کد خبر : 5708

یک ساعت کار معلمان برابر با 10 ساعت کار فیزیکی است

یک ساعت کار معلمان برابر با 10 ساعت کار فیزیکی است

رییس دانشگاه فرهنگیان در مراسم روز دانشجو در پردیس شهید چمران گفت: بهترین نگاه ها، نگاه فاخر به کار معلم و نقش معلمی در جامعه است؛ یک ساعت کار معلمی برابر با ۱۰ ساعت کار فیزیکی است.

به گزارش میزان، در نشست صمیمی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان تهران با وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت ۱۶ اذر روز دانشجو با حضور هیئت رئیسه دانشگاه در پردیس شهید چمران برگزار شد، خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن پاسداشت روز دانشجو، این روز را روز علم، دانش، بینش، پویش، جوشش و پژوهش خواند و ابراز امیدواری کرد: در این روز با حضور در جمع دانشجومعلمان از دغدغه ها، نقد‌ها و پیشنهادات دانشجویان مطلع شده و پاسخ‌های درخور به مطالبات آنان بدهیم. وی سنت تکریم ایام، افراد و آثار را سنت حسنه انسانی دینی و تاریخی دانست و ضمن اشاره به ۱۶ آذر به عنوان مناسبتی دانشجویی به بیان فلسفه نامگذاری این روز و شهادت سه تن از دانشجویان در سال ۱۳۳۲ پرداخت.

خنیفر ضمن گرامیداشت حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان، رییس آموزش و پرورش استان تهران و هیئت رئیسه، استادان و مدیران پردیس‌ها و مراکز در جمع خانواده دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: معلم آسمان یک جامعه است و هم صحبتی با آسمان‌ها مایه سربلندی است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: خداوندا برای معلمان نزد تو آمرزش می‌طلبم، آنان را آمرزیده کن، عمرشان را زیاد کن و در اشتغالشان خیر و موفقیت قرار ده"، گفت: هرکس این ۳ را کسب کند، دیگر نیاز به ثروت و شهرت ندارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان روایت‌هایی از ائمه اطهار پیرامون جایگاه و نقش تاثیرگذار معلم در جامعه افزود: به معلم بودنم افتخار می‌کنم، بهترین نگاه ها، نگاه فاخر به کار معلم و نقش معلمی در جامعه است؛ یک ساعت کار معلمی برابر با ۱۰ ساعت کار فیزیکی است.

وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی بسیار بزرگ دانست که هیچگاه رو به افول نخواهد گذاشت و تصریح کرد: در سال جدید با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش و اهتمام معاونان دانشگاه، ۴۱ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شد.

خنیفر در ادامه از دانشجو معلمان برای تحمل فشار‌های ناشی از افزایش جذب، کمبود امکانات و فرسودگی فضا‌ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در تربیت معلم با حضور، همت و نگرش جوانانی مانند شما نظام تعلیم و تربیت به درجات بالا برسد.

وی با اشاره به شرایط ویژه نظام تعلیم و تربیت و ضرورت جبران نیاز به معلم خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف طاقت، تدبر و تحمل شما نیاز است.

رییس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: بر آنیم تا در سال‌های آتی ضمن ایجاد بستر و امکانات، جذب دانشجو معلم را افزایش دهم تا نیاز ملی به معلم رفع شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها