کد خبر : 14397

بهترین خودروها برای خانم های ایرانی + تصاویر

بهترین خودروها برای خانم های ایرانی + تصاویر

با نگاهی به خودرو‌های موجود در بازار ایران؛ می‌توان چند مدل از برترین خودرو‌های مناسبِ بانوان در ایران را شناسایی کرد و با ترکیبِ نام این خودرو‌ها با خودرو‌های داخلی بازار ایران؛ به لیستی جالب توجه از برترین و مناسب‌ترین خودرو‌های موجود در بازار ایران دست یافت.

به گزارش خودروتک ، بدون شک بانوان را باید جزء مهم‌ترین مشتریان بازار خودرو در سطح جهان دانست. آن‌ها به دنبال خودرو‌هایی کوچک، فرمان‌پذیر، کم خرج و در عین حال زیبا هستند. همین خواسته‌های به ظاهر ساده باعث شده‌اند که کمپانی‌های بزرگ جهان برای پاسخگویی بهتر به نیاز بانوان، تلاش فراوانی کرده و محصولاتی بسازند که نظر بانوان را جلب کند.

البته این خودروها، حتی باعث جلب نظر مردان نیز شده و آن‌ها هم برای خرید این محصولات چشم گوش تیز کرده و به این ترتیب کمپانی‌های بزرگ خودروسازی با یک تیر، دو نشان را هدف قرار می‌دهند!

اما در ایران اوضاع کمی متفاوت بوده و بانوان ایرانی انتخاب‌های اندکی در بین خودرو‌های موجود در بازار دارند. بانوان در ایران باید خودرو‌هایی را انتخاب کنند که شاید از آن‌ها خیلی دلِ‌خوشی نداشته و چهره و قابلیت‌های مناسب و مورد نظر آن‌ها را ندارند. ولی با نگاهی به خودرو‌های موجود در بازار ایران؛ می‌توان چند مدل از برترین خودرو‌های مناسبِ بانوان در ایران را شناسایی کرد و با ترکیبِ نام این خودرو‌ها با خودرو‌های داخلی بازار ایران؛ به لیستی جالب توجه از برترین و مناسب‌ترین خودرو‌های موجود در بازار ایران دست یافت. پس به این ترتیب شما را در ادامه با ۱۰ خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا خواهیم کرد!

فولکس‌واگن گلف GTI

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

اکثر رسانه‌های تخصصی خودرو، فولکس‌واگن گلف GTI را به عنوان یکی از بهترین خودرو‌ها و محصولات فولکس‌واگن آلمان معرفی کرده‌اند. نام این خودرو در فهرست‌های زیادی دیده شده و تقریبا لیستی نیست که نام گلف GTI در آن ذکر نشده باشد. یکی از لیست‌های مذکور به بهترین خودرو‌های بانوان در سطح جهان اختصاص داشته و در آن فهرست هم شاهد حضور قدرتمند کمپانی فولکس‌واگن آلمان با مدل گلف GTI هستیم؛ بنابراین گلف GTI یکی از برترین خودرو‌های جهان بوده و به عقیده بسیاری از صاحب نظران، یکی از مناسب‌ترین خودرو‌های جهان برای بانوان است.

خوشبختانه گلف GTI به واسطه شرکت ماموت‌خودرو و در ایامی که هنوز برجام جاری بود و خودروسازان بزرگ جهان، نیم‌نگاهی به بازار ایران داشتند؛ در ایران عرضه شد و اکنون بانوان ایرانی توان خریداری این خودروی خوش‌رخ و زیبا را دارند!

گلف GTI در ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژ برخوردار بوده و ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد. توان پیشرانه مذکور به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه DSG به چرخ‌ها منتقل شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ گلف GTI را به ۶.۴ ثانیه می‌رساند. در درون این خودرو می‌توان از امکاناتی همچون؛ گرمکن صندلی جلو، فرمان حساس به سرعت، مانیتور ۹.۲ اینچی، سنسور کنترل فاصله جلو وعقب، کروزکنترل و... استفاده کرد. از نظر امنیتی هم باید گفت که فولکس‌واگن گلف GTI در ایران به سیستم‌های EDL، ASR، ABS، EDTC، هشدار خستگی راننده، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و... مجهز شده است.

اما یک نکته مهم وجود دارد و نباید از قیمت این خودروی فوق‌العاده به این سادگی‌ها عبور کرد! متاسفانه برای خرید یکی از بهترین خودرو‌های جهان و یکی از مناسب‌ترین خودرو‌های موجود برای بانوان در کشور ما، باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرد و خرید این خودرو از پس هر کسی بر نمی‌آید!


آلفارومئو جولیتا

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

 

خوشبختانه یکی دیگر از خودرو‌های محبوب بانوان در سطح جهان را می‌توان در بازار ایران دید و خریداری کرد! جولیتا به به همت شرکت آلفاموتور و با سختی‌های فراوانی به ایران آمد و آخرین بار مدل ۲۰۱۷ این خودروی جذاب از گمروکات کشور عبور کرد و راهی جاده‌های پر فراز و نشیب ایران شد. جولیتا نیز همانند گلف GTI در میان برترین خودرو‌های بانوان در سطح جهان قرار داشته و بانوان ایرانی اگر توانِ خریداری و پرداخت مبلغی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان را داشته باشند؛ می‌توانند در خیابان‌های شهری مانند تهران، سوار بر جولیتا شده و یک رانندگی ایتالیایی را تجربه کنند!

جولیتا در ایران از توان یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو مولتی ایر با قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا صد آن به ۶.۶ ثانیه می‌رسد. این خودروی زیبا در ابتدای حضورش در ایران با قیمتی در حد و اندازه ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد؛ اما ظاهرا خوابِ ما کمی بیش از اندازه طولانی بود و به یک باره با افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت جولیتا مواجه شدیم!


DS ۳

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

پس از برجام، فرصتی فراهم شد که کمپانی لوکس‌ساز DS که جزء کمپانی‌های زیر مجموعه گروه خودروسازی PSA فرانسه است؛ چند خودروی جدید را راهی خیابان‌های ایران کند. از جمله خودرو‌های زیبا، لوکس و جذاب این کمپانی DS۳ نام دارد، که به دلیل ابعاد و چهره جذابش باید از آن به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین خودرو‌های بانوان در ایران یاد کرد. این خودرو از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۱۰ اسب‌بخار برخوردار بوده و توان پیشرانه مذکور به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منقل می‌شود. در این خودرو می‌توان از امکاناتی مانند؛ COOL BOX، سیستم کنترل کیفیت هوا، روکش چرم طبیعی NAPA، سیستم خوش بو کننده هوا، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و... استفاده کرد.

اما طبق معمول کسانی که مجذوب DS۳ شده‌اند باید کمی به فکر جیب خود هم باشند؛ چرا که این خودرو با وجود اینکه ارزان‌تر از گلف GTI و آلفارومئو جولیتا است؛ قیمتی معادل با ۳۴۰ تا ۳۶۵ میلیون تومان داشته و متاسفانه باز هم بسیاری از بانوان ایران، توان خریداری این خودروی لوکس، زیبا و کوچک را ندارند.


هیوندای I۲۰

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

هیوندای I۲۰ یکی‌دیگر از خودرو‌های موجود در بازار ایران است که با توجه به ابعاد و قابلیت‌هایی که دارد؛ می‌توان از آن به عنوان یکی از برترین و مناسب‌ترین خودرو‌های بانوان در ایران یاد کرد. نسل جدید هیوندای I۲۰ به لطف برجام و با همراهی کرمان‌موتور در ایران مونتاژ شد؛ ولی پس از برجام، تولید محصولاتِ هیوندای در کرمان‌موتور با مشکلاتِ فراوانی مواجه گشت و هیوندای هم مانند سایر خودروسازان از ادامه همکاری با شریک ایرانی خود کناره‌گیری کرد و دست کرمان‌موتور را در حنا گذاشت. با این حال هیوندای I۲۰ نسل جدید اکنون در بازار ایران حضور داشته و می‌توان به فکر خرید این خودروی زیبا بود. هیوندای I۲۰ در ایران از توان یک پیشرانه ۱.۴ لیتری با توان ۹۸.۶ اسب‌بخار استفاده کرده و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، توان پیشرانه مذکور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. هیوندای I۲۰ کرمان‌موتور از امکاناتی همچون smart keyless، auto light، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، COOL BOX، صفحه نمایش ۷ اینچی، دوربین عقب و... برخوردار است.

متاسفانه قیمت این خودروی جذاب در بازار ایران بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان بوده و خرید هیوندای I۲۰ مانند خودرو‌های که پیش از این ذکر کردیم، کار هر کسی نیست. ولی اگر I۲۰ نظر شما را جلب کرده و نمی‌توانید از آن عبور کنید؛ باید با پرداخت مبلغی کمتر، به فکر خرید مدل‌های قدیمیتر آن از بازار دست دوم‌های ایران باشید.


میتسوبیشی میراژ

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

میتسوبیشی میراژ می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسبِ بانوان ایرانی به عنوان خودرویی ایده‌آل برای رانندگی باشد. مدل ۲۰۱۸ این محصول ژاپنی که توسط شرکت آرین‌موتور به ایران آماده است؛ از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۷۹ اسب‌بخار استفاده کرده و یک گیربکس اتوماتیک CVT، توانِ پیشرانه مذکور را به محور جلو انتقال می‌دهد. این خودروی کوچک از امکاناتی نظیره؛ کروزکنترل، سنسور پارک عقب (در نسخه سفارشی)، دکمه استارت، سیستم ورود بدون کلید و... برخوردار است.

قیمت این خودرو مانند موارد قبلی بوده و خریداران میتسوبیشی میراژ، باید مبلغی معادل با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را برای خرید مدل ۲۰۱۸ و صفر کیلومتر آن پرداخت کنند. البته اگر میراژ نظر شما را جلب کرده بود؛ باید به فکر خرید آن از بازار دست دوم‌ها باشید تا جیب شما بیش از این خالی نشود! بنابراین می‌توان گفت که یکی از ارزان‌ترین محصولات میتسوبیشی ژاپن که مهم‌ترین هدفِ آن از تولید میراژ، جلب نظر رانندگان زن بوده است؛ اکنون یک خودروی گران قیمت بوده و بسیاری از زنانِ ایرانی توان خرید آن را ندارند.


کیا پیکانتو

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

کیا پیکانتو هم یکی از گزینه‌های مناسب برای بانوان ایرانی است. این خودروی کره‌ای در مدل ۲۰۱۸ خود از توان یک پیشرانه ۱ لیتری توربو شارژ با توان ۹۹ اسب‌بخار در نسخه GT-LINE استفاده می‌کند. اما نسخه مذکور وارد بازار ایران نشده و شما باید از توان یک پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی با توان ۶۶ اسب‌بخار و یا یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان ۸۳ اسب‌بخار استفاده کنید!

دلیل تنوع پیشرانه‌های پیکانتو در بازار ایران را باید حضورِ خودرو‌هایی دانست که توسط واردکنندگان متفرقه به کشور ما آمده‌اند و همین موضوع باعث قیمت‌گذاری‌های عجیب و غریب برای کیا پیکانتو در ایران شده است. تجهیزات پیکانتو ۲۰۱۸ با خودرویی همچون هیوندای I۲۰ تقریبا برابری می‌کند؛ اما قیمت آن همان طور که گفته شد؛ کمی متفاوت بوده و به عنوان مثال برای خرید یکی از نسخه‌های مدل ۲۰۱۸ کیا پیکانوتو باید مبلغی بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان پداخت کرد!


هیوندای I۱۰

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

هیوندای I۱۰ با برخورداری از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر و قدرت ۸۶ اسب‌بخار برادر دو قولوی کیا پیکانتو بوده و یکی از بهترین خودرو‌های بانوان در جهان است. خوشبختانه این خودرو مدتی توسط کرمان‌موتور به تولید رسید؛ اما پس از مدت زمانی کوتاه تولید آن متوقف شد. این خودرو که از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک برای انتقال قدرت به محور جلو استفاده می‌کند؛ امکاناتِ زیادی ندارد و در کل باید این خودرو را یکی از ارزان‌ترین محصولات هیوندای در بازار ایران دانست.

ولی همین خودروی کوچک و کم امکانات، اکنون در بازار ایران با قیمتی بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان معامله شده و به این ترتیب دوباره دست بسیاری از بانوان ایرانی به یکی از بهترین و مناسب‌ترین خودرو‌های موجود در سطح جهان نخواهد رسید!


داچیا ساندرو

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

داچیا یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروسازان اروپایی در کشور رومانی است. این خودروساز رومانیایی که زیر مجموعه برند رنو محسوب می‌شود؛ با تندر ۹۰ پایش به ایران باز شد و اکنون محصولی مانند ساندرو را در ایران دارد! ساندروی نسل قدیم در پارس‌خودرو مونتاژ می‌شد و اکنون که دیگر خبری از برجام نیست؛ تولید و عرضه آن با مشکلاتِ زیادی مواجه شده و دیگر شاهد فروش این خودرو توسط شرکت پارس‌خودرو نیستیم.

ساندرو و نسخه استپ وی آن را باید یکی از خودرو‌های مناسب برای بانوان ایرانی دانست؛ زیرا این خودرو علاوه بر داشتن ابعادی مناسب، استهلاک بسیار پایینی داشته و در هر دو نسخه، در دو نوع دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد. ساندرو از توان یک پییشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری برخوردار بوده و حداکثر توان آن تنها ۱۰۵ اسب‌بخار است. این خودرو امکاناتِ خاص و ویژه‌ای ندارد و محیط داخلی آن نیز تقریبا مانند تندر ۹۰ است. نکته قابل توجه درباره ساندرو، قیمت‌گذاری آن در بازار آزاد خودروی ایران است.

به طوری که اگر یک بانوی ایرانی قصد خریداری یک ساندروی استپ‌وی اتوماتیک را داشته باشد؛ باید مبلغی بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت کند. به این ترتیب این خودرو از نظر قیمتی با هیوندای I۱۰ برابری کرده و یکبار دیگر خودرویی ارزان قیمت و قدیمی را باید با مبلغی غیرقابل قبول خریداری کرد. البته این نکته را همین جا باید بگوئیم که قیمت‌گذاری این خودرو چندان هم عجیب نیست؛ زیرا این محصول مانند سایر خودرو‌های موجود در بازار ایران بوده و اگر قیمت آن ثابت می‌ماند، باید تعجب می‌کردیم! به بیان دیگر شما مجبورید و همین هست و بس!


پژو ۲۰۶

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

شاید شرکت ایران‌خودرو فکر نمی‌کرد که پژو ۲۰۶ به یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های نسل جوان و بانوانِ ایرانی تبدیل شود. این خودرو با ظاهری معقول و زیبا، همچنان یکی از انتخاب‌های بانوان ایرانی برای خرید خودرو است. پژو ۲۰۶ در تیپ‌های مختلفی به تولید می‌رسد که بهترین نسخه آن را باید تیپ ۶ دانست. اما متاسفانه تولیدِ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ متوقف شده است. این خودرو در تیپ ۲ با پیشرانه TU۳A عرضه شده و تنها ۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد. اما تیپ‌های ۵ و ۶ پژو ۲۰۶ از توان یک پیشرانه TU۵ با توان ۱۰۵ اسب‌بخار استفاده می‌کنند.

درباره امکانات و قابلیت‌های پژو ۲۰۶ باید گفت که این محصول هیچگونه امکاناتِ خاص و متمایز کننده‌ای ندارد؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افت کیفیت این خودروی محبوب بودیم و خریداران این خودرو، گاهی از کیفیت پایین پژو ۲۰۶ گلایه دارند. البته کار پژو ۲۰۶ در همین جا پایان نیافته و ایران‌خودرو با عرضه نسخه SD آن قصد کسب سود بیشتری داشت.

همچنین نسخه ارتقاء یافته این خودرو با نام پژو ۲۰۷i و در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شده است که از امکاناتِ بیشتری برخوردار بوده و چند آپشن متفاوت را در اختیار دارد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان بوده و در مقابل قیمت پژو ۲۰۷i اتوماتیک بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است؛ بنابراین برای خرید پژو ۲۰۶ یا ۲۰۷i باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. البته اگر صبر ایوب داشته و نگرانِ عصاب و روانِ خود نیستید؛ می‌توانید منتظر اعلام شرایط پیش فروش این محصولات باشید و آن‌ها را با قیمتی کمتر از حاشیه بازار خریداری کنید.


تیبا ۲

با 10 خودروی برتر و مناسب بانوان در ایران آشنا شوید!

تیبا ۲ را باید یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین محصولات گروه خودروسازی سایپا دانست. این محصول هاچب‌ک با ظاهری نسبتا مطلوب و ابعادی کوچک؛ نظر بسیاری از بانوان ایرانی را جلب کرده و به یکی از بهترین و مناسب‌ترین خودرو‌های بانوان ایرانی تبدیل شده است.

در این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌بخار استفاده شده و مانند سایر خودرو‌های ایرانی، امکانات و تجهیزات خاص و قابل ذکری در آن وجود ندارد. البته اگر به دنبال چند آپشن پیش پاافتاده و ساده هستید؛ می‌توانید نسخه ارتقاء یافته تیبا ۲، یعنی سایپا کوییک را با قیمتی بالاتر خریداری کنید. در حال حاضر قیمت تیبا ۲ در بازار آزاد بین ۵۰ تا ۵۶ میلیون تومان بوده و باید توجه کرد که فعلا در تیبا ۲ خبری از رینگ آلومینومی و حتی ریموت کنترل نیست!


منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها