کد خبر : 58882

برنامه خاص پورشه برای زنده نگه داشتن خودروهای بنزینی

برنامه خاص پورشه برای زنده نگه داشتن خودروهای بنزینی

سوخت مبتنی بر هیدروژن برای آزمایش در سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد که در اتومبیل مسابقه‌ای جدید پورشه ۹۱۱ GT۳ Cup استفاده خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،قرار است در آینده تمام خودرو‌ها الکتریکی شوند، اما وسایل نقلیه با موتور‌های احتراق داخلی قرار نیست که ناپدید ‌شوند، به همین دلیل سوخت‌های مصنوعی می‌توانند گزینه‌ای برای اتومبیل‌های موجود در جاده باشند. 

سوخت‌های الکترونیکی که پورشه در حال آزمایش روی آن است، از CO۲ و مواد تشکیل دهنده هیدروژن تشکیل شده و با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر ساخته می‌شود، که به طور قابل توجهی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را در مقایسه با سوخت‌های پایه نفتی کاهش می‌دهد.

پورشه در حال حاضر فاصله زیادی در رابطه با تحقیقات سوخت سنتتیک دارد، آئودی، بوش و مک لارن سالهاست که در مورد این فناوری صحبت کرده و روی آن کار می‌کنند. برای ایجاد رقابت برای سوخت پاک تر، تقریباً هر خودروساز اکنون روی خودرو‌های برقی متمرکز شده است، اما خرید یک خودرو الکتریکی این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق اتومبیل‌های فروخته شده از بنزین تأمین می‌شوند و آن‌ها برای مدت طولانی در جاده‌ها باقی می‌مانند.

پورشه به عنوان راهی برای ماندگاری بیشتر رانندگی با وسایل نقلیه موجود، روی سوخت‌های مصنوعی که آن را eFuels می‌نامد کار می‌کند که به گفته این شرکت می‌تواند یک موتور احتراق داخلی را به همان اندازه EV تمیز کند.

سوخت‌های الکترونیکی پورشه از CO۲ و هیدروژن ساخته شده و با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تولید می‌شوند. نتیجه نهایی مایعی است که موتور آن را می‌سوزاند، همانند بنزینی است که از نفت خام ساخته شده است، اما حداقل از لحاظ تئوری می‌توان سوخت الکترونیکی را به صورت خنثی از نظر آب و هوا تولید کرد.

فرانک والایزر سخنگوی پورشه، نایب رئیس اتومبیلرانی Motorsport و GT، در جریان معرفی جدید ۹۱۱ GT۳ جدید، گفت که این شرکت اولین مجموعه آزمایشی کوچک خود را از eFuel تا سال ۲۰۲۲ آماده خواهد کرد.

والایزر گفت: سوخت مصنوعی تمیزتر است و هیچ محصول جانبی وجود ندارد و هنگامی که تولید کامل را شروع می‌کنیم انتظار کاهش ۸۵ درصدی CO۲ را داریم. این همان سطح CO۲ تولید شده در ساخت و استفاده از یک وسیله نقلیه الکتریکی خواهد بود.

پورشه 911 توربو مدل 2021

یکی از مزایای بزرگ eFuel این است که می‌توانید آن را در یک وسیله نقلیه بنزینی استاندارد و بدون نیاز به تنظیم موتور تنظیم کنید. eFuel پورشه نیز فقط برای وسایل نقلیه جاده‌ای در نظر گرفته نشده است. جدیدترین اتومبیل مسابقه پورشه ۹۱۱ GT۳ Cup می‌تواند با سوخت‌های مصنوعی کار کند.

به گفته پورشه، در مسابقات میزان انتشار CO۲ به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. مایکل اشتاینر، عضو هیئت اجرایی تحقیق و توسعه Porche، در بیانیه‌ای در ماه سپتامبر گفت: این فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا موتور احتراقی تا سال‌های سال همچنان بر دنیای خودرو تسلط خواهد یافت. اگر می‌خواهید ناوگان موجود را به روشی پایدار اداره کنید، سوخت‌های الکترونیکی یک جز اساسی است. 

پورشه اولین خودروسازی نیست که روی سوخت تمیزتر بررسی می‌کند. به عنوان مثال آئودی اولین دسته خودروهای خود از دیزل الکترونیکی را در سال ۲۰۱۵ تولید کرد و بنتلی، مزدا و مک لارن همگی موارد مثبتی در مورد سوخت‌های مصنوعی گفته اند. در همین حال، مرسدس بنز موضع مخالفی اتخاذ کرده است.

مارکوس شوفر، رئیس تحقیق و توسعه، در سال ۲۰۲۰ گفته است که سوخت الکترونیکی گزینه مناسبی نیست و تمرکز خودروساز تنها بر برق است. به همین ترتیب، E۸۵، یک جایگزین بنزین خنثی غیرکربن ساخته شده از ۸۵ درصد اتانول بر پایه ذرت، از دهه ۱۹۹۰ در ایالات متحده تبلیغ شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها