کد خبر : 65592

فاصله سپاهان و پرسپولیس ۳ امتیاز است!

فاصله سپاهان و پرسپولیس ۳ امتیاز است!

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برای ذوب‌آهن زشت است که بگوییم خوشبختانه سایپا گل خورد و یا باخت چون این تیم باید به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فکر کند.

به گزارش فارس، حسین چرخابی درخصوص شکست تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مقابل نساجی اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که داور این مسابقه یکی از ۱۰ داور برتر فوتبال دنیا بود. متاسفانه در فوتبال ما مُد شده همه فقط صحبت از داوری می‌کنند اما در این بازی هر دو تیم نتوانستند به بحث داوری ورود کنند.

وی افزود: ذوب آهن از روز اول دچار یک مشکل بود که نتوانست آن را حل کند و به همین خاطر راه را کاملا اشتباه رفت. دفاع تیمی، خطی و انفرادی ذوب‌آهن در حد لیگ یک هم نبود و این مشکل از روز اول مسابقات هم وجود داشت ضمن اینکه اگر حتی یک تیم بسیار خوب بازی کند و خوب هم موقعیت بسازد اما به گل نرسد، نباید آن را به پای شانس گذاشت. من به شانس اعتقادی ندارم چرا که به عنوان مثال در موقعیتی که بازیکن توپ را به تیرک یا بیرون می‌زند اگر کمی دقت داشته باشد می‌تواند آن را وارد دروازه کند. امروز فوتبال یک مبحث علمی است که روی هر حرکت در آن حساب باز می‌کنند.

کارشناس اصفهانی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ذوب‌آهن یک بازی ۶ امتیازی را واگذار کرد، گفت: اینکه ذوب‌آهن در این بازی شکست می‌خورد و خوشحال می‌شود که سایپا دقیقه ۹۱ گل خورده، اصلا خوب نیست. برای ذوب‌آهن زشت است که بگوییم خوشبختانه سایپا گل خورد! این تیم باید به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فکر کند نه اینکه خوشحال باشد یک تیم دیگر شکست خورده و موقعیتش در جدول حفظ شده است.

چرخابی تصریح کرد: ذوب‌آهن عملکرد ضعیفی دارد. از روز اول در یارگیری هم ضعیف کار کردند. تغییرات زیاد در سطح مدیریت و کادرفنی یک مشکل اساسی است. نباید مدام از داوری و بدشانسی صحبت کرد. من به عنوان فردی که عمرم را در فوتبال گذاشتم و تجربه‌ دارم می‌گویم؛ آقایان بعد از اتمام مسابقات و ان‌شاالله بقا در لیگ برتر، بروید از الف تا ی را بررسی و ایرادات کار را رفع کنید تا برای فصل تیمی ببندید که نگرانی دور شدن از کورس سهمیه را داشته باشد نه اینکه برای بقا تا روز آخر دست و پا بزند.

کارشناس فوتبال در خصوص وضعیت سپاهان پس از کنار رفتن از جام حذفی گفت: شاید سپاهان بعدا متوجه شود که جام حذفی را به راحتی از دست داد. برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی در لیگ و جام حذفی فرقی با هم ندارند چون هر دو تیم سهمیه مستقیم مرحله گروهی را به دست می‌آورند بنابراین سپاهان الان به چیزی جز قهرمانی درلیگ برتر نباید فکر کند. چون اگر در لیگ نایب قهرمان شود، با توجه به حذف پرسپولیس در جام حذفی، سپاهان در کنار تیم سوم لیگ باید در مرحله‌ پلی‌آف بازی کند. در این مرحله هم ممکن است به عنوان مثال یک اماراتی با خرید چندین بازیکن طراز اول خودش را تقویت کند و به این ترتیب تیم ایرانی که یکسال با هزاران تلاش نایب قهرمان لیگ شده، با یک بازی کنار برود. 

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: یک پیشنهاد هم برای فدراسیون فوتبال و برگزار کنندگان مسابقات دارم. بهتر است فصل آینده مسابقات جام حذفی از مرحله یک چهارم نهایی یا حداقل نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام شود چون شانس قرعه‌کشی و بازی در خانه خیلی مهم است و می‌تواند به تیم‌ها برای صعود کمک کند.

وی افزود: سپاهان باید فقط برای قهرمانی تلاش کند و البته منتظر باخت پرسپولیس باشد. چون تفاضل پرسپولیس بهتر شده بنابراین اختلاف دو تیم را باید ۳ امتیاز بدانیم، نه دو امتیاز. هر دو تیم در دو هفته باقی مانده، دو بازی سخت را پیش رو دارند. سپاهان باید به مصاف ذوب‌آهن برود که در واقع یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال اصفهان است و بعد از آن هم در آزادی با استقلال بازی دارد.

چرخابی با اشاره به بازی‌های باقی مانده پرسپولیس، گفت: تراکتور برای کسب سهمیه شانس دارد و در این کورس می‌جنگد. پیکان هم با مهدی تارتار که بهترین مربی ایران است مقابل هیچ تیمی کوتاه نیامده و نتایج خوبی گرفته، این تیم هم برای رسیدن به سهمیه شانس دارد. در مجموع روی کاغذ شانس پرسپولیس بیشتر است اما باید منتظر ماند و دید که در مترهای پایانی این ماراتن چه اتفاقی می‌افتد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها