‌ام‌و M340i و M340i xDrive را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. این محصولات قدرتمندترین خودروهای سری 3 محسوب می‌شوند، البته بی‌ام‌و M3 را باید به صورت جدا در نظر گرفت. همانطور که می‌توان حدس زد، قدرت تولیدی موتور بی‌ام‌و M340i به چرخ‌های عقب آن و در مدل M340i xDrive به چهار چرخ آن منتقل می‌شود. هر دو خودرو دارای موتور 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر هستند. این موتور با استفاده از توربوشارژر قدرتی برابر با 382 اسب بخار و گشتاوری برابر با 500 نیوتون متر تولید می‌کند.

سرعت این محصولات در مدت زمان 4.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسل کنونی بی‌ام‌و M3 و همچنین نسل آینده آن شتاب بهتری دارند. در حال حاضر بی‌ام‌و M3 مجهز به پکیج Comptetition دارای موتور 453 اسب بخاری بوده که سرعت آن را در مدت زمان 3.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. خودروهای جدید بی‌ام‌و تنها با یک جعبه دنده در آمریکای شمالی به فروش می‌رسند. این محصولات دارای گیربکس 8 سرعته خودکار هستند، البته برای تعویض دستی دنده‌ها می‌توان از پدال‌های در نظر گرفته شده پشت فرمان استفاده کرد.

برای این خودروها حالت‌های رانندگی مختلفی در نظر گرفته شده است. در مود اسپرت و اسپرت پلاس قدرت بیشتری به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، البته این مورد در بی‌ام‌و M340i xDrive بیشتر به چشم می‌آید. این دو خودروی بی‌ام‌و دارای قابلیت کنترل الکترونیکی M Sport دیفرانسیل عقب هستند که علاوه بر بهبود چسبندگی خودرو به زمین، پایداری آن را نیز افزایش می‌دهد. وزن این محصولات به صورت مساوی در بخش‌های جلویی و پشتی آن‌ها توزیع شده است. این موضوع به معنای افزایش 25 درصدی استحکام به صورت کلی و بهبود 50 درصدی آن در نواحی مخصوص است. به علت استفاده از آلومینیوم و فولاد با مقاوت بالا، این محصولات کاهش وزنی برابر با 55 کیلوگرم داشته‌اند.

این محصولات به صورت استاندارد از سیستم ترمز M Sport بهره می‌برند. این سیستم برای چرخ‌های جلو دارای کالیپر با 4 پیستون و برای چرخ‌های عقب دارای کالیپر با یک پیستون است. ترمز مورد استفاده در این خودروهای آلمانی از سیستم‌های امنیتی معمول مانند ABS نیز بهره می‌برد. ابعاد نسل جدید بی‌ام‌و سری 3 در مقایسه با نسل گذشته افزایش یافته است. در حالی که ابعاد این خودرو افزایش داشته، بی‌ام‌و وعده داده عملکرد آن تغییری نکرده است.

نمای داخلی بی‌ام‌و سری 3 جدید در مقایسه با نسل گذشته بهبود پیدا کرده که برای مثال می‌توان به کیلومترشمار دیجیتال آن اشاره کرد. این خودرو به صورت استاندارد به جدیدترین نسل iDrive مجهز شده است. در حال حاضر قیمت رسمی خودروهای M340i و M340i xDrive از سوی بی‌ام‌و مشخص نشده است؛ با این حال فروش آن‌ها از تابستان سال آینده آغاز می‌شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها